Mies vaatii avointa suhdetta tai eroa

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
Ei se ihmisestä sikaa tee, ellei jaksa enää elää niin kuin on kymmenen edellistä vuotta elänyt. Eikä mies taatusti tee sitä naistaan loukatakseen! Joskus on pakko saada (edes osin) oma elämä jotta voi löytää kadonneen itsensä. Ja kai kuka tahansa lapsiaan rakastava ehdottaa myös vaihtoehtoa että perhe voisi jatkaa yhdessä vaikka sen aikuisilla saattaisi olla muitakin suhteita?
Jos heillä on ollut kaikki asiat kunnossa muuten, niin on se sika sitten, kun mikään ei kelpaa. Olisin ymmärtänyt sen jos heidän asiat olisivat huonosti. Mutta sen kun en tiedä, kommentoin vaan.
 
"harmaana"
Enpä oo vielä ikinä kuulut että joku haluaisi erota täysin kunnossa olevasta liitosta. Omituinen ajatuskin...
Tästä voikin päätellä, että kaikki ei ole kunnossa. Erimielisyyksiä, riitoja, eikä mies niistä kykene normaalisti keskustelemaan. Pakenee tilannetta tai ei vaan puhu. Ei keksi ratkaisua ongelmiin, valituksen aihetta kyllä. Mutta nyt keksi että tämä on ratkaisu...
 
No vapaassa suhteessa eläneenä, eroaisin miehestä jos hän haluaisi vapaata suhdetta.

Silloin asuisimme eri osoitteissa ja todella olisin vapaa, joka toinen viikko.

Siihen en suostuisi, että istuisin vauva rinnoillani ja miehellä olisi vapaasuhde perheeseensä.
 
[QUOTE="harmaana";30228659]Tästä voikin päätellä, että kaikki ei ole kunnossa. Erimielisyyksiä, riitoja, eikä mies niistä kykene normaalisti keskustelemaan. Pakenee tilannetta tai ei vaan puhu. Ei keksi ratkaisua ongelmiin, valituksen aihetta kyllä. Mutta nyt keksi että tämä on ratkaisu...[/QUOTE]

Mä voin kuvitella, mitä miehen päässä liikkuu. Mä olen kokenut tuon. Se on kamalaa, kun ei haluaisi satuttaa toista -saati hajottaa perhettä- mutta kun ei vaan pysty enää elämään kuten aiemmin. Puhuminen on vaikeaa kun ei mihinkään ole oikeaa vastausta. Ja kun ei tiedä edes itse mitä haluaa.

Mä olen hirmu pahoillani sun puolesta ja toivotan voimia. Nyt tuntunee kamalalta mutta lupaan että vuoden päästä on paremmin. Päädytte sit mihin tanhansa ratkaisuun, elämä alkaa taas sujua ja alat nähdä uusia mahdolllisuuksia eikä suhun enää satu. Jonkun loppu on aina jonkin uuden (paremman) alku!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30228669:
No vapaassa suhteessa eläneenä, eroaisin miehestä jos hän haluaisi vapaata suhdetta.

Silloin asuisimme eri osoitteissa ja todella olisin vapaa, joka toinen viikko.

Siihen en suostuisi, että istuisin vauva rinnoillani ja miehellä olisi vapaasuhde perheeseensä.
Just tuota mä tarkoitin. Olisi liian epäreilua. Mut voihan tähänkin neuvotella vaihtoehtoja. Vaikkapa aluksi toiselle tiistai- ja toiselle torstai-ilta vapaaksi. Ja sit kun voi (imetyksen puolesta) olla viikonlopunkin vapaalla, tyylillä yksi yhteinen, toinen miehelle ja kolmas naiselle ja sit taas yhteinen. Tai siis perheen viikonloppu.

Täysin vapaa suhde on varmasti mahdotonta toteuttaa jos pari asuu saman katon alla. Se vaan ei toimi ilman sovittuja vapaa-aikoja. Ei lapsia voi yhtäkkiä yksinkään jättää jos kummallekin vanhemmalle sattuukin yhtäaikaa omaa menoa.
 
"harmaana"
Mä voin kuvitella, mitä miehen päässä liikkuu. Mä olen kokenut tuon. Se on kamalaa, kun ei haluaisi satuttaa toista -saati hajottaa perhettä- mutta kun ei vaan pysty enää elämään kuten aiemmin. Puhuminen on vaikeaa kun ei mihinkään ole oikeaa vastausta. Ja kun ei tiedä edes itse mitä haluaa.

