Venäjä ja Ukraina, selittäkää lyhyesti..

  • Viestiketjun aloittaja -.-
  • Ensimmäinen viesti
-.-
En ole jaksanut pahemmin noita lukea, mutta nyt rupes vaivaamaan että mikä ihme niiden välillä nyt oikein hiertää?

Ja en jaksa alkaa penkoa tietoa koska noita uutisia on niin paljon.. Jos joku ystävällinen kertoisi muutamalla sanalla :)
 
"argh"
Ukrainassa asuvat venäläiset eivät suostu muuttamaan Venäjälle (vaikka Venäjällä haluavat siis asua), vaan vaativat että osa Ukrainasta olisi osa Venäjää :rolleyes:

Ja nyt vissiin hiertää vielä lisää se että Putin kiven kovaa väittää ettei venäläisiä sotilaita ole Ukrainassa. Hassua että niitä venäläisiä sotilaita ja tankkeja kuitenkin on siellä ammuttu vaikkei niitä siellä ole lainkaan?? :O
 
ggghhh
Hyvä sanoo kun en oikeasti tiedä, mutta niin olen käsittänyt että kun ukraina on halunnut liittyä eu:hun, mutta krimin alueella on paljon venäläisiä, jotka eivät halua ja haluavat itsenäiseksi valtioksi ns "venäjän" puolelle. Venäjä ei pidä myöskään eu:hun siirtymisestä ja alkoi auttamaan näitä separatisteja. Nyt venäjä on oikeasti sitten ryhtynyt sotaan. Periaatteessa kyse on kai siitä että krim halutaan omaksi valtioksi, mutta ukraina ja eurooppa ei tätä hyväksy. Käytännössähän venäläiset siellä haluaa krimin venäjälle. Vähän sama kun lappeenranta haluttaisiin itsenäiseksi venäjämieliseksi jos suomi liittyisi natoon.

Näin olen ymmärtänyt. Voi olla toisinkin.
 
viras
[QUOTE="argh";30234215]Ukrainassa asuvat venäläiset eivät suostu muuttamaan Venäjälle (vaikka Venäjällä haluavat siis asua), vaan vaativat että osa Ukrainasta olisi osa Venäjää :rolleyes:

Ja nyt vissiin hiertää vielä lisää se että Putin kiven kovaa väittää ettei venäläisiä sotilaita ole Ukrainassa. Hassua että niitä venäläisiä sotilaita ja tankkeja kuitenkin on siellä ammuttu vaikkei niitä siellä ole lainkaan?? :O[/QUOTE]

että osa venäjää mutta ukrainahan on itsenäinen? Jotenki minun jakeluuun ei mene se että jos suomessa asuu ulkomaalaisia ja ne haluis että kuuluttas maahan mistä lähtösin? En itse sen takia seurannut kun ei niin selvästi kerrotu lehdissä mistä kyse?
 
iso kuva
Kyseessä on Saksan ja Venäjän välinen etupiirijako. Saksa havittelee taas itselleen Ukrainaa ja Venäjä ei tykkää siitä, että Saksa tulee aivan iholle kiinni. Kolmantena osapuolena Usa hämmentää soppaa, koska Ukrainan tilanne nostaa sen asemaa maailman suurimpana supervaltana.
 
Hyvä sanoo kun en oikeasti tiedä, mutta niin olen käsittänyt että kun ukraina on halunnut liittyä eu:hun, mutta krimin alueella on paljon venäläisiä, jotka eivät halua ja haluavat itsenäiseksi valtioksi ns "venäjän" puolelle. Venäjä ei pidä myöskään eu:hun siirtymisestä ja alkoi auttamaan näitä separatisteja. Nyt venäjä on oikeasti sitten ryhtynyt sotaan. Periaatteessa kyse on kai siitä että krim halutaan omaksi valtioksi, mutta ukraina ja eurooppa ei tätä hyväksy. Käytännössähän venäläiset siellä haluaa krimin venäjälle. Vähän sama kun lappeenranta haluttaisiin itsenäiseksi venäjämieliseksi jos suomi liittyisi natoon.

