Kerro (kivaa) Joensuusta!

  • Viestiketjun aloittaja "nasuli"
  • Ensimmäinen viesti
"nasuli"
Aivan tuntematon paikka itselleni, ja nyt lapsi (täysi-ikäinen kyllä) muutti sinne yliopisto-opiskelujen takia.. olisi kiva kuulla, millainen paikka Joensuu on. Kehu ja kerro hyviä ruoka/harrastuspaikkoja, hauku myös, niin saan jonkinlaista osviittaa, missä muruseni on..
 
"nasuli"
Olisko aika mennä ja tsekata mestat? Mulle Joensuu on yhtä kuin Ismo Alanko ja Ilosaarirock.
Mä en valitettavasti ehdi, enkä töiden vuoksi pääse aikoihin..Ei oo mielekästä ajaa Helsingistä sinne ja takas saman päivä aikana, joten siksipä aattelinkin kuulla kokeneempien aatoksia paikasta, ja etenkin niitä "missä kannattas käydä"-vinkkejä ihan sille muuttajalle tiedoksi..
 
"jns"
Pieni ja mukava kaupunki. Voi olla vähän sisäänlämpiävät piirit, mutta missäpä pikkukaupungissa ei. Esim. yliopiston opiskelijatoiminnan kautta varmaan pääsee ensin tutustumaan toisiin opiskelijoihin ja ajan kanssa varmaan myös kaupunkilaisiin. :)

Kansalaisopistolla on ainakin aiemmin ollut monipuolista tarjontaa ihan kohtuuhintaan, lenkkimaastoja löytyy, useita kuntomestoja (kausikorttien hinnat vaihtelevat), tanssiharrastajillekin on sitä sun tätä...

Ruokapaikkoja on keskustassa perusrossot yms. ja varmaan jotain muutakin kivaa (ei ole muutamaan vuoteen tullut tarkistettua tilannetta).

Sinne vaan, mä viihdyin aikoinaan oikein hyvin! :)
 
LaMamanMorbid
[QUOTE="nasuli";30227673]Mä en valitettavasti ehdi, enkä töiden vuoksi pääse aikoihin..Ei oo mielekästä ajaa Helsingistä sinne ja takas saman päivä aikana, joten siksipä aattelinkin kuulla kokeneempien aatoksia paikasta, ja etenkin niitä "missä kannattas käydä"-vinkkejä ihan sille muuttajalle tiedoksi..[/QUOTE]

No toivottavasti saat vinkkejä. =) Jotain varmaan löytyy ihan kuukkelillakin...
 
"nasuli"
[QUOTE="jns";30227677]Pieni ja mukava kaupunki. Voi olla vähän sisäänlämpiävät piirit, mutta missäpä pikkukaupungissa ei. Esim. yliopiston opiskelijatoiminnan kautta varmaan pääsee ensin tutustumaan toisiin opiskelijoihin ja ajan kanssa varmaan myös kaupunkilaisiin. :)

Kansalaisopistolla on ainakin aiemmin ollut monipuolista tarjontaa ihan kohtuuhintaan, lenkkimaastoja löytyy, useita kuntomestoja (kausikorttien hinnat vaihtelevat), tanssiharrastajillekin on sitä sun tätä...

Ruokapaikkoja on keskustassa perusrossot yms. ja varmaan jotain muutakin kivaa (ei ole muutamaan vuoteen tullut tarkistettua tilannetta).

Sinne vaan, mä viihdyin aikoinaan oikein hyvin! :)[/QUOTE]

Kiitos sulle! Tarvitsen juuri tällaista pitääkseni mielenrauhan, kun toi napanuoran katkaiseminen on aikas hitsin hankalaa tälle äidille..(Ja juurikin se, ettei tunne ketään sieltä päin, vaan lähti ihan yksinänsä uusiin maisemiin.)
 
