Sossusta rahaa silmälaseihin?

  • Viestiketjun aloittaja 53637
  • Ensimmäinen viesti
53637
Silmälasit pitäisi uusia. Olisi pitänyt jo aikoja sitten mutta olen kitkutellut vanhoilla kun niillä "näkee joten kuten" ja uudet tietenkin maksaa. Tulona on tällä hetkellä opintotuki ja sen asumislisä ja eipä sillä juhlita, kun jää himpun yli satanen kuussa ruokaan, lääkkeisiin ja muuhun. Sillä pärjää kun nipistää joka pennistä mutta ei sillä laseja osteta. Kuulin että sossusta voisi saada avustusta silmälaseihin vaikka ei ole toimeentulotuen asiakas, pitääkö paikkansa?
 
ha!
Taidat olla mamu! Menehän nyt kuule kotimaahasi niitä uusia laseja hankkimaan!

Näin minä vastaisin, jos olisin niinkuin 80% tänne kirjoittavista. Soosusta sai ainakin jokus rahaa halvimpiin mahdollisiin laseihin. Eli turha odottaa, että saat mitään Diorin kehyksiä.
 
vieras***
Silmälasit pitäisi uusia. Olisi pitänyt jo aikoja sitten mutta olen kitkutellut vanhoilla kun niillä "näkee joten kuten" ja uudet tietenkin maksaa. Tulona on tällä hetkellä opintotuki ja sen asumislisä ja eipä sillä juhlita, kun jää himpun yli satanen kuussa ruokaan, lääkkeisiin ja muuhun. Sillä pärjää kun nipistää joka pennistä mutta ei sillä laseja osteta. Kuulin että sossusta voisi saada avustusta silmälaseihin vaikka ei ole toimeentulotuen asiakas, pitääkö paikkansa?
Tietenkin pitää olla toimeentulotukiasiakas.
 
53637
Ystäväni kertoi saaneensa laseihin avustusta, vaikkei ole tt-asiakas. Enkä mitään Diorin kehyksiä odotakaan, kunhan saa lasit mitkä sopii ja joilla näkee, nykyisetkin oli halvimmasta päästä. Opintolainaa en koe järkeväksi ottaa toisen asteen koulutukseen.
 
Vierass
Kyllä mä ottaisin mieluummin opintolainaa kuin että lähtisin sossusta pyytelemään rahoja. Lainaa voi ottaa hyvilä mielin, jos sitä tarvitsee oikeisiin asioihin. Lainan voit maksaa pois heti kun haluat.
 
en tiedä saako
Opintolainaa en koe järkeväksi ottaa toisen asteen koulutukseen.
Tämä ei enää liity aiheeseen mutta toivottavasti sossulla on selkä linjaus tästä laina asiasta. Minusta on epäreilua että joitakin vaaditaan se laina nostamaan opintoja varten (oli sitten korkeakoulu tai toinen aste) ja toiset saavat sossusta rahaa tarpeisiinsa. Ei siinä valmistuessa oikein samalla viivalla olla kun toiset ovat eläneet omaan piikkiin, toiset yhteiskunnan.
 
vieraskin.
Yksinäisenä opiskelijana et saa toimeentulotukea, kun sinulla on oikeus opintotukeen ja siis lainaan. Jos lasit on saatava niin töihin tai sitten opintolainaa. Näin se menee kaikilla opiskelijoilla.
 

Yhteistyössä