Apuja taaperon talvikenkien koon kanssa..?

  • Viestiketjun aloittaja vierasm
  • Ensimmäinen viesti
vierasm
Eli viime talven kengät on nyt just niin naftit, että jää muutamia millejä kantapään taakse ja varpaiden eteen. Koko on 23 ja sisäpituus n.15,5 cm

Eikö se ollutkin niin, että pitäis olla 1,5-2cm kasvun varaa? Katsoin yksiä kenkiä joiden koko on 27 ja sisäpituus 17,5. Eli niin isot pitää ilmeisesti ottaa?

Minkä kokoisia jalkoja ja kenkiä teidän 2-vuotiailla on?
 
Vierras
No paras neuvo on että älä osta niitä kenkiä vielä. Jalka kasvaa pyrähdyksittäin ja se voi hyvin kasvaa vielä ennen kuin talvikenkiä tarvitaan.
Jos jalka on kapea niin ainakaan mitään kahden sentin varaa ei voi ottaa.. Pienellä lapsella se 1,5-1,7cm on se ohje. Jos ottaa tuohon päälle vielä 'villasukkavaraa' niin kenkä on sopiva sitten joskus ens kesänä.

Sovita kenkää ja käske lapsen juosta kengät jalassa. Jos ne tippuu jalasta tai lapsi kompuroi kenkiinsä niin sitten on liian iso.

Mut onks tuo 15,5cm nyt siis jalan pituus vai tuon vanhan kengän pohjallisen pituus? Jos jalka on muutaman millin alle sen niin sitten tuommoin 17cm kenkä voisi olla hyvä.

Meidän lapsilla on ollu parivuotiaana noin 26 koko käytössä.
 
vierass
Lapsen kanssa kauppaan (ei vielä, vasta lähempänä kun niitä kenkiä tarvii) ja lapsi pohjallisen päälle seisomaan. 2cm on tosi iso kasvuvara pienelle lapselle, luultavasti kenkä on aivan liian leveä ja hölskyy jalassa. Jos viime talvena on mennyt 23 niin tuskin on nyt 27.
Tai piirrä lapsen jalka pahville (lapsi seisoo täydellä painollaan pahvin päällä) ja sitä kuvaa sitten sovittelet kenkään niin näät paljonko jää tilaa.
 
Ken guru
Kannattaa muistaa että eri kenkämekeillä on eri koot. Meillä 1,5v:llä oli tänä kesänä kenkiä koossa:22,23 ja 24. Kaikki samaan aikaan ostettuja, kaikki sopivia. Esim Eccot ja superfitit on keskenään eri kokoiset vaikka kokomerkintä on sama.
 
Ggffdd
Mikäköhän on näiden lasten sukupuoli. Omallani oli kaksivuotiaana isoin kenkä kokoa 21 ja 19 piilotin vaikka halusi pitää. Minun mielestäni oli liian pienet.

Taitaa olla kovin pienijalkainen tuo oma.
 
vier ass
Mikäköhän on näiden lasten sukupuoli. Omallani oli kaksivuotiaana isoin kenkä kokoa 21 ja 19 piilotin vaikka halusi pitää. Minun mielestäni oli liian pienet.

Taitaa olla kovin pienijalkainen tuo oma.
mun lapsen ensimmäiset kengät oli kokoa 22. :D

AP: osta Kuoma-saappaita vaikka joka kokoa. Niitä putkivarsia.

Paitsi että ne on halpoja, niin tulet myös huomaamaan että ne on parhaat ja lämpimimmät. Vesikelille hanki sellaiset kumisaappaat joissa on lämmin vuori.
Tavallisessa kumpparissa saa olla kaksi villasukkaa ja silti palelee. Gore-kengät on taas usein tiukat ja sinne ei jää lämmittävää ilmakerrosta.
Taaperon talviulkkoilu on varmaan eniten paikoillaan pönötystä. Siinä tulee kylmä. Varsinkin päiväkodissa.

Lämpö= ilma+villa.
 
Vierasssss
Meillä oli 2,5 vuotiaalla tytölläviime talvena 27 talvikengät. 1,5v oli 23. Tiesittekö muuten, että suuri osa vanhemmista tunkee lapsilleen liian pienet popot?! Kenkäkaupan myyjä kertoi näin!
 
vierasäitit
Mikäköhän on näiden lasten sukupuoli. Omallani oli kaksivuotiaana isoin kenkä kokoa 21 ja 19 piilotin vaikka halusi pitää. Minun mielestäni oli liian pienet.

Taitaa olla kovin pienijalkainen tuo oma.
Mulla on nuorempi 1v4kk ja jalan mitta noin 11,5-12cm. Koko 20 on aika sopiva. Talvikengät ostan vasta lähempänä talvea, nuo kasvaa välillä niin vauhdilla.

Isompi on 3,5v ja käyttää 28-29 kokoisia kenkiä. Muistaakseni yhtenä vuonna jalka kasvoi neljä numeroa vuoden aikana. Edelliset talvi-kuomat olivat kokoa 24 ja seuraavana talvena 28, joka vuodenaikana oli uusi kengänkoko. Nyt on vähän rauhoittunut kasvutahti. Vaikka kaikkia muita ulkotamineita hommaan etukäteen aleista, niin kengät ostan sitten, kun niitä tarvitsee. Muuten menee aina metsään koko.
 

Yhteistyössä