Miehet: Onko raskaana oleva helpompi jättää?

  • Viestiketjun aloittaja rv 33 ja avioero
  • Ensimmäinen viesti
rv 33 ja avioero
Kysyisin teiltä miehet, että onko raskaana oleva nainen helpompaa jättää/erota kuin ei-raskaana oleva?

Tuntuu siltä, kun niin moni eroaa/pettää/jättää silloin kun vaimo on raskaana tai pienen vauvan kanssa.

Oma mieheni juhlallisesti ilmoitti tänään, ettei rakasta minua. Olen rv 33, ja paljasti ettei ole rakastanut enää pitkään aikaan. Tiedustelin herralta että minkä ihmeen takia teki lapsen kanssani, vastasi että: syyllisyys. Kuulema tuntisi syyllisyyttä jos en saisi tästä suhteesta mitään itselleni.

Nyt on sitten "hyvät" fiilikset, synnyttää varma avioerolapsi vaikka vannoin aina etten rikkinäiseen perheeseen lasta tee. Mies olisi voinut aukaista suunsa aiemmin, mutta ilmeisesti raskaana oleva nainen on otollisempi kohde, juuri silloin kun nainen on fyysisesti ja henkisesti heikoimmillaan, ja tarvitsisi puolison tukea eniten.
 
"..."
Ei varmasti ole helpompi jättää raskaana olevaa, mutta moni tekee silloin jonkinlaista tiliä elämästään. Ja tulee sitte tulokseen tai toiseen. Todella paskamaista.
 
Nyt on sitten "hyvät" fiilikset, synnyttää varma avioerolapsi vaikka vannoin aina etten rikkinäiseen perheeseen lasta tee. Mies olisi voinut aukaista suunsa aiemmin, mutta ilmeisesti raskaana oleva nainen on otollisempi kohde, juuri silloin kun nainen on fyysisesti ja henkisesti heikoimmillaan, ja tarvitsisi puolison tukea eniten.
Älä ajattele, että synnytät avioerolapsen rikkinäiseen perheeseen - synnytät oman lapsesi ja luot hänelle hyvän ja ehjän perheen. Ei se perheen eheys/rikkinäisyys tule siitä, onko kokoonpano jonkin mallin mukainen vai ei. Tsemppiä! Kurja tilanne toki ja mies teki paskamaisesti, mutta kyllä tuosta vielä jaloilleen pääsee.
 
  • Tykkää
Reactions: Puhero
viera.s
En ole mies, mutta ei varmasti ole, jos mies yhtä lailla lasta on toivonut. Eri juttu, jos mies ei lasta ole oikeastaan itse halunnut vaan suostunut vain toisen mieliksi. Siihenhän tuo miehen kommentti valitettavasti viittaa. Toivottavasti ihan niin ei kuitenkaan ole.

Lähipiirissäni ei yksikään pariskunta ole eronnut raskaus- tai pikkulapsiaikana. Päinvastoin lapset kyllä normaalisti nostavat erokynnystä sekä miehillä että naisilla.

Mutta voimia kuitenkin sinulle! Onko eropäätös jo varma? Riidan yhteydessä jotkut voivat sanoa vähän mitä sattuu, eikä asiat silloin välttämättä niin yksioikoisia ole kuin esitetään, joten siinä tapauksessa suosittelisin vielä yrittämään vaipumatta vihaan ja katkeruuteen. Jos ihan rauhallisesti ja harkiten asia on kerrottu, silloin tuskin kannattaa liiemmin enää parisuhteen tulevaisuudesta toivoa elätellä.

Mutta et sinä todennäköisesti kuitenkaan lastasi kadu. Mistäs sitä tietää, olisiko ideaalia lastenhankintatilannetta tullut vastaan kuitenkaan. Ja tavallaan tilanne voi olla helpompi sinulle ja lapselle, kuin jos ero olisi tullut esimerkiksi lapsen ollessa muutaman vuoden ikäinen. Lapselle tulee olemaan ihan normaalitilanne, että isä asuu muualla, ei mikään rikkinäinen perhe.
 
jekkk
Mitä tarkotit kirjottaessasi, että vannoit että rikkinäiseen perheeseen et lasta tee.

