Kuumeen raja korvasta tai suusta?

  • Viestiketjun aloittaja "tuula"
  • Ensimmäinen viesti
"tuula"
Eli sitä kyselen. Tytöllä oli eilen korvasta ja suusta mitattuna 39,5 se nyt on kiistatta kuumetta. Mutta mikäs on se alaraja kuumeelle? Yöllä vielä nousi lääkkeen vaikutuksen jälkeen 39,5 mutta nut aamulla lämpöä on 37,1-37,3... mietin huomista päiväkotia? Onko vielä lämpöä ja pitää pitää vielä huominen kotona vai voiko jo huomenna mennä.Pienempänä mittasin pepusta ja silloin tiedän että se raja oli 38 mutta mitä suusta ja korvasta?
 
hmph
[QUOTE="TAikku";30230637]No onhan tuo nyt selkeästi kuumetta. Korvamittarilla olen pitänyt rajana 37, jos sen yli menee niin lämpöä. Pepustahan se raja on 37,5[/QUOTE]

NO ei todellakaan ole, vaan 37 ja kaikki siitä ylimenevä on kuumetta, oli se sitten mistä ruumiinaukosta tahansa mitattu
 
[QUOTE="Mamma90";30230788]Just th meille sanoi että korvasta mitattuna on tarkin mitta. Kun kallonlämpö ei valehtele mutta iholta tai suusta voi valehdella![/QUOTE]

Harmi vain, että korvakuumemittarit itsessään on todella epätarkkoja.

Joka tapauksessa on selvää, että ap:n lapsi ei ole päiväkotikuntoinen.
 
En veisi päiväkotiin jos lämpö on yli 37,0, mutta yleisvointi on se ratkaisevin tekijä.
Vaikka lapsi olisi kuumeeton, mutta väsynyt sekä muuten selkeästi ei oma itsensä niin miksi viedä päiväkotiin tartuttamaan muita ja kyllä se lapsen omaakin toipumista hidastaa kun ei pysty lepäämään kuten kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: HippuTAR
HippuTAR
Minä en niin tarkkaan kyttää lukemia lapsen kohdalla, käsi kertoo ja lapsen yleiskunto koska se on terve. Ainoat kerrat kun on tarvittu tarkka lukema, on ollu lekurissa.
Jotakuinkin näin. Joskin kyllä mä mittaan sit jos lapsi on tosi lämmin, annan lääkettä jos lämpö alkaa lähennellä 39 astetta.


Niin ja tosiaan, kyllä meillä joakinen noista muksuista on kipeä jos lämpö on 37, olkoon virallinen raja mikä tykkää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
vierass
Asiaa hipoen... Minulla on ollut nyt kolme päivää todella huono olo, flunssainen, kuumeinen, yms. Ensimmäisenä päivänä olin ihan varma, että olen kuumeessa, mutta lämpö 35,6. Eilen sama, mutta edellistä pahempana, lämpö 34,4. Yöllä heräsin aivan järkyttävään oloon ja olin varma, että nyt se kuume viimeistään on noussut, mutta lämpö 33,4 :O

Mittarin toimivuus testattu muilla perheenjäsenillä, joilla näyttää normilämpöjä (n. 36,5~>). Mitähän tämä nyt voisi sitten olla?
 
Asiaa hipoen... Minulla on ollut nyt kolme päivää todella huono olo, flunssainen, kuumeinen, yms. Ensimmäisenä päivänä olin ihan varma, että olen kuumeessa, mutta lämpö 35,6. Eilen sama, mutta edellistä pahempana, lämpö 34,4. Yöllä heräsin aivan järkyttävään oloon ja olin varma, että nyt se kuume viimeistään on noussut, mutta lämpö 33,4 :O

Mittarin toimivuus testattu muilla perheenjäsenillä, joilla näyttää normilämpöjä (n. 36,5~>). Mitähän tämä nyt voisi sitten olla?
Flunssassa kehon oma termostaatti heittelee ja temppuilee, eli alilämpökin voi olla flunssan oire.
 
"tuula"
Tytöllä kuume nousi tosiaan sitten taas sinne yli 38,5. Eli en kyllä vie päiväkotiin huomenna, mutta ihmetyttää vaan kun ei ole mitään muuta oiretta kuin tuo kuume... omituinen pöpö.
 
jdkdo
[QUOTE="tuula";30230629]osaako kukaan sanoa tähän mitään?[/QUOTE]

Osaa, sairaan lapsen paikka ei ole hoidossa. Kotihoito ja vähintään yksi kuumeeton päivä. Lapselle todella raskasta olla sairaana/puolikuntoisena hoidossa.
 

Yhteistyössä