Onko mulla syömishäiriö?

  • Viestiketjun aloittaja fatfatfat
  • Ensimmäinen viesti
fatfatfat
Oon nk. jojo-laihduttaja. Välillä laihdutan innolla 5-10 kiloa, mut sitten kaikki lopahtaa ja lihon ne takaisin, kunnes taas..Silloin kun on laihdutus päällä niin syön todella terveellisesti ja säännöllisesti, liikun paljon ja laihdun n. 3 kg/kk vauhtia. Paitsi välillä ns. repsahdan ja tulee niin huono olo siitä, että on ihan pakko oksentaa. Se onnistuu multa helposti ja sen jälkeen helpottaa.
En ahmi mitään järeitä määriä tyyliin litra jäätelöä ja karkkipussi vaan esim tänään kaksi isohkoa palaa omenapiirakkaa vaniljakastikkeen kera. Ne oli ihan pakko ykätä pois. Olen ylipainoinen n. 10 kilon verran eli se matka olis normaalipainon ylärajalle, joten en mielestäni ihan mahdottoman lihava ole edes. Ja olen 45-vuotias :). Onko kellään kokemusta vastaavasta? Anorektikoksi mua ei voi diagnosoida eikä bulimikoksikaan kyllä.
 
Miksi?
" Potilaat kärsivät toistuvista, hallitsemattomista ahmimiskohtauksista. Tätä seuraa katumus ja ruoan poisto tavallisimmin itse aiheutetulla oksentamisella. Lihomisen pelko on tyypillistä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bulimia_nervosa

Niin että milläs perusteella siis et ole bulimikko? Et varmaan pahimmasta päästä, mutta kriteerit kyllä täytät.
 
fatfatfat
En mä saa mitään ahmimiskohtauksia siis, en osta herkkuja ja syö niitä salaa pakonomaisesti. Syön vain sellaista joka ei sovellu dieettiini sillointällöin ja saan morkkiksen.
 
Miksi?
Syöt toistuvasti, hallitsemattomasti ruokia, joita et haluaisi syödä. Kadut ja oksennat. Ihan selvä tapaus. Ei missään sanota, että ahmisisen pitäisi kohdistua johonkin tiettyihin herkkuihin. Sä olet nyt vähän kuin alkoholisti joka sanoo että ei ole alkoholisti kun juo vain korin kaljaa päivässä, eikä sentään kahta pulloa kossua niinkuin Oikea Alkkis. Sulla ON bulimia, joskin (vielä) lievä sellainen.
 

Yhteistyössä