Mä olen hirmu pahoillani sun puolesta ja toivotan voimia. Nyt tuntunee kamalalta mutta lupaan että vuoden päästä on paremmin. Päädytte sit mihin tanhansa ratkaisuun, elämä alkaa taas sujua ja alat nähdä uusia mahdolllisuuksia eikä suhun enää satu. Jonkun loppu on aina jonkin uuden (paremman) alku!

Jollakin tavalla tämä toi pientä lohtua. Surettaa niin paljon. Tiedän ettei ero olisi minun maailmani loppu, mutta kyselevät ja isää ikävöivät lapset särkevät sydämeni. En ymmärrä miten joku asettaa himonsa perheen ja lasten edelle. Mies sanoi että eron sattuessa muuttaisi takaisin kotiseudullensa 400km päähän. Eikä kauheasti näytä liikuttavan että näkisi lapsia harvoin.
 
"Hmm"
Kai Ap:lla jokin käsitys on miksi mies haluaa tapailla muita?
Mulle tulee heti yks mieleen.. varsinkin kun eroajatuksessa on lähinnä raha murheena ap:lla. Ei oikein rakastavalta vaimolta vaikuta? :D Että juu ukko on hyvä olla taloutta tukemassa. Sori nyt.. Niin siinä vaan monesti käy, unohtuu se parisuhde ja läheisyys.

Ei ole synti haluta aikuista läheisyyttä vaikka on vanhempi. Piste. Jos mies kotona pyöris normisti, maksaa kuten ennenkin niin tokkopa se pois on ap:lta, jos välillä saa mies jtn takaisinkin. Ei ne lapset meille kaikille ole se elämänsuola..... tarvitaan muutakin!
 
[QUOTE="harmaana";30228696]Jollakin tavalla tämä toi pientä lohtua. Surettaa niin paljon. Tiedän ettei ero olisi minun maailmani loppu, mutta kyselevät ja isää ikävöivät lapset särkevät sydämeni. En ymmärrä miten joku asettaa himonsa perheen ja lasten edelle. Mies sanoi että eron sattuessa muuttaisi takaisin kotiseudullensa 400km päähän. Eikä kauheasti näytä liikuttavan että näkisi lapsia harvoin.[/QUOTE]

Mä en usko että kyse on vain himosta. Jos näin olisi, olisihan mies voinut käydä salaa vaikka naimassa maksullisia. Joskus vaan haluaa olla vapaa. Tekemään edes tovin mitä vaan. Katselemaan, kokemaan, näkemään jotain kiinnostavaa -ja sit huomaamaan ettei sitä kyllä edes haluakaan.

Mä olen elänyt nyt vuoden vapaassa suhteessa. Enkä ole kertaakaan nainut kenenkään muun kuin mieheni kanssa. Mies on ehkä saattanut olla jonkun kanssa mutta viimeiset pari vapaata se on tönöttänyt tyytyväisenä kotona kalastellen ja musiikkia (lujaa) kuunnellen.

On hassua kun meillä on aina yhtäaikaa vapaat viikonloput ja sit huomataan että kumpikin palautuikin kotiin jo lauantai-iltana kun koti on sittenkin vaan kivempi paikka kuin hotellit tai kavereiden sohvat :D

Ja juuri tämä vapaus saa tajuamaan mitä itse eniten haluaa, eikä tee yhtään pahaa huomata että niin se toinenkin puolisko haluaa samaa.
 
selvennystä
Siis haluaako mies jatkaa kanssasi parisuhdetta ja ottaa siihen rinnalle muita suhteita, vai elää kanssasi kämppiksenä ja ottaa rinnalle muita suhteita? Ensimmäistä voisin edes teoriassa harkita, jälkimmäistä en. Jos mies aikoo erotessa muuttaa toiselle paikkakunnalle, on hänen otettava huomioon että lasten kuljetus hänen omalla viikollaan on hänen vastuulla ja kustannuksella.
 
okkkk
Hyh, mikä mies. Mulle tuli sellainen kuva, että mies haluaa mahdollisimman helpon ja mukavan elämän itselleen. Kotona nainen, joka hoitaa kodin ja lapset, ja itse voi paneskella muita naisia yllinkyllin. Teoriassa naisellakin muka oikeus tapailla muita miehiä, mutta eiköhän tämäkin käytännössä menisi siihen, että äiti on kotona lasten kanssa. Varsinkin kun on vauva, joka on vielä niin riippuvainen äidistään. Mies oikein "kiristää" ap:ta, muutto 400km päähän jos ei tämä käy. Hirveä ukko. En varmana hyysäis tollasta miestä. Mieluummin ottaisin eron ja hoitaisin lapset yksin. Ja ap kun mietti rahojen riittävyyttä, niin kylläpän tämä äijä saa mukavat elarit maksettavaksi.
 
