Maksatteko vieläkin kirkollisveroa mielikuvitusolentojen/jumalien palvontaan?

  • Viestiketjun aloittaja HullujenSatuja
  • Ensimmäinen viesti
HullujenSatuja
Laaja tutkimus: Uskonnolliset v
Meta-analyysi 60 erillisestä tutkimuksesta todistaa ateistit uskovaisia älykkäämmiksi.

Albert Einstein kuvailee uskontoa lapselliseksi taikauskoksi ja haukkuu Raamatun kokoelmaksi alkukantaisia legendoja. Einstein myös kieltää juutalaisten aseman valittuna kansana. Hän kirjoittaa: ”Heillä [juutalaisilla] ei ole mitään erityisominaisuuksia muihin ihmisiin nähden. Minulle juutalainen uskonto on kuten kaikki muutkin: lapsellisten taikauskojen ruumiillistuma.” "Minulle sana "jumala" ei ole muuta kuin inhimillisen heikkouden ilmaisu ja tuote. Raamattu on kokoelma kunniallisia mutta alkukantaisia legendoja, jotka ovat melko lapsellisia. Edes hienostuneet tulkinnat eivät voi tätä asiaa muuttaa" Einstein toteaa kirjeessään.[51]

Lähde: Wikipedia

Yhdysvaltalaisia suurmiehiä:

Majakat ovat hyödyllisempiä kuin kirkot
- Benjamin Franklin

Tämä olisi kaikkein hienoin maa jos uskontoa ei olisi!
-John Adams, Yhdysvaltain toinen presidentti vuosina 1797–1801.

Kristinusko on perverssein ihmisen tuntema järjestelmä.
-Thomas Jefferson, Yhdysvaltain kolmas presidentti ja yksi Yhdysvaltain itsenäisyysjulistuksen allekirjoittajista.

Lähde: Uskomatonta, elokuva (mm.netflix)

https://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
1 200 000 suomalaista jo eronnut kirkosta. Köyhä jumala/mielikuvitusolento kun kirkollisveroa ihmisiltä tarvitsee, vaikka on "kaikkivoipa"

Raamattu on ihmisen kirjoittama satukirja. Etkai ennen syntymääsikään missään taivaassa ollut?

Mitä ateismi on - Perusteet - YouTube Kuvaus:
Ihmiset ihan vakavissaan keskustelevat ateismista tietämättä alkujaankaan mistä siinä on kysymys. muutama "rautalanka"-mallinen video jossa asiaa selvitetään
 
Ateisti1954
Pirkko, Mitä selität psykoosipäissäsi? Helvettiin joutui? Onko tuo helvetti joku sen satukirjanne mielikuvituspaikka? Lopeta pelkääminen, ei taivaita tai helvettejä ole olemassakaan. Vaikka jossain satukirjassa sellaisista höpötetään, niin ei kirjan teksi tee vielä mitään todeksi.

Ja joku hullu vielä haluaa johonkin taivaaseen? Teissä aivopestyissä hihhuleissa on jo niin paljon kestämistä maan päällä, etten todellakaan halua teidän kanssa samaan paikkaan kuoleman jälkeen. Kuuntelemaan jeesus paskaa. Oksettaa koko ajatuskin "taivaasta".

Ja jos jonkun näköinen jumala olento olisi meidät ja koko maailmankaikkeutemme luonut, niin kai se osaisi meihin myös ottaa yhteyden, muullakin tavalla kuin hiekkakansan kirjoittaman satukirjan kautta.

Itsehän en voisi noin narsistista jumalaa palvoa joka vaatii palvontaa,veroja ja ylistämistä että päästää taivaaseensa. Ja kaikkivoipana antaa sairauksien kukkia planeetallamme. Olisi kyllä harvinaisen sairas tyyppi.
 
