Esikoista odottaessasi: mitä luulit että on pakko olla hankittuna?

  • Viestiketjun aloittaja kolmikko33
  • Ensimmäinen viesti
kolmikko33
Mä luulin, että pinniksessä pitää olla suojat, siis reunoilla. Ekan kohdalla olikin, mutta ei tokan ja kolmannen. Hyvin pärjäs ilmankin.
Ja että vaunuissa pitää olla lelu siinä edessä. Hih. Ei ollut. :)
 
Vierasss
Rintakumi

Ei nyt tuu muita hankintoja mieleen jotka ois jääny täysin käyttämättä.

Tuo pinnasuojus on kyllä meillä ollut tarpeellinen. Tällä toisella tarvis olla korkeempikin kun jotenkin niin kovin kääntyilee että jalat tai kädet menee pinnojen väliin tai lyö päänsä ikävästi pinnoihin.
 
vieras...
Me myytiin just kahden lapsen jäljiltä käyttämätön pinnasänky pois :) Tai no, säilytettiin siinä kantoliinoja. Kaupanpäällisiksi lähti sellainen pinnasuojus avaamattomana paketissaan. Samoin vaunukoppa on jäi molemmilta käyttämättä, alkoivat sietää kärryjä kirkumatta vasta siinä iässä kun saattoivat hyvin pötkötellä jo rattaissa. Talkit ja sinkkivoide osoittautuivat turhaksi, ja esikoista ajatellen ostettu baby wipes -paketti on nyt kuopuksen aikaan jopa avattu mutta edelleen kesken :D Näiden kaikkien siis kuvittelin olevan välttämättömiä hankintoja, mutta eivät meillä olleet.
 
"Cream"
Talkki, sinkkivoide ja vaippa-alueen rasva. Kaikki nämä jäivät käyttämättä, kun hoidin vaippa-aluetta ainoastaan Ceridal-öljyllä, joka osoittautuikin aivan välttämättömäksi!
 
"mittarimato"
Kuumemittari. Käytetty ekoja kertoja vasta kun esikoinen meni 3 vuotiaana
päiväkotiin, jotta paranemista oli helpompi (/varmempi) seurata. Siihen saakka
lääkitty lapsen voinnin ja kuumuuden mukaan arvioimalla.
 
viera.s
Pinnasänky ja pari purkkia korviketta. Nämä jäi käyttämättä. Pinnasänky tosin toimii edelleen pehmoleluvarastona.

Niin ja oli minulla jotain peppurasvaakin, jota ei tarvittu. Siis mitään aineita ei tarvinnut vaippa-alueelle laittaa, vauvan iho pysyi hyvänä ilmankin.
 
sinibluu
[QUOTE="mama";30230039]Tuttipullo. Luulin, että kaikki vauvat tarvitsee sitä jossain vaiheessa. Mutta mihinkäs me sitä tarvittiin kun täysimetin. :)[/QUOTE]

Sama täällä, tuttipullon hankin, koska ajattelin, et kaikki muksuthan siitä juo.
Sinkkivoide nyt oli aivan turha, bepanthenia käytin jos vauvan pylly punoitti, kaikki kosteusvoiteet olivat turhia, mutta niitä en hankkinut, vaan ne tulivat niiden libero-sun-muiden-pakettien kyydissä :)
 
Baby wipes
Pakko kehua näitä peppupyyhkeitä. Emme mekään juuri vauvan pepun pyyhkimiseen niitä käyttäneet, vaan aivan muuhun. Nimittäin kun reissataan paljon niin ne sekä lapsen että omat tahmatassur on noihin hyvä pyyhkiä. Mökillä myös huomasin että noki lähtee käsistä niillä paremmin kuin vedellä
 
"Mariska"
Tälle tokalle ostin monta tuttia ihan turhaan, ei tullut mieleenkään että se ei suostu sitä syömään. Yritetty kyllä on tyrkyttää vaikka kuinka, mutta kun ei niin ei... Tissimies ;)

Meillä sinkkivoide on kyllä ollut tarpeen, samoin kosteuspyyhkeet ja pinnasängyn reunasuoja (vaikka siellä pinnasängyssä ei meillä taideta taaskaan nukkua ennen kuin joskus vuoden iässä... Mutta kyllä sitä sitten aikanaan on tarvittu :D )

Tuttipullosta on juotu velliä, ainakin esikoinen.
 
"qwe"
Kaikeinmaailman vaippa-alueen voiteet(talkki, sinkkivide, perusvoide). Kerran oli taaperona pieni pläntti ihottumaa otsassa jonka hoidin anopin Aloe Veralla pois. Kantoliinaa en oppinut käyttämään.
 
"kahden lapsen äiti"
Mä luulin että kylpytuki olis hyvä olla. Ja pöh, ostettiin se kyllä mutta ei käytetty sitä kertaakaan vaan kylvetettiin vauva ihan ilman kylpytukea :D Ihan turha ostos.
 
"nuuh"
Kantoliina. Oli onneks lainassa etten ostanut. En osannut käyttää sitä ja kun kiedoin sen ympärille olin kuin muumio kun oon niin lyhyt :D. Hyviä kuvia siitä sovituksesta kyllä sai...
 

Yhteistyössä