Vietkö lapsen kerhoon jos olet itse kipeänä?

  • Viestiketjun aloittaja Mietin vaan
  • Ensimmäinen viesti
Mietin vaan
Eli otsikossa jo kysymys. Jos olet itse kipeänä, vietkö lapsen leikkikerhoon? Kerho on siis tietysti aivan vapaaehtoinen ja lapsi kotihoidossa, eli mikään pakko kerhoon ei ole mennä.
Ja tässä pohdin nimenomaan siis sitä, että tartuttaako kipeänä oleva vanhempi siellä muita, kun joutuu kuitenkin kerhossa sisällä käväisemään lasta viedessään.

Mitäs ootte mieltä? :)
 
Mietin vaan
Samanlaisia ajatuksia itselläkin. Että jos vanhemmalla esim. vähän flunssaa, voisi varmaan viedäkin. Mahataudissa taas ei missään nimessä minustakaan.

Lisää vaan mielipiteitä/kokemuksia jos on. :)
 
"Jenis"
Juu, perusflunssa ei haittaa mitään mutta mahatauti, vesirokko jne. on eri asia. En silti välttis jaksaisi sairaana alkaa roudata lapsia kerhoon.

Päivähoitoon olen vienyt lapset (tai mies on vienyt) lukuunottamatta em. tapauksia, että oon itse voinut lepäillä itseni taas työkuntoon.
 
vierass
Mies on vienyt ja lapsella on ollut ohjeistuksena, että pukee itse siellä ulkovaatteet päälle, kun minä haen. Olen hakenut viimeisten joukossa silloin, että suurin osa on ehtinyt jo lähteä.
 
Vierras
Niin se on vähän hankalaa jos omilla lapsilla on vähän nenä tukossa niin en kyllä jätä viemättä kerhoon. Vaikka nekin varmasti siellä saattaa tartuttaa. Eri asia jos niillä on kunnon valuva nuha, yskää tms niin en tietysti vie.
Ite siis olin viime viikon kunnon räkätaudissa ja lapset hyvin lievillä oireilla, vein ne kyllä kerhoon. Varmaan tein sitten väärin.

Mua taas ärsyttää pph:t jotka kulkee niiten räkäisten lastensa kanssa avoimissa päiväkodeissa, perhekerhoissa jne. Ymmärrän sen että vanhemmat ei voi töistä jäädä kotiin jos lapsella on vaan nuhaa muttei kuumetta, mutta miksi ne balteeripesät pitää tuoda niitten kotihoidettujen lasten keskuuteen, siellä on pieniä vauvoja jne.
 
"Ypph"
Mua taas ärsyttää pph:t jotka kulkee niiten räkäisten lastensa kanssa avoimissa päiväkodeissa, perhekerhoissa jne. Ymmärrän sen että vanhemmat ei voi töistä jäädä kotiin jos lapsella on vaan nuhaa muttei kuumetta, mutta miksi ne balteeripesät pitää tuoda niitten kotihoidettujen lasten keskuuteen, siellä on pieniä vauvoja jne.
Jep jep. Minulla hoidossa neljä lasta, joista yhdellä oli viime talvena lähes tauoton nuha. Vain muutaman viikon oli nuhaton. Pari kertaa oli toki "kunnolla" kipeä, ja silloin olikin pois hoidosta. Ja me kävimme siellä perhekerhossa, hyi minua. Olen sitä mieltä, että jos vanhemmat katsovat että lapsensa on hoitokuntoinen (joka tarkoittaa muutakin kuin kuumeettomuutta), niin ko. lapsi on tervetullut myös perhekerhoihin, joihin me pph:t olemme lapsinemme tervetulleita.

Voisitko pyytää perhekerhon/avoimen ohjaajilta, että antaisivat ohjeistuksen ettei nuhaisten lasten kanssa saa tulla kerhoon? Tai niiden, jotka ovat aamulla oksentaneet, mutta "voivat jo ihan hyvin, tais se syödäkin jo jotain..."? Näitäkin olen joskus eteisessä kuullut niiden kotihoidettujen lasten äitien kertovan toisilleen... Olisipa sitten ainakin selvä sääntö asiasta, eikä tarvis kenenkään puhista yksikseen kotona tai täällä palstalla tästä.
 
Mietin vaan
Kaikki vastaukset toki tervetulleita mutta tässä ajoin takaa nimenomaan sitä, että voiko vanhempi viedä lapsen kerhoon, jos on itse kipeä. Tässä tapauksessa siis lapsi on terveenä ja pohdin, ehtiikö vanhempi tartuttaa muita käväistessään pikaisesti kerhossa sisällä viemistilanteessa.
 
vierailija
Nostellaas vanha ketju. Mielenkiinnosta kysyn, että kuinka yleensä toimitte jos molemmat vanhemmat ovat flunssassa mutta kerholainen itse terve? Viettekö lapsen kerhoon vai onko hän kotona? Jos kyseessä siis ihan perusflunssa.
 

Yhteistyössä