Pystyyköhän ulosottoon sopimaan jotakin summaa mitä voisi maksaa työttömyysajalta?

  • Viestiketjun aloittaja Ulosotossa
  • Ensimmäinen viesti
Ulosotossa
Tällä hetkellä olen töissä ja palkasta ulosmitataan sen mitä voi eli kuukausittain menee n.360€ ulosottoon.

Työt kuitenkin loppuvat kuukauden päästä eikä jatkosta ole tietoa. Kannattaakohan koittaa kysyä, että jos maksaisin itse liiton rahasta 150€ vaikka laskuri näyttää, että ulosottoon menisi n.220 euroa? Vai onko sula mahdottomuus saada summaa pienemmäksi ja ulosotto ottaa sen mitä haluaa?

Maksuvapaa kuukausi on tulossa vasta helmikuussa, että ei se paljon jouluksi lohduta. :( Vähitellen olen lapselle ostanut aleista lahjoja, mutta lapsen synttäritkin on marraskuun lopussa ja ne pitäisi järjestää. Ja olisi se kiva saada jouluna vähän edes jotakin muuta kuin arkiruokaa.

En kaipaa mitää moraalisaarnoja tai suun soittamista. Itse olen velkani aiheuttanut ja itse ne myös maksan viimeistä senttiä myöden.
 
"a p"
[QUOTE="ghj";30234250]Ei pysty sopia mitään omia summia. Niillä no ne suojarajat ym, mitkä ottaa huomioon.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa tekisi mieli jättää ilmoittamatta, että olen työtön ja antaa itse huomata sitten joskus että saan liitosta rahaa. Tuolla tavalla toki maksuvapaa kuukausi siirtyy kauemmaksi, mutta saisipa ainakin jouluksi vähän enemmän rahaa ja hetkeksi hengähtää tästä kituuttamisesta.
 
Itse sain kyllä sovittua viime kesänä ulosottomiehen kanssa maksusta. Tai sitten kävi vain tuuria ja oli myötämielinen henkilö kyseessä. Ja inhimillisinä summina sain maksettua pois.
Yrittää toki voi mutta takuita ei ole.
 
"a p"
Itse sain kyllä sovittua viime kesänä ulosottomiehen kanssa maksusta. Tai sitten kävi vain tuuria ja oli myötämielinen henkilö kyseessä. Ja inhimillisinä summina sain maksettua pois.
Yrittää toki voi mutta takuita ei ole.
Olen aiemmin asioinut ulosottomiehen kanssa eikä kyllä vaikuta kovin joustavalta ihmiseltä. Mulle maksettiin kesälomarahoja väärin kun osa päivistä maksettiin kahteen kertaan ja sen vuoksi ulosottoon meni iso summa. Ei auttanut vaikka selitin, että ei ulosottoon olisi edes tullut niin paljoa rahaa jos olisi heti maksettu lomarahat oikein. Toki ymmärrän, että rahat on jo laskutettu, mutta olisi voinut edes kuukauden antaa olla niin ettei ulosotto ota mitään. Mutta kun ei. Saivat sitten 1800 euroa ulosottoon, itse sain käteen n.1600 euroa ja palkanlaskennan mukaan mulle oli maksettu vähän yli 1300 euroa liikaa. Palkanlaskenta sumpli asian jotenki verojen kautta ja sillä etteivät maksaneet seuraavassa kuussa lisiä ollenkaan vaan ne menivät tuon liikamaksun kuittaamiseen.
 
vierras
Varmaankin riippuu monesta seikasta. Paljonko velkaa on, miten se on kertynyt, onko asioita hoidettu oma-aloitteisesti, vai vasta pakosta. Huijaamaan ei kannata ryhtyä, koska esim. Kela saa tiedon ulosotosta. Sitten on viimeistään kaikki neuvottelumahdollisuudet käytetty, kun epärehellisyydestä jää kiinni ja siitä voi tulla myös oikeudellisia seuraamuksia. Ts. velallisen epärehellisyys, josta on laissa omat tuomioperusteensa. Jokaisen pitää ymmärtää, että on ulosotossa.
 