Näin olen ymmärtänyt. Voi olla toisinkin.
Krim on autonominen tasavalta joten muuta vertaus niin että Ahvenanmaa haluaisi liittyä Ruotsiin. Silloinkaan ei olla samassa tilanteessa.
Krimin autonominen tasavalta – Wikipedia
 
"argh"
että osa venäjää mutta ukrainahan on itsenäinen? Jotenki minun jakeluuun ei mene se että jos suomessa asuu ulkomaalaisia ja ne haluis että kuuluttas maahan mistä lähtösin? En itse sen takia seurannut kun ei niin selvästi kerrotu lehdissä mistä kyse?
No näimpä. Jos se on noin pirun helppoa, niin sittenhän Suomen venäläiset voisivat joukolla muutta vaikka Imatralle, ja sitten kun heitä on siellä tarpeeksi, niin vaativat että Imatrasta tulee osa Venäjää koska "minä haluuuuuun!!1 Epäreilua että meidän pitää olla osa Suomea, yhyy". Jotenkin tuntuu että noi itänaapurit on päästään vähän pipejä :D
 
vieraas
Onhan se jo kauan sitten ennustettu, että kolmaskin maailmansota tulee ja se alkaa juurikin tuolta suunnalta. Ukrainasta siis. Ei tässä voi kuin elää pelossa päivä kerrallaan ja odottaa kuolemaa. Koittaa pyörittää arkea sodan uhka oven takana.
Säälin niitä naisia jotka vielä lisää synnyttävät lapsia tänne kamalaan maailmaan. Ei mene kauaakaan, kun koko maailma on sodassa eikä sitä pakoon pääse enää minnekään. On vain oltava kotona ja pelättävä.
 
viras
Onhan se jo kauan sitten ennustettu, että kolmaskin maailmansota tulee ja se alkaa juurikin tuolta suunnalta. Ukrainasta siis. Ei tässä voi kuin elää pelossa päivä kerrallaan ja odottaa kuolemaa. Koittaa pyörittää arkea sodan uhka oven takana.
Säälin niitä naisia jotka vielä lisää synnyttävät lapsia tänne kamalaan maailmaan. Ei mene kauaakaan, kun koko maailma on sodassa eikä sitä pakoon pääse enää minnekään. On vain oltava kotona ja pelättävä.
että höpön höpön ja huomenna lissää. Ei ala tästä nyt maailman sota...joku asia nyt ei ole että alkas.
 
Venäjä jakaa vain itselleen.
Kyseessä on Saksan ja Venäjän välinen etupiirijako. Saksa havittelee taas itselleen Ukrainaa ja Venäjä ei tykkää siitä, että Saksa tulee aivan iholle kiinni. Kolmantena osapuolena Usa hämmentää soppaa, koska Ukrainan tilanne nostaa sen asemaa maailman suurimpana supervaltana.
Venäjä taas havittelee kaikkia niitä valtioita, jotka itsenäistyivät Neuvostoliiton hajottua sekä myös niitä useita entisiä alusvaltioita, jotka ovat nykyään EU-ja Nato-maita. Putin kuvittelee, että maailman suurin rauhanalue EU yrittää tuhota Venäjää ja on siksi valmis vainoharhaisesti sotaan kaikkia vastaan.
 
iso kuva
Alkuperäinen kirjoittaja Venäjä jakaa vain itselleen.;30234595:
Venäjä taas havittelee kaikkia niitä valtioita, jotka itsenäistyivät Neuvostoliiton hajottua sekä myös niitä useita entisiä alusvaltioita, jotka ovat nykyään EU-ja Nato-maita. Putin kuvittelee, että maailman suurin rauhanalue EU yrittää tuhota Venäjää ja on siksi valmis vainoharhaisesti sotaan kaikkia vastaan.
Vai on EU maailman suurin rauhanalue. Hyvin uppoo propaganda tyhmimpiin.
 

Yhteistyössä