Raskausviikkosi, olotila ja mietteet? :)

  • Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti
"mama"
Täällä on viikkoja tänään 22+4 ja olen kovin innoissani kun tänään on tasan neljä kuukautta laskettuunaikaan!

Olo on oikein hyvä. Hieman vain hirvittää turvotus ympäri kroppaa. Naamakin on ihan pallo.

Vauva myllää masussa päivä päivältä vaan enemmän. <3
 
nothappy
Rv 7+2. Olo on vähän masentunut. Pahoinvointia kellon ympäri, ruuat ja hajut ällöttää kovin mutta on pakko syödä tunnin välein. Siitä johtuen maha on pinkeenä kuin pallo ja aika kivulias. 2 viikkoon en ole pystynyt mitään juuri tekemään tai missään käymään. Tätä edessä vielä monta viikkoa kenties...
 
mulla
Rv 38+3, ja olo kovin odottava ???? virtsankarkailua ollut uutena kaverina tässä reilun kuukauden. Vauvan pää painaa lisäksi hermoon, jolloin käveleminen vihloo reisiin ja alapäähän.
 
"pöp"
Rv 24 ja harjoitussupistelut ja menkkamaiset kivut vaivaa. Lepäillä olen koittanut, mutta kaipa se on raahauduttava neuvolaan näytille jos vielä ensi yönäkin kiusaa.
 
mom to be
Täällä 29+5 ja synnytys usein mielessä. Esikoista kun odotellaan. Vauveli liikkuu kovasti ja eilenkin tuntui että kaveri lähtee syntymään nyt, tosin vatsa nahan läpi, niin kova on punkeemaan :D Kivuttomia suppareita aina joskus ja hengittäminen välillä työlästä, kun vatsa painaa keuhkoja mutta muuten olo ollut mitä mainioin! Marraskuuta odotellessa :)
 
"Cream"
Rv 21 ja olotila on loistava niinkuin esikoisenkin aikaan.
Loppuviikosta on rakenneultra, sitä odotamme innolla. Vauvan liikkeet tuntuvat jo kovasti.
Kivuttomia supisteluja on päivittäin mutta en ole näistä huolissani.
Harmi kun pitäisi vielä syksy jaksaa kulkea töissä...
 
"ttt"
Rv 32+4. Olo on tukala. Vauva iso ja kantaminen alkaa olla raskasta. Väsymys tullut uudelleen kuvioihin mukaan. Paljon raskaampi raskaus kuin esikoisen aikoinaan.

Odottaa jo että tulisi la ja tämä kantaminen helpottaisi. En nauti yhtään. Onneksi kuitenkin ennen tätä olo oli suht ok
 
"Mamí"
Rv 33+4. Olo on raskas, selkää, alapäätä ja lonkkia särkee oli missä asennossa tahansa. Yöt kamalia ja katkonaisia. Innolla odotan tätä pikkukakkosta syntyväksi. Tietenkin toivon, että täysiaikaiseksi mennään, mutta sitten olen jo aika kypsä tähän touhuun :) voimia kaikille!
 
Tsssssss
Täällä 37+2 ja reilu pari viikkoa laskettuun aikaan. Ekaa odotan. Jännittää tosi paljon ja laitetaan kotia valmiiksi tulokkaalle. Vähintään pari kertaa päivässä hypistelen pikkuisia vaatteita ja puen ne pehmolelun päälle. Tunnustelen liikkeitä ja hikkaa. Olo on turvonnut ja iso vaikka kiloja on tullut vain 5. Liikkuminen on hidasta ja "lenkillä" tulee supistuksia. Pyörryttää koska verenpaine ja hb ovat matalia. Nukkuminen onnistuu öisin vain lyhyinä pätkinä, päivisin voisin nukkua kuinka paljon tahansa.
 
Pöllöpööpöö
Rv 28+1
Fiilikset on ihan jees, en malttais millään odottaa liki kolmea kuukautta. Toisaalta pelottaa, että lapsi syntyy ennen aikojaan.Harkkasupistuksia tulee aika paljon, joten kävelen vain hitaasti.
 
"Väsynyt"
Rv 27+6. Ekaa odotan. Masentaa: selkäsärkyä, peräpukamia, supistuksia jne. Väsyttää jatkuvasti. Töissä pitäisi jaksaa. Tähän asti mä olen ollut suorastaan yltiöpositiivinen, nyt viikon verran kireä ja hermostunut. Koitan nyt lepäillä mahdollisimman paljon ja kuunnella kehoa.

