Pelkää

  • Viestiketjun aloittaja Syöpä
  • Ensimmäinen viesti
Syöpä
Olen 16 vuotias tyttö. Löysin äsken kovan noin herneen kokoisen patin joka on alustassaan kiinni. Patti sijaitsee ihan leukanivelen alapuolella korvan vieressä. Kun leukaa avaa patti katoaa jonnekkin? Pelottaa niin paljon että mun kohtalo on kuolla syöpään näin nuorena, voiko tämä patti olla muu kuin syöpä?
 
Voi ja on. Siinä leukaperissä/korvan alla ja takana on imusolmukkeita, jotka voivat välillä turvota esim. reaktiona flunssapöpöihin yms. Mulla turpoilee kaulalla imusolmukkeet todella herkästi, jo siitä kun jossain pään alueella on yhtään ärhäkämpi finni.

Älä pelkää.
 
tk.
Herneen kokoiset patit korvien edessä/takana sekä ja leukaluun kohdalla ovat yleensä täysin harmittomia ja johtuvat tulehduksesta muualla kehossa:



(superficial parotid lymph nodes)
 
"Lissu"
Älä murehdi. Käyt lääkärillä näyttämässä ja sillä selvä. Veljelläni oli juuri tuollainen, lääkäri sanoi että ne on yleensä rasvapatteja, mutta veljellä oli kyse kasvaimesta. Se poistettiin ja todettiin hyvälaatuiseksi. Todennäköisyys siihen että kyseessä on pahalaatuinen kasvain on oikeasti pieni, mutta tottakai kannattaa silti näyttää lääkärille.
 
Syöpää
Tää patti on todennäkösesti ilmaantunut jonkun vajaan viikon sisällä, koska tiistaina tunnustelin tota aluetta muista syistä enkä ainakaan sillon tuntenut pattia? Toki voi olla että en vain huomannut sitä. Pelottaa niin paljon:(
 
tytönjapoikienmamma
Hei! tiedän tuon pelon tunteen ja ymmärrän kyllä, että huolettaa. Mutta, todennäköiesti voit olla aivan huoleti! Todennäköisyys sille, että tuo olisi jotain vakavaa on varmasti oikeasti tosi pieni. Nuku rauhassa. Kuitenkin, kaikki ilmaantuvat patittmv. täyyy aina näyttää lääkärille, eli kerro vanhemmillesi ja varatkaa sinulle lääkäriaika Mutta varmasikaan et nyt tuohon kuole, en millään usko, että se syöpää olisi..!
 
"hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Syöpää;30227417:
Tää patti on todennäkösesti ilmaantunut jonkun vajaan viikon sisällä, koska tiistaina tunnustelin tota aluetta muista syistä enkä ainakaan sillon tuntenut pattia? Toki voi olla että en vain huomannut sitä. Pelottaa niin paljon:(
Hyvähän ne asiat on opiskella ennen kun menee lääkäriin, et ymmärtää, mitä se sanoo:
solunetti: Imusolmuke
 
"mee"
ei huolta,todennäkösesti flunssan tai kurkkukivun takia suurentuneet imusolmukkeet.Toinen vaihtoehto rasvapatti joka ei myöskään vaarallienn (se on vain isohko ja kipeä ja kannattaa puhkaista)
 
Syöpää
Mulla tosiaan tänään alko ihan flunssa ja kurkkukipu ja kuumeinen olo. Ehkä toi patti on vähän kipeä. Leukaa liikuttaessa muljahtelee voimakkaasti! Toivon paljon että vaan jotain vaaratonta
 
sh
Täysin normaalia ja vaaratonta. Nielutulehdus voi turvottaa imusolmukkeen luumun kokoiseksi ja flunssassa voi olla viikkojakin suurentunut. Lakkaa itsesi tarkkailu ja elä täysin normaalisti:)
 

Yhteistyössä