Hyh, mikä mies. Mulle tuli sellainen kuva, että mies haluaa mahdollisimman helpon ja mukavan elämän itselleen. Kotona nainen, joka hoitaa kodin ja lapset, ja itse voi paneskella muita naisia yllinkyllin. Teoriassa naisellakin muka oikeus tapailla muita miehiä, mutta eiköhän tämäkin käytännössä menisi siihen, että äiti on kotona lasten kanssa. Varsinkin kun on vauva, joka on vielä niin riippuvainen äidistään. Mies oikein "kiristää" ap:ta, muutto 400km päähän jos ei tämä käy. Hirveä ukko. En varmana hyysäis tollasta miestä. Mieluummin ottaisin eron ja hoitaisin lapset yksin. Ja ap kun mietti rahojen riittävyyttä, niin kylläpän tämä äijä saa mukavat elarit maksettavaksi.
Tähänkään en jaksa uskoa, kun kerran mies on toivonut että naisellakin olisi muita suhteita, niin varmasti on ajatellut olevansa sen ajan itse lasten kanssa.
 
Minä minä minä
Jep, reilu mies. Pieni lapsi hoidettavana ja hän ehdottaa että jos ei kelpaa emännälle että hakee vierasta pi**ua niin hän muuttaa pois. Tosi kätevää, eukolle jää kakarat huollettavaksi jotta hän voi toteuttaa salaisia fantasioitaan.

Ja joidenkin mielestä tuollainen avoimessa suhteessa oleminen on vielä perusteltua. Ei ihmekään että tässä maassa on asiat päin pers*ttä, kun ihmisten moraali ja käsitys parisuhteesta sekä lasten huollosta on tuollainen.

Mutta vielä typerämpi on eukko joka lähtee tuollaisen miehen matkaan, joka jättää naisensa ja lapsensa. Aina vaan näitäkin idiootteja löytyy, sitten itketään kun taas se mies pettää ja katselee muita... :D

AP:lle, parempi yksin. Yksin arvostat itseäsi ja voit antaa lapsillesi paremman roolimallin. Tuollaista selkärangatonta rottaa ei kannata enää kelpuuttaa edes isän malliksi.
 
vierass
Sikamaista mieheltä. Ei ap ole tuollaisen miehen kans varmaan perhettä perustanut tai siis mies ollut kai aiemmin liittoonsa sitoutunut. Ja tuo muutto, hihhoijaa, todella sääli tulee lapsia. Ap kyllä pärjäät!
 
Mitä mieltä ite oot, haluatko ja pystytkö elämään saman katon alla miehen kanssa, joka haluaa tavata ja panna muita naisia ?

Minä en pystyisi enkä haluaisi olla, mie sitten valitsisin eron mielummin.
Aika törkeä vaatimus, joko ero tai saa panna muita.
 
Mitä mieltä ite oot, haluatko ja pystytkö elämään saman katon alla miehen kanssa, joka haluaa tavata ja panna muita naisia ?

Minä en pystyisi enkä haluaisi olla, mie sitten valitsisin eron mielummin.
Aika törkeä vaatimus, joko ero tai saa panna muita.
Minusta se meni niin, että tapailla muita. Ja jees, siihen toki voi sisältyä panemista. Muttei välttämättä. Tai voi siinä käydä niinkin, että haluaisi naida muttei nainen annakaan. Tai että on jo melkein panemassa kun tajuaa ettei seisokaan. Tai että sit nai jotakuta ja hoksaa että olipas tylsä nainti.

Jotenkin hassua ajatella että jos ois vapaassa suhteessa niin saanti olisi taattu. Eihän ne sinkkumiehetkään noin vain pillua saa. Miksi sitten saisi naimisissa oleva useamman lapsen isä? Haloo taas!
 
"jepp"
Minusta se meni niin, että tapailla muita. Ja jees, siihen toki voi sisältyä panemista. Muttei välttämättä. Tai voi siinä käydä niinkin, että haluaisi naida muttei nainen annakaan. Tai että on jo melkein panemassa kun tajuaa ettei seisokaan. Tai että sit nai jotakuta ja hoksaa että olipas tylsä nainti.

Jotenkin hassua ajatella että jos ois vapaassa suhteessa niin saanti olisi taattu. Eihän ne sinkkumiehetkään noin vain pillua saa. Miksi sitten saisi naimisissa oleva useamman lapsen isä? Haloo taas!
Mulle on ihan sama käviskö miehellä flaksi vai ei. Mulle riittäis eron syyksi se, että mies haluaa tapailla ja naida muita. Saaminen on yhdentekevää.
 
