seisomalaudan omistajat!

  • Viestiketjun aloittaja "päärynäpuu"
  • Ensimmäinen viesti
"päärynäpuu"
Meillä olisi ajankohtaista seisomalaudan hankkiminen, mutta ei ole kokemusta sellaisista. Onko ne ihan kamalia työntää pienine pyörineen? Meneekö talvella mihinkään? Lähipuistoihin ja kerhoihin pitäisi päästä kulkemaan, eli mitään hirveitä lenkkejä ei sen kanssa olisi tarkoitus tehdä.
 
Vierras
Joissain seisonalauduoissa pyörissä on sellaiset 'lokasuojat' johon lumi jumittaa. Kyllä ne muuten menee lumellakin, ei toki syvässä hangessa. Onhan se tietysti raskaampaa varsinkin kun siinä on sitten kaksi lasta työnnettävänä..

Olennaista työntömukavuuden kannalta on saako vaunujen työntöaisan riittävän kauas vaunuista että laudan lisäksi sulle jää vielä jalkatilaa kävellä. Monesti näkee että seisomalautakärryjä työnnetään vaunujen vieressä kävellen ettei jalat tökkis siihen lautaan. Meillä on teleskooppiaisa joten se tulee riittävän kauas.
 
"Wieras"
Meillä oli bumprider enkä voi kun kehua. Sopii mihin tahansa rattaisiin. Lumi ei jumittanut pyörissä kertaakaan vaikka 2 talvea työnsin eikä täällä kovin usein auratakaan. Itse ostin uutena ja sain hyvin osan takaisin kun myin eteenpäin. Mä olen itse vaan 162cm pitkä joten tottakai työntäminen oli helpompaa osittain sivulla kävellen mutta ei se lisää raskautta tehnyt.
 
vierass
Kannattaaa kokeilla mitkä käy omiin. Kyllä ne kiinni saa, mutta tärkeintä on, että laudan ollessa paikoillaan saa jarrut lukkoon. Laudan kiinnitys on jossain malleissa jarrupalkin tiellä.

Aina joku kysyy, että mitä se haittaa. Kyllä se haittaa, jos isompi singahtaa mäessä laudalta omille teilleen ja on ryntäämässä autotielle. Jos niitä jarruja ei saa päälle, niin voi olla hankala singahtaa perään vaunujen kanssa ja niitä ei jarruitta voi jättää, kun lähtevät valumaan omille teilleen.
 
"Wieras"
vierass Bumpriderissa ei ole tuotakaan ongelmaa koska kiinnityssysteemien paikkaa saa vaihdettua.
Tiedän kyllä mitä tarkoitat koska meilläkin on emmaljungat jossa jarru keskellä ja useampi lauta ei sovi.
 

Yhteistyössä