Toisaalta olen maailman onnellisin. Potkuja tuntuu mahassa heti kun pysähtyy ja maha on vielä mukavan kokoinen. Odotan pientä saapuvaksi jo kovasti. Äidin rakas muru :)
 
Rv40
Rv 40. Väsyttää, kyllästyttää, hermot tiukilla, itkettä, liikkuminen vaikeaa, sukkia ja housuja hankala pukea, ei vaan enään kaksais. Plääh! Jännittää ehtiikö laitokselle vai syntyykö matkalla...
 
"mama"
Paljon voimia kaikille, joilla se olo ei ole mitenkään erityisen hyvä! Ja niille, jotka sitä esikoistaan odottaa ja jännittää kovasti synnytystä niin tsemppiä myös. Itse en jostain syystä jännittänyt synnytystä esikoisen kohdalla ollenkaan ja nyt toisen kohdalla jopa odotan sitä! :) Kyllä se varmasti hyvin menee. Suomessa on niin turvallista ja hyvä synnyttää. Huolta pidetään sekä äideistä että niistä pienistä kullan muruistakin :)
 
"..."
Rv 36+2, huomenna synnytystapa-arvioon. Harkkasupistuksia ei ole ollut vähään aikaan ollenkaan, mutta eipä ollut esikoisestakaan. Liikkuu kuitenkin hyvin - sen minkä mahtuu enää- että en osaa huolissanikaan olla. Juuri mitään vaivoja ei ole ollut koko raskauden aikana, on ollut niin paljon muuta ajateltavaa ja esikoinen vielä hoidettavana, ettei ole ehtinyt edes miettimään koskeeko johonkin. :) Huomenna ollaan tosiaan pykälän verran viisaampia, jos ollaan.
 
34 +1. olen valas. valas, joka ei jaksaisi tehdä muutakuin maata vasemmalla kyljellään. mutta valaalla on kaksivuotias pikikirppu, joka ei anna hetken rauhaa.. yölläkään ei uni tule, kun vessa kutsuu vähän väliä, kaikki asennot on huonoja tai miltei huonoja... huoh.. syntyis jo.. toisaalta pelottaa vähän tuleva synnytys, kun ensimmäinenkään ei mennyt ihan niinkuin elokuvissa..
 
26+5 taitaapi nyt olla :)

Ärsyttää, kun sokerin paastoarvot ei asetu, joten insuliinihoito tiedossa. Samoin omaa jännitystään aiheuttaa istukan irtoamisriski, odotettavissa oleva tarkkailuaika osastolla (n. rv 33 asti synnytykseen saakka, käynnistetään kun keuhkot kypsät).

Mutta vointi hyvä, vähän liitoskivut vaivaa jos oikein kovasti pitää olla jalkojen päällä. Muksu möyrii ja potkii. Innolla odotetaan tätä pikkuihmistä syntyväksi :)
 
Nr 3
Raskausviikko 14 ja olo on yha vahan vasynyt ja valilla pahoinvoiva. Mutta paino on laskenut raskausaikana, joten se on kivaa! Kolmas lapsi tulossa eika tassa paljon ole ehtinyt oloja ihmetella, kun paivat menee lasten perassa juostessa (2v ja 4v)! Valilla sita unohtaa olevansa raskaana eika asia tunnu kovin todelliselta. Mutta ultra tietty toi taas asian selkeasti mieleen. Ja mahahan pullahti esiin jo kauan sitten! :)

Kaipaan sita aikaa kun esikoista odottaessa sai oikein rauhassa keskittya omaan napaansa! Nyt sita ei aina muista edes ottaa raskausvitamiineja. :) Oikeastaan ainoa myonnytys raskaudelle on pitkat unet, pidan huoli siita etta menen hyvin aikaisin nukkumaan iltaisin.
 
"nnn"
Täällä rv 18+1 ja mielenkiinnolla odotan milloin tunnen liikkeet. Edessä oleva istukka kuulemma vaimentaa tuntemuksia, kaikki kaverini ovat tään mennessä jo tunteneet jotain...

Ihan normaali olo noin muuten, vatsallaan nukkumisesta on vain tullut epämukavaa =D
 
nnnn
hädintuskin kolme...ehkä neljä. pelottaa kolmas lapsi,kaikki olis alle 4 vuotiaita taistelijoita jotka ei pue itte,ei syö itte ja taas pari vaippaikästä............................................
 

Yhteistyössä