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Mä kokeilisin. Mutta vain siten että mies olisi vastuussa lapsista 50%. Homma ei toimisi niin että mä olisin lasten kanssa kotona koko ajan ja mies menisi pitkin poikin. Mulla olisi puolet kaikesta miehen vapaa-ajasta vapaata (lapsista ja kotitöistä) ja saisin hurjastella, tai olla hurjastelematta, sen ajan täysin vapaasti.

Jos ei toimisi niin sitten ottaisin eron. Mieshän on jo menetetty joka tapauksessa parisuhteen kannalta. Kyse on enää siitä että onko siitä apua lasten kanssa....
 
Viimeksi muokattu:
TiiBii, tuskin se mies haluaisi pelkästään tapailla muita naisia ja en hyväksyisi myös sitä pelkkää muiden tapailua. Kyse ei ole siitä saako sitä vierasta pillua, vaan että mies haluaa.
Ja haloo taas, kaikki ei hyväksy eikä halua tuollaista vapaata suhdetta eikä kaikien tarvitse hyväksyä.
Sinä voit hyväksyä ihan vapaasti ja ap myös jos todella haluaa sitä, minä en.
 
Ei tuo pidä paikkaansa aina. Eikä ainakaan aapeen tapauksessa, kun kerran toivoo että vaimollakin olisi muita.

Mä ehdotin ennen eroani silloiselle miehelle avointa suhdetta. Hänelle se ei sopinut ja erosimme. Mulle olisi ollut todella huojentavaa jos mies olisi edes hieman osoittanut olevansa kiinnostunut muista. Vaan ei. Mä siis kärsin sen koko taakan ja olin paska mutsi ja se joka rikkoi liiton ja ääähh...
Tuo mulle tuli heti ensimmäisenä mieleen, kun luin ap:n tekstin. Mietin, että "voi vittu, mikä isä!". Näin tilanteen tuossa kohtaa niin, että mies valitsee ennemmin vieraat p*llut, kuin omat lapsensa.

Sitten luin tekstin uudemman kertaa. Ja siinä lukikin niin, että mies haluaa lopettaa suhteen. Eli erota. Mies olisi valmis lasten vuoksi kyllä edelleen elämään saman katon alla, mutta vain "kämppiksenä" ja "lasten isänä", ei muuta.

Eli mies haluaa eron.

Mutta miksi otsikossa lukee, että mies vaatii avointa suhdetta TAI eroa?

Kun mieshän haluaa erota ja piste. Mutta antaa mahdollisuuden sille, että asumisjärjestelyt säilyvät silti ennallaan.

Joten miten tuo nyt sitten menee? Siis onko mies valmis jatkamaan PARISUHDETTA, jos suhde muutetaan avoimeksi? Vai haluaako mies erota, mutta olisi valmis jäämän yhteiseen kotiinne, jotta voisitte kasvattaa lapset yhdessä, mikäli se sinulle sopii?
 
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
"Näin on"
Hyh, mikä mies. Mulle tuli sellainen kuva, että mies haluaa mahdollisimman helpon ja mukavan elämän itselleen. Kotona nainen, joka hoitaa kodin ja lapset, ja itse voi paneskella muita naisia yllinkyllin. Teoriassa naisellakin muka oikeus tapailla muita miehiä, mutta eiköhän tämäkin käytännössä menisi siihen, että äiti on kotona lasten kanssa. Varsinkin kun on vauva, joka on vielä niin riippuvainen äidistään. Mies oikein "kiristää" ap:ta, muutto 400km päähän jos ei tämä käy. Hirveä ukko. En varmana hyysäis tollasta miestä. Mieluummin ottaisin eron ja hoitaisin lapset yksin. Ja ap kun mietti rahojen riittävyyttä, niin kylläpän tämä äijä saa mukavat elarit maksettavaksi.
Juuh, samaa mieltä! Ällöttävä ukko, saisi hävetä! Parikuukautinen vauva kotona, ja kehtaa ehdottaa/kiristää vaimoa tällaisella. Eri asia jos lapset olisivat isompia,ja yhteiselo ei kertakaikkiaan toimi eikä rakkautta ole enää. Mutta noin pieni yhteinen lapsi jne. , hyh hyh miten itsekäs mies. Älä nyt AINAKAAN jää kynnysmatoksi tuollaiselle itsekkäälle paskiaiselle ap!! Sinä pärjäät aivan mainiosti yksin, älä sitä pelkää!!! Tsemppiä. Ja muista että ero on ehdottomasti parempi ratkaisu, kuin antaa oman puolison POMPOTTAA noin.
 

Yhteistyössä