Eron myötä vanhemmille välimatkaa 300km

  • Viestiketjun aloittaja "Rea"
  • Ensimmäinen viesti
Mä olen sivusta seurannut tälläistä tapausta, tosin vanhempien välillä välimatkaa vielä tuotakin enemmän. Lapsi näkee isäänsä ehkä kerran kuussa. On kertonut minulle, miten toisinaan itkee iltaisin kun on niin kova ikävä isää. Isänsä luona ollessaan on hyvin kiinni tässä.

Lapsen ja isän suhde ei ole onneksi mennyt pilalle, mutta lapsi selvästi oireilee ikäväänsä olemalla hyvin kiukkuinen ja toisinaan jopa agressiivinen. Pitkä välimatka on rahallinen rasite kummallekin vanhemmalle ja lapselle todella raskasta matkustaa.

Jos tuohon muuttoon ei ole varsinaista syytä, niin laittaisin lapsen edun edelle ja jäisin lähemmäs toista vanhempaa.
 
Tää kuulostaa kai ihan kamalan typerältä, mutta me ajetaan jokaikinen arkipäivä toi kolmesataa kilsaa töihin ja takaisin. Siis yhteensä, päivän aikana.

Eihän se ole matka eikä mikään jos on auto ja halua tavata lasta. Mut reiluuden nimissä pitäisi mun mielestä äidin tuossa tapauksessa maksaa ja kuljettaa edes puolet matkoista koska juuri hän haluaa muuttaa niin hiton kauas.
 
vierass
Niin no tutkimuksissa on todettu, etta jo 50km:n tyomatka vaikuttaa jaksamiseen. Jos kolmensadan kilometrin ajamiseen edestakaisin menee ainakin 6h ja jos se viela toistetaan, niin aikalailla on eroperheen viikonlopusta silpaistu. Teilla ei ilmeisesti ole harrastuksia tai perhetta tai mitaan?
 
bbierass
Ei hyvä. Eikä välttämättä ole lasten edun mukainen ratkaisu asumisten järjestelyn suhteen, vaan voisi olla parempi heille jäädä tuttuun paikkaan. Raskasta öapsille olla aina menossa ja pakkaamassa ja isommat lapset tuskin suoatuvat lähtemään pois aina viklonloppuisin ja lomat.
 

Yhteistyössä