Kun en jaksa jotain tunnetilaa

Niin otan lääkkeitä sen verran liikaa, että saan varmasti nukuttua, mutta ettei kumminkaan tarvitse apua kutsua. Ainakin toistaiseksi olen osannut olla sen verran monipuolinen valinnoissani, ettei riippuvuuksia ole syntynyt ja sen verran kohtuullinen annostuksissa, ettei pysyvää vahinkoa ole syntynyt. Nimimerkillä nyt riitti tää itku ja mä haluun nyt nukkua.

Cue paskamyrsky
 
Ja päivä senku parani tosta aamusta. Meni sitte tää uuskin terapiasuhde päin helvettiä. Olin lähettäny illalla viestin sille, jossa lyhennetysti sanoin että ei oo oikein motivaatiota käydä sen luona kun jää aina huono fiilis niistä käynneistä. Terapeutti sit soitti tänään ja kysy multa että jaa mitäs nyt sitten tehdään, pidetäänkö taukoa vai? Minä siihen että vaikka sitten niin. Terapeutti siihen, että noh tehdään sitten niin ja sovitaan että nähään vähän yli kuukauden päästä seuraavan kerran.

Mahtava reagointi siihen, että ei haluis oikein käydä - no älä sit tuu. Ei mitään siihen suuntaan viittaavaa, että tuu vaan ja kyllä me saadaan tää juttu selvitettyä. Ei. Reagointi oli lähinnä että joo sama se mulle, en mä sua erityisesti haluiskaan tavata. Tai ainakin noin se mun ajatusmaailmassa kääntyy.

Noh mun reagointi tähän oli sitten että noh haistappa paska ja viilsin ittelleni haavan, jonka kävin sit tikkauttamassa tkssa. Kuus tikkiä. Nyt pitäis sit yrittää keskittyä kaikkeen muuhun ja saada asioita tehtyä, mutta mua lähinnä himottais jatkaa tota itsetuhosuutta. En mä tiiä. Kuus tikkiä on kumminki vielä aika vähän. 12 kuulostais paremmalta mun korviin.

Ja joo joo olen sairas paska, viillä ens kerralla vähän syvempää, se on pitkin tietä eikä tien poikki jne kuultu kaikki jo. Toki antaa tulla lisää. Siitä vaan. Tapellaan.
 
Mindfulnessia harjoteltu kaks vuotta. Niin ja DKT oli ainakin mulle helvetin traumatisoivaa ja silti kävin sen loppuun asti. Eipä se ole mikään yleisavain onneen. Vielä nykyäänkin jos nään jonkun niistä terapeuteista, varsinkin sen omani, niin saan suunnilleen paniikkikohtauksen.
 
"henni"
Pitäiskö sun pyytää päästä takas osastolle?
Ottaa vähän vastuuta itsestäs, hakeutua itse hoitoon niin kuin se terapeuttikin varmaan ajatteli.

Kyllä sää pääset sinne myös pakollakin taas. Mut kuis olis, jossei tällä kertaa tarttis vetää niin rankimman kautta? Hm?

Sulla on paska olla, haluat siihen apua lääkkeilläs, viiltelyilläs, huomionhakuisuudellas täällä. Mitäs jos vaan sanot ääneen, että on paska olo, haluaisit tai sun tarttis päästä takas hoitoon.
 
Osastolla oleminen tulee helvetin kalliiks. Nytkin saan kevään reissun maksettua kokonaan vasta joulukuussa kun osissa sitä makselen. Sairashoitokulukatto täynnä mutta eipä se kata osastohoitoa :p. Eikä kukaan halua hoitaa mun koiria sillä aikaa. Äiti ne kai sit erittäin vastentahtoisesti hoitais, ku ei ois vaihtoehtoja. Niin ja siellä osastolla mua hoitaa aina se sama kusipää psykiatri joka ei todellakaan halua mua siellä pitää, eikä ikinä kuuntele mua ja muutenkin se viime reissu osastolla päätty niin paskasti että enpä tiiä onko sinne paluuta enää koskaan.
 
"henni"
Sää olet hyvä selittelee ;)

Ja jos sulla ei ole rahaa, nii sosiaalitoimisto kyllä maksaa ne sairaalamaksut.
Ja jos koirat on se syy, nii mitä aikasemmin saat ittes hakeutumaan sinne hoitoon, sen nopeemmin pääset takas kotia ja sen lyhyempi hoitoreissu tulee myös sun koirille.
Ja eikö olis mukavempi mennä takas hoitoon itse hakeutuen, kävellä itte sinne omasta tahdosta selkä suorana, kuin taas lepositeissä pakotettuna veriletkuun. Kannattaako?