  • Tykkää
Reactions: Joxu
"Heikki"
Maksan. Koska uskon näihin käskyihin:

1. Tim. 2:11-12 "Oppikoon nainen hiljaisuudessa, kaikin puolin alistuvaisena; mutta minä en salli, että vaimo
opettaa, enkä että hän vallitsee miestänsä, vaan eläköön hän hiljaisuudessa."

Efes. 5:22-24 "Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; sillä mies on vaimon pää ..
Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset."

1. Kor. 14:34-35 "Olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua,
vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo. Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan
omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa."
 
"Nina"
Erosin jo vuosia sitten. Kun kirkollisverosta meni hyväntekeväisyyteen enää vain pari prosenttia ja kirkkoherrat saivat työsuhde audit. Eikös se jeesus opettanut että kameli pääsee helpommin neulanreiästä kuin rikas taivaaseen? Silti kaikki tuntemani uskovaiset ovat maailman ahneinta porukkaa.

Olen antanut rahaa sellaiseen hyväntekeväisyyteen jossa oikea apua tarvitseva kohde saa rahat eikä kirkon väliportaat.
 
AlllahAKBARR...lol
Jehovat käyvät ovilla käännyttämässä ja kirkkosanomia puskee postiluukkuun, niin on hienoa että ateistit ja agnostikot tekevät käännytystyötään edes verkossa.

Ihmislaji on 250 000 vuotta vanha eläinlaji.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ihminen

Raamattu kirjanne on kirjoitettu vasta 2000 vuotta sitten. Joutuiko kaikki sitä edeltävät ihmiset mielestänne sinne mielikuvituspaikka helvettiinne, koska eivät tietäneet mitään aavikkokansan kirjoittamasta raamatusta? Olisi teidän kannattanut hivenen vielä jatkaa kouluja että olisitte jotain ymmärtäneet ympäröivästä todellisuudesta.

http://www.youtube.com/watch?v=8OrveFSJS4M

Kummatkin maailmansodat, ristitetket, noitavainot, inkvisiittio, orjuus, apartheid ja holokausti ovat kristittyjen tekemiä.

Kristinuskolla on 250miljoonaa uhria ja viimeisen vuosikymmenen sodatkin ovat uskovaisten aloittamia.

Kertoisiko joku minulle missä päin maailmaa ateistit sotivat tällähetkellä? Israelissa?

Tiedätkö että kristinusko tuotiin suomenkin metsiin uhkailemalla ja tappamalla? Muinaiset suomalaiset uskoivat mm. järvien ja metsien henkiin. Sitten tuli kristityt "käännyttämään" suomalaiset.

Maailmassa on yli 10 000 uskontoa. Muistakaa sitten liittyä kaikkiin varmuuden vuoksi. Kyllä meinaan vituttaa jos osuttekin väärään.

http://www.youtube.com/watch?v=7qqnAdIqPaY
 
Ateisti1954
Et pääse taivaaseen ainakaan raamatun mukaan jos et maksa veroja. Jumalan usko vaatii seurakuntayhteyden. Niin raamatussa kerrotaan. Eli maksamalla vain pääsee taivaaseen.
 
heidi1977
Erosin heti kun täytin 18-vuotta. Olen varmasti säästänyt sen verran kirkollisveroa maksamattomana, että lapset saavat säästyneillä rahoilla autot ja ajokortit.

Hyviä pohdintoja:
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/
 
vierailija-
En kuulu kirkkoon, mutta uskon kyllä jonkinsortin Jumalaan/Jumaluuteen.
Tarkoittaen siis sitä että uskon että yliluonnollista,ihmiselle näkymätöntäkin todellisuutta voi olla olemassa mutta voi myös olla että olen väärässä.
En kuitenkaan koe tarvetta käännyttää ketään, tai hyökätä ateistien tai uskovien kimppuun.
On myös tutkittu että fanaattiset ateistit ovat todella lähellä uskovia, fanaattisuus ja mustavalkoisuus on ihmisen sisäinen ominaisuus ja on lähinnä sattumasta kiinni kallistuuko tälläinen ihminen käännyttämään uskovia ateisteiksi vai ateisteja uskoviksi.
 
maksan, ihan siksi koska käytämme ko tahon palveluita, kerhoja ja leirejä.
Vanhempi tytöistä saa itseasiassa palkkaa seurakunnalta, ja siellä toiminnassa mukana olleena sai hyvityksiä opiskeluihinsa.

sillä mitä mä (tai lapset) uskoo tai on uskomatta, ei itseasiassa ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
 
"Jenna"
Itse lopetin jeesukseen ja jumaliin uskomisen samaan aikaan kuin joulupukki paljastui huijaukseksi. Olisinkohan ollut n.5-vuotias.

