Mies vaatii avointa suhdetta tai eroa

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"harmaana"
10 vuotta oltu yhdessä, kolme lasta joista nuorin muutaman kuukauden ikäinen. Eilen sitten mies pudotti pommin, että tahtoo lopettaa suhteemme ja alkaa tapailla muita. Yhdessä voidaan asua ja hoitaa lapset entiseen malliin jne. Jos tämä ei käy, niin sanoo muuttavansa pois. Sinänsä yh:ksi jääminen ei haittaa, pelottaa vaan miten rahat riittää ja jaksaminen. Tukiverkkoa ei ole. Olen ihan hajalla :'(
 
iu
Vaatiiko mies oikeutta tapailla muita vain itselleen, vai koskeeko tuo suhteen avoimuus sinuakin? Onko valmis olemaan lasten kanssa, jos ja kun sinulla on omia menoja (kenties niiden muiden miesten kanssa)?
 
"kokenut"
[QUOTE="harmaana";30228492]En voisi elää sellaista elämää, että toinen tapailee muita[/QUOTE]

Sinäkin voit tapailla muita. 10 vuoden jälkeen vaihtelu on aika ihanaa.
 
Nainen 45v
Lapsellinen äijä, joka joutaa kiertoon. Itse en katselis tuollaista avointa suhdetta päivääkään, aivan liian sekavaa lapsille. Kyllä sä jotenkin aina taloudellisesti selviät. Äläkä epäröi kysyä neuvoja ja käytännön apua esim. neuvolasta.
 
"harmaana"
Mies haluaisi minun tapailevan muita. Mutta en tahdo tapailla ketään. Suututtaa että mies kehtaa esittää tällaisia vaatimuksia. Itkettää enkä tiedä mitä tehdä. Hokee olevansa "vapaa mies"..
 
tajuton
[QUOTE="kokenut";30228504]Sinäkin voit tapailla muita. 10 vuoden jälkeen vaihtelu on aika ihanaa.[/QUOTE]

Minä en tätä tajua. Olen ollut naimisissa 32v saman naisen kanssa joka oli myös ensimmäinen seksikumppanini. Fantasioita toisista on kyllä ollut, mutta toteuttamaan en ole niitä lähtenyt.
 
Meillä on vapaa suhde. Mutta tilanne on hieman eri -jo alkaessamme seurustelemaan se oli yksi vaihtoehdoista ja ensimmäisen vuoden yhdessäasumisen jälkeen siihen sit päädyttiin. Mutta yhdessä! Päätös ei ollut vai toisen.

Mieti vaihtoehdon etuja! Ja puhukaa yhdessä. Kerro miehelle, mikä olisi sinusta kamalinta mikä voi tapahtua ja minkä taas pystyisit sulattamaan. Ja hissukseen alat ehkä itsekin huomata vaihtoehdon hyvät puolet...
 
[QUOTE="kokenut";30228489]Avoin suhde voi olla avioliiton ja perheen pelastaja.[/QUOTE]

Miksi on tärkeää pelastaa se avioliitto, siis se juridinen sopimus? Ymmärrän, jos lasten takia haluaa asua yhdessä, jos muute se yhteiselämä sopii, mutta silloin pitäisi varmaan molempien olla sitä mieltä, että järjestely on ok ja molemmilla olisi omat suhteet tai tapailut muualla. Tällöin luulisi, että ero otetaan kuitenkin viimeistään lasten muutettua pois kotoa.
 
Asiasta vielä hieman... On hiton epäreilua vaatia avointa suhdetta juuri nyt kun oletan äidin olevan sidotttu vauvaan imettämisen vuoksi.

Mutta joo, tiedän mä senkin tunteen, kun lasten ja arjen keskellä kadottaa itsensä ja identiteettinsä ja tuntuu että tukehtuu ja ja haluaa vaan päästä pois.
 
Nainen 45v
Miten ihmeessä tämä järjestely liittyy millään tapaa lapsiin?

Mulle kävisi, en keksi mitää syytä miksi ei olisi ok.

No, kyllähän vanhempien elämä liittyy hyvin kiinteästi lasten elämään. Vapaa suhde on aika riskialtis esim. mustasukkaisuudelle ja erilaisille parisuhderiidoille (juurikin tuon mustasukkaisuuden takia). Jos järjestelyyn on mennyt toinen vähän vastahakoisesti mukaan, niin tottahan tuollainen seikka vaikuttaa myöhemmin vanhempien arjessa, kun pitäisi kuitenkin lapset hoitaa yhdessä. Lapset ovat sitä paitsi paljon herkkävaistoisempia (esim. vanhempien mielialojen ja perheen ilmapiirin suht.) kuin me aikuiset yleensä tajuammekaan.
 
vaiimo
No, kyllähän vanhempien elämä liittyy hyvin kiinteästi lasten elämään. Vapaa suhde on aika riskialtis esim. mustasukkaisuudelle ja erilaisille parisuhderiidoille (juurikin tuon mustasukkaisuuden takia). Jos järjestelyyn on mennyt toinen vähän vastahakoisesti mukaan, niin tottahan tuollainen seikka vaikuttaa myöhemmin vanhempien arjessa, kun pitäisi kuitenkin lapset hoitaa yhdessä. Lapset ovat sitä paitsi paljon herkkävaistoisempia (esim. vanhempien mielialojen ja perheen ilmapiirin suht.) kuin me aikuiset yleensä tajuammekaan.
Ja eroko ei vielä pahemmin altista kaikelle vastaavalle?
 