"a p"
[QUOTE="no niin";30234725]Sattuvat kuulumaan, jos maksavat jotain.[/QUOTE]

Maksavat ainoastaan lapsilisää yh-korotuksella eikä siitä rahasta mitään oteta. En ole Kelalle velkaa.
 
ihme tyyppi
[QUOTE="a p";30234733]Maksavat ainoastaan lapsilisää yh-korotuksella eikä siitä rahasta mitään oteta. En ole Kelalle velkaa.[/QUOTE]

Miksi nyt takerruit tuon aikaisemman antamaan esimerkkiin. Joka tapauksessa ulosoton välttely on lain mukaan rikos ja kaikki tulosi, niin korvaukset, tuet kuin päivärahatkin kuuluvat ulosoton tietoon. Niistä lasketaan ulosottovara.
 
"ttt"
En todellakaan joutunut vanhempainrahasta maksamaan ulosottoon yhtikäs mitään. Ulosottomies laittoi mut varattomaksi jolloin velat siirtyivät perintätoimistolle jonka kanssa tein sopimuksen koska alan maksaa velkaa.

Eikä nytkään yhdestäkään lapsilisästä oteta yhtikäs mitään.

Ihme tyyppi olet itse
 
hei pönttö
Lapsilisä ei ole sinun tuloasi, vaan lapsesi, joten sitä ei myöskään sinun veloistasi ulosmitata. Sen sijan Kela voi saada kyselyn=tieto mahdollisista etuuksista, jotka lasketaan tuloksesi ulosmittauksessa.
 
Aina pystyy sopimaan. Periaatteessa sun ei varmaan edes tartte maksaa sinne ollenkaan kun jäät työttömäksi. On hienoa lukea silti että olet halukas edes vähän maksamaan kaikesta huolimatta.
Minä tekisin sinuna niin että keräät fakta tiedot mustaa valkoisella ja teet laskelmat paperille menoista ja tuloista (toimeentulotuen päätös on myös oikein hyvä tähän ;-)) ja marssit ulosotto miehen/naisen luokse ja kerrot asian niinkuin se on rehellisesti. Ja kerrot että voisin maksaa tämän verran edes.
 
voi taivas
Aina pystyy sopimaan. Periaatteessa sun ei varmaan edes tartte maksaa sinne ollenkaan kun jäät työttömäksi. On hienoa lukea silti että olet halukas edes vähän maksamaan kaikesta huolimatta.
Minä tekisin sinuna niin että keräät fakta tiedot mustaa valkoisella ja teet laskelmat paperille menoista ja tuloista (toimeentulotuen päätös on myös oikein hyvä tähän ;-)) ja marssit ulosotto miehen/naisen luokse ja kerrot asian niinkuin se on rehellisesti. Ja kerrot että voisin maksaa tämän verran edes.
Sehän riippuu aivan työttömyyskorvauksen määrästä, joutuuko siitä maksamaan vai ei. Ei työttömyys ole syy ulosoton päättymiselle, vaan silloin lasketaan tulot vain uudestaan ja määritellään sitten maksuvara. Miksi ihmiset ovat niin yksioikoisia???
 
Bernold
Ulosoton välttely ei ole rikos. Velallisella ei ole mitään velvollisuutta ilmoittaa tulojaan ulosottomiehelle. Velkalaissa on kirjattuna kohta, jossa todetaan että nuoruuden hairahdukseen voi vedota jos on velkaantunut nuorena ja sen jälkeen kunnostautunut. Eli velkajärjestelyyn, velat mukaan ja henkilökohtainen nyyhkytarina kirjoitettuna velkaantumisen syistä. Yksityishenkilön velkajärjestelyn käynnistyttyä sinulla on suoja-aika velkojia kohtaan, eli sun ei tarvi maksaa mitään. Mutta muistaakseni elämiseen jätetty vara on pakollisten menojen jälkeen 450 euroo seuraavien parin vuoden aikana. Mene ja hoida asia kuntoon niin ei tarvitse miettiä..
 

Yhteistyössä