G: Te, joilla kalliit rattaat

  • Viestiketjun aloittaja Curiousity
  • Ensimmäinen viesti
Curiousity
Toisen ketjun innoittamana (mamut ja kalliit rattaat) on pakko kysyä. Te joilla on +1000€ rattaat (Bugaboo, Stokke, uusimmat Briot). Miksi olette käyttäneet näin paljon rahaa vaunuihin? Ovatko kyseiset rattaat oikeasti niiiin paljon laadukkaammat, vai onko kyse jostain muusta? Pätemisestä? Paljon ylimääräistä rahaa?

Katselin tuossa taannoin kun samassa perhevalmennuksessa käynyt äiti lykki jälkikasvuaan uudenrouheilla Bugaboo kärryillään ja jokaiseen sadevesikouruun pienet renkaat tyssäsivät. Mietinpä vaan, että mahtaako olla ihan hintansa väärti. Itse lykin perässä ystävältä ostetuilla uudenveroisilla Brion rattailla (joissa isot renkaat). Hinta 200€.

Ps. Kerran näin miehen lykkimässä Stokkeja tien toisella puolella. Luulin, että hän työnsi sellaista satulamallista toimistotuolia. Eipä typerän näköistä! Lol.
 
sasasasasasa
Tuli muuten mieleen... olin stockmannilla ja edessäni oli ulkomaalainen täti.
Puhui oikein sujuvasti suomea, ja stokken vaunujen kanssa siinä.
Lapulla maksoi rattaat, ja se oli sossunlappu!!
Mulla joka käy töissä, ei ole varaa laittaa tonnia vaunuihin. Itse ostin käytetyt emmaljungat 300 eurolla.
 
1000e:n kärryt
Se on kiinni omista valinnoistaan. Joku tykkää autoista, joku kaljasta, joku tupakasta, joku laittaa rahansa mieluummin ruokaan.
Minä en laita mihinkäöän noihin, ruokaankin vain pakollisen ja säästin vaunuihin, joita himoitsin.
Ostan mielummin sitä mistä tykkään ja säästän siihen, kuin, että laittaisin rahaa sinne sun tänne ja joutuisin ostamaan jotakin mikä ei minua miellytä.

Haluaisin kyllä hienon auton joskus...mutta nyt rahani saavat mennä kaikkeen ihanaan ja yleisestikin kalliisiin vauvatarvikkeisiin yms, sillä haluan nauttia tästä kaikesta täysillä ja tehdä tämän mahdollisimman omannäköiseksi nautittavaksi arjeksi.
Ja nuo vauvankärryt ovat myös käytännölliset, eli pelkästään ulkonäkö ei ole se koko juttu.
Mutta en osta, jos ei miellytä, aina löytyy jostakin se miotä etsimällä etsin ja on se minun juttuni!

Joskus sitten on auton vuoro. Nyt minulla ei ole autoa.
 
Raskaana
Mulla on Brio gout (tosin olivat vielä alkuvuodesta alle tonnin) ja olen todella tyytyväinen. Todella näppärät ja kevyet tuolla kaupungilla liikkuessa. Ja niihin saa talveksi eteen isot renkaat eli hangessakin kulkee. Laadusta en tiedä, kun ovat olleet vasta kaksi kuukautta käytössä. Ostin ne siksi, että moni on kehunut Brioa ja ihastuin noiden ulkonäköön (ja mieskin tykkäsi, joten ei tarvinnut perustella miksi noin kalliit). Käytettyjä en olisi koskaan ostanut muilta kuin tutuilta, koska ikinä ei voi tietää miten ne on säilytetty. Aion kyllä myydä nuo omat toivottavasti hyvään hintaan sitten kun niitä ei enää tarvita.
 
"Semi"
Tuli muuten mieleen... olin stockmannilla ja edessäni oli ulkomaalainen täti.
Puhui oikein sujuvasti suomea, ja stokken vaunujen kanssa siinä.
Lapulla maksoi rattaat, ja se oli sossunlappu!!
Mulla joka käy töissä, ei ole varaa laittaa tonnia vaunuihin. Itse ostin käytetyt emmaljungat 300 eurolla.
Mahtava provo! Kyllä, sossusta saa tonnin rattaisiin! Etenkin jos olet musta.
 
bugabisti
Mä tosiaan haluan päteä mun kalliilla rattailla. Tunnen, kun päät kääntyvät, kun kurvaan Bugaboolla vaunukävelyllä.
Se saa ihmiset kateelliseksi. Mulla on myös eri keleille eri väriset vaunun päälliset "canopet".
 