Olisit pudottanut sille pommin takaisin ja sanonut että, ,,yesss hienoa tämä oli mun unelma, olen halunnut jo aikoja sitten tapailla muita miehiä, mun elämä ollut rasittava sun kanssa, teemme vaan kulta niin, kiitos kun kerroit,,. Miehet kun eivät kestää jos nainen ei välittää tai on pahempi tai kovempi sanoissa kun tekemisessäkin... Niin ja koska mies on noin sika, niin elää sinäkin vapaata, lähde matkoille, tapailee miehiä ja etsi itselle sopiiva, sitten kun löydät, entiselle potkut persille ja hyvää suunnitelma ettei jää ja sun lapset ilman mitään. Älä ainakaan jää itkemään tätä miestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mörköäiti
noh.
No, kyllähän vanhempien elämä liittyy hyvin kiinteästi lasten elämään. Vapaa suhde on aika riskialtis esim. mustasukkaisuudelle ja erilaisille parisuhderiidoille (juurikin tuon mustasukkaisuuden takia).
Suhde joka perustuu ehdottomaan uskollisuuteen on myös riskialtis koska pienikin hairahdus voi viedä lapsilta perheen. Vapaassa suhteessa tätä riskiä ei ole.
 
Olisit pudottanut sille pommin takaisin ja sanonut että, ,,yesss hienoa tämä oli mun unelma, olen halunnut jo aikoja sitten tapailla muita miehiä, mun elämä ollut rasittava sun kanssa, teemme vaan kulta niin, kiitos kun kerroit,,. Miehet kun eivät kestää jos nainen ei välittää tai on pahempi tai kovempi sanoissa kun tekemisessäkin... Niin ja koska mies on noin sika, niin elää sinäkin vapaata, lähde matkoille, tapailee miehiä ja etsi itselle sopiiva, sitten kun löydät, entiselle potkut persille ja hyvää suunnitelma ettei jää ja sun lapset ilman mitään. Älä ainakaan jää itkemään tätä miestä.
Ei tuo pidä paikkaansa aina. Eikä ainakaan aapeen tapauksessa, kun kerran toivoo että vaimollakin olisi muita.

Mä ehdotin ennen eroani silloiselle miehelle avointa suhdetta. Hänelle se ei sopinut ja erosimme. Mulle olisi ollut todella huojentavaa jos mies olisi edes hieman osoittanut olevansa kiinnostunut muista. Vaan ei. Mä siis kärsin sen koko taakan ja olin paska mutsi ja se joka rikkoi liiton ja ääähh...
 
vihi
Minä en tätä tajua. Olen ollut naimisissa 32v saman naisen kanssa joka oli myös ensimmäinen seksikumppanini. Fantasioita toisista on kyllä ollut, mutta toteuttamaan en ole niitä lähtenyt.
Ihmiset ovat erilaisia. Lisääntyneet avioerot, esiaviollinen seksi, yhden illan jutut ja avoimet suhteet mielestäni osoittavat että suurin osa ihmisistä ei kykene eikä sovellu olemaan vain yhden kumppanin kanssa. Vaikka länsimaalaiset kauhistelevatkin joidenkin toisten maiden avointa moniavioisuutta, ei siitä kovin kaukana olla täälläkään.
 
Ei tuo pidä paikkaansa aina. Eikä ainakaan aapeen tapauksessa, kun kerran toivoo että vaimollakin olisi muita.

Mä ehdotin ennen eroani silloiselle miehelle avointa suhdetta. Hänelle se ei sopinut ja erosimme. Mulle olisi ollut todella huojentavaa jos mies olisi edes hieman osoittanut olevansa kiinnostunut muista. Vaan ei. Mä siis kärsin sen koko taakan ja olin paska mutsi ja se joka rikkoi liiton ja ääähh...
Just tälläiset miehet jotka ehdottaa eivät valitettavasti kestää iskuja takaisin :). Sekä onko mitään väliä enää? Ap:lle vaan kovasti pitäisi leikkiä ja järjestä oma elämä, eli ajatella n.s. oma peppua nyt, eikä itkeä sikoja.
 
nohh
Miehesi ei enää rakasta sinua. Eroa, mitä sitä lasten takia kituuttelemaan suhteessa, jossa ei ole rakkautta ja intohimoa, vaan himot käydään tyydyttelemässä ihan toisaalla. Helpompaa aloittaa ns. alusta.
 
mieltä
Ihmiset ovat erilaisia. Lisääntyneet avioerot, esiaviollinen seksi, yhden illan jutut ja avoimet suhteet mielestäni osoittavat että suurin osa ihmisistä ei kykene eikä sovellu olemaan vain yhden kumppanin kanssa. Vaikka länsimaalaiset kauhistelevatkin joidenkin toisten maiden avointa moniavioisuutta, ei siitä kovin kaukana olla täälläkään.
Maailman mittakaavassa eletään suurimmaksi osaksi perinteisissä avioliitoissa ja naisen asema on todella heikko. Meillä ollaan todella edistyneitä, mutta en oikein tiedä onko kehityssuunta oikea vai väärä. Rooman aikaankin oli vapaat avioliitot, orgiat, huorat ja muut, mutta miten sitten kävikään, kun ihmisten moraali mureni?
 
Ei se ihmisestä sikaa tee, ellei jaksa enää elää niin kuin on kymmenen edellistä vuotta elänyt. Eikä mies taatusti tee sitä naistaan loukatakseen! Joskus on pakko saada (edes osin) oma elämä jotta voi löytää kadonneen itsensä. Ja kai kuka tahansa lapsiaan rakastava ehdottaa myös vaihtoehtoa että perhe voisi jatkaa yhdessä vaikka sen aikuisilla saattaisi olla muitakin suhteita?
 

Yhteistyössä