Ymmärsin että kaikki on luonnollista, eikä mikään voi olla yliluonnollista.

Erosin heti 18-vuotta täytettyäni. Mielummin alkaisin tukea vaikka budhalaista uskontoa, kuin kristinuskoa.
 
"Samu"
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30246049:
maksan, ihan siksi koska käytämme ko tahon palveluita, kerhoja ja leirejä.
Vanhempi tytöistä saa itseasiassa palkkaa seurakunnalta, ja siellä toiminnassa mukana olleena sai hyvityksiä opiskeluihinsa.

sillä mitä mä (tai lapset) uskoo tai on uskomatta, ei itseasiassa ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Minä olin pentuna seurakunnan järjästämässä kerhossa, vaikkei vanhemmat mitään kirkollisveroa maksellut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30246049:
maksan, ihan siksi koska käytämme ko tahon palveluita, kerhoja ja leirejä.
Vanhempi tytöistä saa itseasiassa palkkaa seurakunnalta, ja siellä toiminnassa mukana olleena sai hyvityksiä opiskeluihinsa.

sillä mitä mä (tai lapset) uskoo tai on uskomatta, ei itseasiassa ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Mä tartten seurakunnan palveluja seuraavan kerran kun liityn suorasääristen klubiin ja sekin taitaa olla perikunnan asia. Mulle on siinä vaiheessa ihan sama vaikka pistävät jätesäkkiin ja mereen
 
kuka sanoi ja mitä
Onhan niitä uskovaisiakin tieteentekijöitä. Oliko Newton mielestäsi jotenkin tyhmä älyllisesti?

Ja Einsteinin käytöstä ateismin tueksi, taidat ottaa vain rusinoita pullasta:

"It was, of course, a lie what you read about my religious convictions, a lie which is being systematically repeated. I do not believe in a personal God and I have never denied this but have expressed it clearly. If something is in me which can be called religious then it is the unbounded admiration for the structure of the world so far as our science can reveal it."

Ei siis uskonut henkilöityneeseen Jumalaan, totta.
Mutta ateismin keulahahmo?

"In view of such harmony in the cosmos which I, with my limited human mind, am able to recognize, there are yet people who say there is no God. But what really makes me angry is that they quote me for the support of such views."

Tämä prinssi Hubertuksen mukaan, joten on vähän myöhäistä kysyä, pitääkö paikkansa.

Einsteinin omia sanoja:

In a 1950 letter to M. Berkowitz, Einstein stated that "My position concerning God is that of an agnostic."

"[T]he fanatical atheists...are like slaves who are still feeling the weight of their chains which they have thrown off after hard struggle. They are creatures who—in their grudge against the traditional 'opium of the people'—cannot bear the music of the spheres."[22][23] Although he did not believe in a personal God, he indicated that he would never seek to combat such belief because "such a belief seems to me preferable to the lack of any transcendental outlook."


http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_views_of_Albert_Einstein


Terveisin,

Leppoisa agnostikko, jonka mielestä fanaattiset ateistit on ihan samaa sakkia fanaattisten uskovaisten kanssa
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierass
Maksan kyllä, en ole varma onko kirkon opetus välttämättä just oikeaa mutta Jumala on täysin todellinen, olen tämän henkilökohtaisesti saanut monta kertaa kokea. Kirkossa on myös ihana rauha jossa sielu oikeasti lepää.
 

Yhteistyössä