Kitikantikankantikantikka
Mä ostin aikoinaan 9v sitten kalliit vaunut kun piti olla heittoaisa hissin takia ja helposti kasaan menevät autoilun takia, piti päästä liikkeelle maastossa ja kaupungilla... makso noin tonnin. Vaihtoehtoja sillon oli huomattavasti vähemmän. Mutta niitä on käytetty nyt 9vuotta 5lapsella ja ovat edelleen todella hyvässä kunnossa. En usko, että olisin 200€ vaunuilla 9v lykkinyt menemään :)
Jälleenmyyntiä ajatellen noista sais vielä hyvin rahaakin, menevät tosin mummolaan siskon lapsille uusiokäyttöön :)
 
Curiosity
Ihan van kuriositeettina: en ole kateellinen kalliista rattaista. Olisi ollut hyvin itsellänikin niihin varaa, mutten van millään pystynyt perustelemaan itselleni miksi sellaiset tarvitsen. Olen käyttänyt ne rahat kaikkeen muuhun kivaan.
 
bugaboo donkey 1500 eur
No meillä on aika hyvät tulot. Ostin ne rattaat jotka halusin. Näihin päädyin mielestäni järkisyistä. Isot renkaat, suht kapeat, neljä rengasta, muunneltavuus ja kiva ulkonäkö, joka oli vielä plussaa. Oon ollut tyytyväinen.
 
vierass
Meillä on ratasiästä kasvettu jo ulos, mutta täytyy sanoa, että kyllä eri merkeillä on eroa. Ostettiin aikoinaan alunperin kalliit hyvästä tarjouksesta, kun kauppoihin tuli uudet kuosit, sitä vanhaa kuosia olevat. Kyllä ne oli ihan toista kuin halpikset, jotka voitin myöhemmin yhdestä arvonnasta, vaikka siinä vaiheessa olivat olleet jo pitkään käytössä. Silloin kun nuo molemmat oli käytössä (työnneltiin yhtaikaa kahta nuorimmaista, joilla oli ikäeroa 2 v), niin kyllä sen eron huomasi, vaikka palstalla kuinka kehuttiinkin, että nuo halvemmat olisi muka niin hyvät ja vetäisivät vertoja kalliimmille.
 
vierax
Sitä sanotaan, että laatu maksaa. ;)
Ainakin vaunuissa sen huomaa. Halpa hinta -> Ei kovin käytännölliset vaunut.
Meidän vaunut maksoivat vajaa 1000€ tai sitten maksoi juuri yli,
mutta merkki Emmaljunga maksaa maltaita.
Ainoat vaunut, jotka markkinoilta löysin, jotka olivat kapeat tuplat ja jossa voit itse päättää kunpaan suuntaan on istuin. Ehdottomasti hintansa väärti! En ole toisia vielä löytänyt.
 
Ken guru
No meillä on aika hyvät tulot. Ostin ne rattaat jotka halusin. Näihin päädyin mielestäni järkisyistä. Isot renkaat, suht kapeat, neljä rengasta, muunneltavuus ja kiva ulkonäkö, joka oli vielä plussaa. Oon ollut tyytyväinen.
Sama juttu. Meillä 2 lasta pienellä ikäerolla, ja bugaboo donkey duot. Mutta on niissä huonojakin puolia. Niistä en tiennyt ostaessa, mutta silti varmaan olisin näihin päätynyt kun huonoja puolia on vähemmän kuin missään muissa tuplissa.

Täydellisiä rattaita en ole vielä nähnyt.
 
Aikanaan kun me ostettiin yhdistelmiä niin mietittiin mitä tarvitaan. Haluttiin ehdottomasti kestävät, tukevat, joilla pääsee kelillä kuin kelillä ja joissa on heittoaisa. Käytännössä vaihtoehdot oli tuolloin Brio tai Emmaljunga, kalliita kumpikin. No alesta saatiin edellisen vuoden kuosilla -50%. Käytettiin kahdella lapsella ja myin vielä eteenpäin puolella siitä hinnasta joka itse maksettiin. Ja olivat muuten tosi hyvät.
 
Muutamat on
No, mulla on kolme lasta ja oon ostanut jo yhteensä viidet rattaat. Phil&Tedsit, yhdet Teutoniat, parit matkarattaat ja ne Bugaboot. Jaa, miks, kun on ollut tarvetta ja oon halunnut. Ja on ollut varaa ostaa. Päivittäin vaihtelen rattaita, riippuu mihin tarvitsen. Kaikissa erilainen työnnettävyys ja hyviä/huonoja puolia. Tosi tyytyväinen oon ollut.
 
"Piupiu"
Oltiin mistään mitään tietämättömiä ummikkoja. Helpompi ostaa kaupasta uusi kuin arpoa käytettyjen kanssa. Sen verran tiedettiin, et haluttiin neljä tukevaa rengasta ja metallinen tavarakori.

Ekstraa sai sitten maksaa vaunujen ulkonäöstä. Rakastuin täysin emmaljungan keinonahkaisiin ruskeisiin vaunuihin. Hintaa lisäosineen tuli yli 1000e. Ja on noilla vaunuilla sitten mentykin! Heikommat olisi olleet entiset jo ajat sitten. Tavarakori kestää jopa 15kg koiranruokasäkin. Siihen vielä 12kg lapsi päälle, niin renkaat saa todella näyttää kestonsa.

