Passi....

  • Viestiketjun aloittaja "jjjjj"
  • Ensimmäinen viesti
"jjjjj"
Argh! Miten mä saan passin, kun meidän lupapalvelu on auki 8-16, eli juuri se aika kun olen töissä. Mies myös. Mä en saa kokopäivää vapaaksi. Ehkä iltapäivällä voisin saada 14-> eli olisin siellä klo 15, mutta jonot on aina monta tuntia, ja varausaikataulussa on tyhjää vasta 23.9! AAAAAAAAAAAAAAAARGH! :D Mä tartten passin parin viikon päähän reissuun..

Helvetti! :D Tänään jos olisin tajunnut niin olisin voinut mennä, mutta mulla on kaksi lasta kotona (alle 3v), ja kuumeessa, joten moneksi tunniksi ei oikein voi mennä jonottamaan, ihan vain muidenkin ihmisten hyvinvointia ajatellen..
 
"matkailija"
Miksi ihmiset hakevat passia vasta sitten, kun ovat matkalle lähdössä. Sehän kuuluu nykyään niihin asioihin, jotka pitää olla pysyvästi ja jatkuvasti voimassa tai sitten ei vain matkustella.
 
aamusta
Mene aamusta heti ;) Meilläkään ei ollut aikaa varattuna ja tarvimme passit kun oli Tukholman reissu varattuna niin menimme heti aamusta ja pääsimme ulos 30min sisäänastumisen jälkeen :)
Moni jättää ne varatut aamu ajat käyttämättä. Kohta ne keksii varmaan jos on varattu aika ja et mene niin sakkomaksu siihen.
 
"a p"
[QUOTE="matkailija";30231265]Miksi ihmiset hakevat passia vasta sitten, kun ovat matkalle lähdössä. Sehän kuuluu nykyään niihin asioihin, jotka pitää olla pysyvästi ja jatkuvasti voimassa tai sitten ei vain matkustella.[/QUOTE]

Koska mä en lähde suunnitellulle matkalle, ja mun passi on kadonnut/varastettu.
 
"jaa"
[QUOTE="a p";30231463]Koska mä en lähde suunnitellulle matkalle, ja mun passi on kadonnut/varastettu.[/QUOTE]

Ai, olet siis huolimaton-hulda. Tarkoitat, että et löydä sitä teidän kaaoksesta.
 
"a p"
[QUOTE="jaa";30231475]Ai, olet siis huolimaton-hulda. Tarkoitat, että et löydä sitä teidän kaaoksesta.[/QUOTE]

No eipä täällä kaaosta ole. En ole koskaan käyttänyt passiani, joten en tiedä missä on 2 muuton jälkeen. Miehen ja lasten passit on samassa paikassa, mutta omani on poissa.
 
"a p"
Onko jossain naapurikunnan alueella olevassa passitoimistossa aikoja, minne voisit ehtiä. Passia ei tarvi hankkia oman kunnan poliisin kautta.
Joo niin mä katoin, mutta lähin missä oli aikoja yli viikon päähän oli 70km päässä, ja mulla ei ole autoa. :/ Kait se on jotain keksittävä. Harmi ettei joku voi viedä sitä hakemusta puolesta. Yleensä tälläiset hommat sovitaan lomille / pidennetyille viikonlopuille, mutta sellaisia ei tällä/ensi viikolla ole..
 
Vierass
Jos menet iltäpäivällä jonottamaan. Me tehtiin kesällä niin ihan extempore kesäreissulla Helsingissä, kun omalla paikkakunnalla kaikki paikat on kesällä kiinni ja naapurikaupungissa oli ajanvarauksessa pitkät jonot. Kello oli yli kolmen paikkeila, kun mentiin sisään ja hyvin ehdittiin saada passit. Valitusta tuli, kun ei ollut vanhoja passeja mukana, mutta asia saatiin hoidettua.
 
"a p"
Jos menet iltäpäivällä jonottamaan. Me tehtiin kesällä niin ihan extempore kesäreissulla Helsingissä, kun omalla paikkakunnalla kaikki paikat on kesällä kiinni ja naapurikaupungissa oli ajanvarauksessa pitkät jonot. Kello oli yli kolmen paikkeila, kun mentiin sisään ja hyvin ehdittiin saada passit. Valitusta tuli, kun ei ollut vanhoja passeja mukana, mutta asia saatiin hoidettua.
Ai pitäis olla se vanha mukana.. :/ No voi vide, eihän mulla sitä tietenkään ole. Argh. Joo, niin se pitää mennä iltapäivällä.
 
"Uuno"
Jos, sun passi on varastettu tai kadonnut pysyvästi, siitä tulee väliitömästi (siis huomattuasi asian) tehdä katoamisilmoitus viranomaisille eli poliisille. Muistatko edes onko kadonnut passisi vielä voimassa?
 
Miten voi olla niin ehdoton työpaikka ettei ole joustoa tuollaisten asioiden hoitamiseen ollenkaan? : /

Olet ilmeisesti esimieheltäsi asiaa kysynyt?

Sun tarttee kaiketi sitten olla "saikulla" jos et muuten vapaata saa järjestettyä.
 
"a p"
[QUOTE="Uuno";30231771]Jos, sun passi on varastettu tai kadonnut pysyvästi, siitä tulee väliitömästi (siis huomattuasi asian) tehdä katoamisilmoitus viranomaisille eli poliisille. Muistatko edes onko kadonnut passisi vielä voimassa?[/QUOTE]

Ei ole enää voimassa kun olen mennyt naimisiin..
 
"a p"
Miten voi olla niin ehdoton työpaikka ettei ole joustoa tuollaisten asioiden hoitamiseen ollenkaan? : /

Olet ilmeisesti esimieheltäsi asiaa kysynyt?

Sun tarttee kaiketi sitten olla "saikulla" jos et muuten vapaata saa järjestettyä.
Mä olen oma pomoni :D Mutta työaika on sellainen nyt parina viikkona etten pääse irtautumaan 8-16 välisenä aikana pahemmin :S
 

Yhteistyössä