tulerko sinulle yllätyksenä, että suurimmassa osassa eroperheistä, lasta odotettaessa on elämä ollut onnellista, mutta sitten on tapahtunut jotain ja on päädytty eroon, kuten sinun tapauksessasi.

oletko sinä niitä, jotka katsovat eronneita pitkin nokanvatttaan, mikä tuokin yh on
kävikö pilkka omaan nilkkaan
tuli vain tämä tekstisi sananmuodoista ja tuohtumuksesta mieleen
 
Pessimisti
Kyllä mä sanoisin, että vaikeampi jättää. Ainakin jos omaa minkäänlaista velvollisuudentuntoa. Ehkä sitten sen ekan vuoden jälkeen voi jättääkin, jos niikseen on.
 
rv 33 ja avioero
Mitä tarkotit kirjottaessasi, että vannoit että rikkinäiseen perheeseen et lasta tee.

oletko sinä niitä, jotka katsovat eronneita pitkin nokanvatttaan, mikä tuokin yh on
kävikö pilkka omaan nilkkaan
tuli vain tämä tekstisi sananmuodoista ja tuohtumuksesta mieleen
Tuskin kukaan tieten tahtoen haluaa lasta jos tietäisi että ero on tulossa. Miehen vanhemmat ovat edelleen yhdessä ja itsekin sain varttua äidin SEKÄ isän kanssa, perheenä. Siksi tiedän miten tärkeää se on lapselle, ja miten tärkeää oli että vanhempani olivat yhdessä. Perhe on voimavara.

Miksi kukaan haluaisi omalle lapselleen vähempää kuin itse on lapsuudessaan saanut? Ja kyllä, mieheni halusi myös tätä lasta, sanoi sen eilenkin. Mutta ei vaan halua olla enää kanssani.
 
35368
Ei tuo tilanne minun mielestäni automaattisesti tarkoita sitä, että nyt pitää erota. Enemmänkin keskustella miksi kumpikin tuntee niinkuin tuntee ja voisiko asioita jotenkin vielä yrittää korjata. Ei pidä heti ensimmäisen ison ongelman edessä erota.
 
Miespuolinen ystäväni mietti eroa kun kuuli vaimonsa (viimein) olevan raskaana.

Parisuhde takkuili, seksiä ei ollut koskaan eikä mies muutenkaan tuntenut olevansa arvostettu miehenä. Vaimonsa tunteita ei ajatellu hiukkaakaan vaan vain sitä, olisiko lapselle parempi ettei isä asu koskaan samassa taloudessa vai pitäisikö jäädä ensimmäisiksi vuosiksi elämään "onnellista" perhe-elämää.
 
vierassss
Minulla on hämärä mielikuva että olisin lukenut jostain, että miehet pettää herkimmin kun vaimo raskaana. Kuinka paljon näistä sitten jää salaan ja kuinka iso osa johtaa irtiottoon, kuka tietää.
 
rv 33 ja avioero
Ei tuo tilanne minun mielestäni automaattisesti tarkoita sitä, että nyt pitää erota. Enemmänkin keskustella miksi kumpikin tuntee niinkuin tuntee ja voisiko asioita jotenkin vielä yrittää korjata. Ei pidä heti ensimmäisen ison ongelman edessä erota.
Mies ei puhu, vaan huutaa. Tänään olen saanut kuulla olevani työssäni epäpätevä ja miten olen aiheuttanut hänelle pelkkää tuskaa viimeiset 3 vuotta. Olen auttanut häntä firman pyörittämisessä, hoitanut paperiasiat, ym. Tänään tiedustelin kun firman kassa ei täsmännyt lukuihin, niin sain vain puhelimeen huutoa että jos en kerran osaa työtäni niin antaisin jonkun toisen tehdä ne.

Olen elävä pas*asanko johon saa heittää ihan mitä vaan. Mitään apua tai tukea en ole saanut raskausaikana, pari kertaa olen itse pyytänyt että hieroisi jalkojani turvotuksesta ilta-aikaan. Muutoin ei ota osaa eikä arpaa, kaikki hankinnat ja vauvakirjat olen saanut yksin koluta läpi.
Firman eteen saan tehdä ilmaista työtä niin paljon kuin jaksan, kunhan pidän turpani tukossa enkä tee virheitä.
 

Yhteistyössä