Bugaboot on muuten ehkä maailman rumimmat vaunut. Se vaunukoppa tuo mieleen vain hedelmäkorin. Että jos minut näkee vilkuilemassa bugaboon perään, niin se on puhtaasti siksi, että yritän selvittää mitä niin hienoa niissä vaunuissa muka on :D toivottavasti edes laatu. Ulkonäkö kun on mitä on.
 
Ken guru
[QUOTE="Piupiu";30227505]Oltiin mistään mitään tietämättömiä ummikkoja. Helpompi ostaa kaupasta uusi kuin arpoa käytettyjen kanssa. Sen verran tiedettiin, et haluttiin neljä tukevaa rengasta ja metallinen tavarakori.

Ekstraa sai sitten maksaa vaunujen ulkonäöstä. Rakastuin täysin emmaljungan keinonahkaisiin ruskeisiin vaunuihin. Hintaa lisäosineen tuli yli 1000e. Ja on noilla vaunuilla sitten mentykin! Heikommat olisi olleet entiset jo ajat sitten. Tavarakori kestää jopa 15kg koiranruokasäkin. Siihen vielä 12kg lapsi päälle, niin renkaat saa todella näyttää kestonsa.

Bugaboot on muuten ehkä maailman rumimmat vaunut. Se vaunukoppa tuo mieleen vain hedelmäkorin. Että jos minut näkee vilkuilemassa bugaboon perään, niin se on puhtaasti siksi, että yritän selvittää mitä niin hienoa niissä vaunuissa muka on :D toivottavasti edes laatu. Ulkonäkö kun on mitä on.[/QUOTE]

:D ymmärrän. hauskasti kirjoitettu.
 
Hintatietoinen
Maksoin Emmaljungista vähän alle tonnin.

Nyt ovat pyörät pyörineet käytännössä joka päivä neljä vuotta. Mitään matkarattaita tai sisarustuplia ei ole näiden lisäksi tarvittu. Matkaa on tullut äkkiä arvioituna Suomi päästä päähän ja takaisin. Lastina on nykyään 12 kg istumassa ja 18 kg seisomalaudalla, alakorin roinat siihen lisäksi. Kerran on käytetty vaunut huollossa. Olivat jousien kiristämisen jälkeen kuin uudet.

Kallista? Ei minusta.
 
fook
Hauskaa on se, että merkkipalvojat ostaa nuo rattaat toisten äitien takia.

Koska kukaan muu ei tajua niistä yhtään mitään, ei lapsettomat naiset, ei miehet, ei vanhemmat naiset. Ainoastaan toiset äidit tunnistaa edes jotkut rattaat kalliiksi. :D
 
En jasksanut liikoja miettiä
Esikoista odottaessa oli niiiin paljon kaikkea mietittävää että rattaat taisin ihan valita keskustelupalstojen suositusten mukaan. Bogaboot ja tarjouksissa alle tonnin. Olen ollut tosi tyytyväinen

Nyt kaksoset tulossa joten niitä rattaita ei saakaan kiertoon. Kaksosrattaat pitäisi hommata. Tekisi mieli Bogaboot koska on niin hyviä kokemuksia mutta 1500 on kyllä jo törkeen paljon :(((
 
laatu maksaa
No kun on muutaman vuoden työnnelly laatu emmaljungia, niin kyllä sen eron huomaa kun kokeilee kaverin 200€:n rotiskoja.

Vaunuissa on vähän sama juttu kuin autokaupoilla, jos ei ole varaa uudenkarheaan bemariin niin sitä ei kannata edes kokeilla, koska sen jälkeen muut autot ei tunnu enää miltään.
 
tytynen
Mulla on Brio gout (tosin olivat vielä alkuvuodesta alle tonnin) ja olen todella tyytyväinen. Todella näppärät ja kevyet tuolla kaupungilla liikkuessa. Ja niihin saa talveksi eteen isot renkaat eli hangessakin kulkee. Laadusta en tiedä, kun ovat olleet vasta kaksi kuukautta käytössä. Ostin ne siksi, että moni on kehunut Brioa ja ihastuin noiden ulkonäköön (ja mieskin tykkäsi, joten ei tarvinnut perustella miksi noin kalliit). Käytettyjä en olisi koskaan ostanut muilta kuin tutuilta, koska ikinä ei voi tietää miten ne on säilytetty. Aion kyllä myydä nuo omat toivottavasti hyvään hintaan sitten kun niitä ei enää tarvita.
Täälläkin brio go ja olen todella tyytyväinen. Lisäksi menevät tosi pieneen tilaan :)
 
moin
Me ostettiin tonnin Mountain buggyt, sisarusrattaat, ihan vaan siitä syystä että nimenomaan ne sopivat parhaiten meille (kapeat, istuimet vierekkäin jne.). Ei ruvettu etsimään käytettynä koska vauva tulikin 3 viikkoa ennen laskettua aikaa ja oli hieman kiire hankkia nuo.
 

Yhteistyössä