Muita joiden miehet tuputtaa korviketta?

  • Viestiketjun aloittaja Suosikki
  • Ensimmäinen viesti
Suosikki
Vaikka imetys onnistuisi ja vauva on ruokittu hyvin ja kiukuttelee, niin tuputtaa koko ajan lisämaitoa. Ei ymmärrä miten se vaikuttaa imetykseen ja suoraan sanottuna vituttaa, kun jatkuvasti joudun puolustelemaan imetystä.

Olemme menossa neuvolaan yhdessä juttelemaan imetyksestä ja vauvan ruokinnasta. Nyt on 3 kuukauden ikäinen lapsi ja olemmekin antaneet jonkin verran korviketta esim. jos olen tosi väsynyt tai tänään, kun ei suostunut rinnalle mistään hinnasta. Ahdistaa miten tämä vaikuttaa imetykseen.

Kokemuksia?
 
Ap jatkaa
TAi muilta kokemuksia isästä, joka koko ajan epäilee maidon rittävyyttä? Oletteko saaneet todistettua että kaikki ok ja itkuisuus johtuu muustakin kuin nälästä?
 
Vi eras
Meillä oli toisinpäin. Mies oli varma että multa tulee riittävästi maitoa, mutta mä olin sitä mieltä että korviketta tarvitaan lisäksi.

Mutta ei mies suuttunut vaikka korviketta annoinkin.
 
"zxc"
Pystytkö pumppaamaan maitoa? Näin sitä olisi sitten pullosta annettavaksi, jos mies kokee sen paremmaksi. Mielummin rintamaitoa kuin korviketta pullosta, jos pullot ovat mukana syötössä.
 
Ap.
[QUOTE="zxc";30235816]Pystytkö pumppaamaan maitoa? Näin sitä olisi sitten pullosta annettavaksi, jos mies kokee sen paremmaksi. Mielummin rintamaitoa kuin korviketta pullosta, jos pullot ovat mukana syötössä.[/QUOTE]

En heru pumpulle ja käsin lypsäminenkin kestää ikuisuuden. Tunnissa saan jonku 40 milliä... Vauva on kuitenkin tyytyväinen aina rinnalta poistuttuaan, mutta nyt alkanut hylkiä oikeaa rintaa ja tänään ei enää illalla suostunut syömään kumpaakaan :((
 
"Miina75"
Ehkäpä se mies näkee tilanteen paremmin kuin sinä hormonihuuruissasi? Ei se imetys nyt siitä korvikkeen antamisesta pilalle mene, ihme niuhottajia nämä imetysfanaatikot… Anna miehen antaa korviketta, ruoki sinä rinnasta, pumppaa vaikka pakkaseen siinä välissä. Kohta te nimittäin keskustelette parisuhdeneuvojalla siitä, miten isälle annetaan tilaa olla isä.
 
"zxc"
Kannustaisin vielä siihen pumppaamiseen. Varsinkin, jos vauva kieltäytyy rinnalta. Maitoa pitäisi silloin kyllä tulla enemmän kuin tuon 40 ml. Pumppu rintaan ja nettiin surffaamaan :-DDDDD

Toki siitä voi tulla se kierre, ettei vauva huoli enää rintaa ollenkaan, jos pulloon tottuu.
Itse pumppasin 8 kk, kun ei imetys onnistunut, mutta halusin kuitenkin rintamaitoa vauvalle antaa. Sitten kesän tullen en halunnut ottaa pumppua mukaan kesälomalle, mutta harmitti kyllä jälkikäteen, etten jatkanut pidempään.
 
popopopopop
Hyvä, että menette neuvolaan keskustelemaan asiasta. Se on varmasti oikea paikka ratkaista ongelma. Meillä lapsi sai pari päivää korviketta sairaalasta tulon jälkeen miehen tuputtamana, kunnes kävimme naistenklinikalla muista syistä jälkipolilla ja siellä sanottiin, ettei korvikkeen antamiselle ole mitään lääketieteellistä perustetta, päinvastoin. Sen jälkeen mies ei korviketta lapselle antanut.
 
Ldkkd
Kyllä vauva saattaa ajoittain kieltäytyä syömästö rintamaitoa, vaikka vikaa ei maidontulossa oliskaan. Jatkaisin vain imettämistä. Jos se vain sinusta tuntuu helpoimmalta. Olettaen, että sinä olet se joka lasta pääasiassa hoitaa ja mies töissä.
Imetä öisin niin tehostuu maidontulo, jos vain mahdollista, eli ainakaan öisin ei mieluiten pullomaitoa. Rauhalliseen paikkaan imettämään. Tuossa iässä kaikki muu alkaa kiinnostamaan niin paljon, että saattaa olla, ettei jaksa keskittyä imemiseen. Pullosta maito tulee niin helpolla.

Pulloruokinta kaikkine pullon pesupesuineen on paljon hanakalampaa kuin helposti onnistuva rintaruokinta.
Ja itse en ainakaan ikinä saanu rintapumpulla kun just ton 40ml ja hyvin tuli silti maitoa vauvan imeä. En tiedä oliko vika pumpussa vai pumppaajassa.
 
gggg
[QUOTE="Miina75";30235840]Kohta te nimittäin keskustelette parisuhdeneuvojalla siitä, miten isälle annetaan tilaa olla isä.[/QUOTE]

Ei imetys estä isää olemasta isä, ei edes täysimetys. meillä mä täysimetin ja mies oli tyytyväinen kun vauvamme sai parasta mahdollista ravintoa. Muutoin isä hoiti vauvaa paljon, enemmän kuin useimmat isät.
 
kärsimysnäytelmä
Korviketta heti jos vauva jää nälkäiseksi. Se on ehdottomasti parempi kuin pitää vauvaa nälässä. Ja jos äiti on väsynyt itkuinen ja sekavan oloinen. Äitiyden ei tarvitse olla kärsimystä, vaikka Se suomessa onkin se "oikea" tapa.
 
Vie ras
Kyllä meillä oli esikoisen vauva-aikana samaa. Sorruin korvikkeeseen juuri 3 kk kohdilla. Imetys loppui melko pian sen jälkeen kun vauva tykästyi pulloon ja helppoon maitoon. Muista että 3 kk kohdilla vauvoilla tulee yleensä tiheänimunkausi jolloin vauva on jatkuvalla syötöllä rinnalla. Itse sorruin juuri silloin eikä kukaan viitsinyt sanoa että kyse on normaalista vauvan toiminnasta. Luulin ettei maitoa tule kun vauva syönnin jälkeen kiukuttelee ja haluaa lisää. Silloin vaaan siirretään vauvaa rinnasta toiseen niin kauan että vauva on tyytyväinen tai annetaan vähän ajan päästä rintaa uudestaan. Rinnat voivat tuntua tyhjiltä mutta kyllä sitä maitoa alkaa sitten taas tulemaan enemmän kun vauva on saanut "tilauksen" tehtyä.
 

Yhteistyössä