"jns"
[QUOTE="nasuli";30227694]Kiitos sulle! Tarvitsen juuri tällaista pitääkseni mielenrauhan, kun toi napanuoran katkaiseminen on aikas hitsin hankalaa tälle äidille..(Ja juurikin se, ettei tunne ketään sieltä päin, vaan lähti ihan yksinänsä uusiin maisemiin.)[/QUOTE]
Ihan rauhallisin mielin siellä vaan mutsi. :) Itäsuomalaiset ovat kuitenkin ihan helposti lähestyttäviä: jos eivät itse ihan ekana tungekaan juttusille, niin mielellään kuitenkin antautuvat tuttavuuteen, jos niitä ystävällisessä hengessä lähestyy. ;) (Ja tää on kaikella lämmöllä ja rakkaudella sanottu, mulle jäi monta tosi hyvää ystävää noilta Joensuun vuosilta.)
 
"jns"
jos aloittaa opiskelut niin aivan varmasti tutustuu nopeasti opiskelijakavereihin. syksyisin järjjestetään vielä tosi usein kaikkia mahdollisisa rientoja yliopistossa ja amk:ssa jotta porukka pääsee mukaan, joten niihin vaan reippaasti :)
 
"nasuli"
[QUOTE="jns";30227718]jos aloittaa opiskelut niin aivan varmasti tutustuu nopeasti opiskelijakavereihin. syksyisin järjjestetään vielä tosi usein kaikkia mahdollisisa rientoja yliopistossa ja amk:ssa jotta porukka pääsee mukaan, joten niihin vaan reippaasti :)[/QUOTE]

Oot ihana! Kiitän ja kumarran: "lapsi" on siis yliopistoon menossa, ilman ainuttakaan tuttua ja muutti eilen soluasuntoon. Tyyppi vain kovin rauhallinen ja hiljainen tapaus, niin jänskättää.. ainakin siis minua..
 
Pois muuttanut
Paljon ehdotteluja ja reipasta yllätysseksiä tarjolla nuorille neidoille. Nuorille miehenaluille viina ja todella usein myös erilaiset huumeet tulevat opiskeluaikoina taatusti tutuiksi.
 
Joenvoli järjestää kohtuuhintaista liikuntaa. 5e/kerta tai 60e/kausi tai 100e/syksy-kevät. Kerubissa on hyviä esiintyjiä sekä ruokaa. Surakan baarissa ihana brunssi lauantaisin ja sunnuntaisin. Opiskelujen kautta tutustuu varmasti ihmisiin. Paljon on myös omasta aktiivisuudesta kiinni; erilaisia tapahtumia kyllä järjestetään, itsestä on sitten kiinni osallistuuko niihin.
 
Viimeksi muokattu:
"joensuulainen"
Utran saaret! Ehottomasti kannattaa siellä lenkkeillä ja ottaa vaikka makkaraa mukaa ni saa grillata! <3
Suht rauhallinen kaupunki miun mielestä. Toki täälläkin on rauhattomat alueensa niinku joka kaupungissa.
Siellä äiti on vaan rauhallisin mielin, kyllä lapsella täälä varmast o kaik hyvin! :)
 
"kysyn"
[QUOTE="joensuulainen";30228616]Utran saaret! Ehottomasti kannattaa siellä lenkkeillä ja ottaa vaikka makkaraa mukaa ni saa grillata! <3
Suht rauhallinen kaupunki miun mielestä. Toki täälläkin on rauhattomat alueensa niinku joka kaupungissa.
Siellä äiti on vaan rauhallisin mielin, kyllä lapsella täälä varmast o kaik hyvin! :)

Onko muuten puita valmiina saaressa? Ollaan monesti mietitty että mentäis.
 
"nasuli"
Kiitos kaikille vastanneille! Lisääkin vinkkejä saa laitella, niin sitten kun pääsen siellä käymään, mulla on monta hyvää ehdotusta, mitä tehtäis ja missä käytäis. Kiitos!
 

Yhteistyössä