Ja ihan vaan kokeillakseks, soita huomenna sille psykologilles, ja sanot vaan että tarviit apua. Tarviit apua ja hoitoa, niin katso mitä tapahtuu.
 
Viime osastoreissun jälkeen kyllä päätin että vapaaehtosesti en takasin mene, piste. Ja mikään ei takaa niin suuria raivareita äidiltä kuin jos mä menisin taas osastolle. Ihan sama. Fuck this shit. I don't caaaaaare. Meininki kumminki tasoa staying alive staying alive. Eli en mä sitä verenvuodatusta nyt oo harrastanu. Tähän meininkiin kuolen korkeintaan jos saan jonku pahan verenmyrkytyksen.
 
Olet soittanut valtakunnalliseen kriisipuhelimeen. Linjamme ovat tällä hetkellä varattuina, yrittäkää myöhemmin uudelleen.

Hah tota nauhaa ei kuulekaan kuin 90% ajasta jos yrittää soittaa joskus myöhään illalla/yöllä. Niin että jos joku haluaa jotenkin tukea mielenterveystyötä niin vink vink kriisipuhelimelle vois antaa vähän enemmän rahallista tukea.
 
Narkkaaminen on kivempaa.
Narkannu omilla reseptilääkkeillä jo about kolme viikkoa lähestulkoon joka päivä. Terpan kommentti tähän oli, että sulla on tapana ottaa tollasia vaarattomia yliannostuksia, että saat vaan nukuttua. Perui kyllä sanansa tosta vaarattomuudesta kun seuraavalla kerralla otin puheeks et miks ihmeessä se sano noin. Se meni kyl aika vaikeeks täytyy sanoa.
 
Mun ajattelumalli on kyllä kovin kovin sairas kun kuuden tikin viilto, josta läskit tursuaa pihalle, tuntuu mun päässä siltä kuin ois vetäny nuppineulalla naarmun käsivarteen :p. Et eihän nyt tollasesta kehtaa ees mainita kellekään, säälittävää räpellystä.
 
Kiva huomata, ettei mulla ole yhtään ystävää, joka olisi tarjonnut auttavaa kättä, kun nyt olisin sellaista tarvinnut. Ei se ois ees vaatinu käytännössä juuri mitään, mutta kun ei niin ei. Elämä on sitten niin helvetin ihanaa välillä ja sitä tuntee itsensä niin kaivatuksi.
 
vierass
Terapeuttisi oikeasti ajatteli, etta halusit taukoa eli toimi sinun parhaaksesi. Sina taasen vaan testasit hanta (kuten sairauteen kuuluu) ja luulit, etta petti luottamuksesi ja hylkasi sinut. Jospa soittaisit hanelle ja sanoisit, etta haluatkin jatkaa.
 
"vierastus"
Hei!

Jos olet itsetuhoinen, niin voit soittaa varmastikin vaikka ambulassin. Vievät sinut äkkiä jonekin hoitoon! Tai soita vaikka 10023 (yleinen tervysneuvonta) ja kerro sinne ajatuksesi ja kysy apuaja että mihin otat yhteyttä! Nyt heti! Juttusi kuulostavat sekavilta.
 
vierasa
Joo, kuten joku tuossa yllä jo kirjoitti terapeuttisi teki ihan oikein. Sinä et halua jatkaa hänen kanssaan niin hän laittoi hoitosuhteen tauolle. En tiedä johtuuko sairaudesta vai mistä, mutta käytöksesi on erittäin lapsellista. Minkä ikäinen olet? Tuo kuulostaa juuri samalta mitä teinit sanoo poikaystävälleen, "no jätä mut sitten" ja sitten ollaankin ihan ihmeissään kun poikaystävä kyllästyy draamaan, ottaa neuvosta vaariin ja jättää tytön. Siitä hoidosta ei ole mitään hyötyä, jos sä et oikeasti halua siellä käydä etkä halua parantua eli ihan turhaa sen terapeutin olisi vastahakoisesti hoitoa jatkaa. Jos sinä oikeasti haluat jatkaa hoitoa niin se ei auta kuin sanoa terapeutille suoraan mitä haluat.
 
v.ieras
Et selvästi vielä oppinut DKT:n taitoja. Kaivahan paperit esiin ja ala opetella. DKT:n hengessä sinun ei kuulukaan saada palkintoa (voivottottelua) taitamattomasta toiminnasta (itsetuhoinen käyttäytyminen). Soita terapeutille, kerro että tuli toimittua hölmösti ja haluat kuitenkin jatkaa. Et vaikuta tyytyväiseltä omaan elämääsi, joten sinun täytyy ponnistella muuttaaksesi sitä.
 

Yhteistyössä