Mitä tuosta TEHYn työnhakukiellosta nyt pitäisi ajatella...??

  • Viestiketjun aloittaja hiukka nyt ihmetyttää
  • Ensimmäinen viesti
hiukka nyt ihmetyttää
"Kyse on koko koulutetun hoitohenkilöstön työn tekemisen edellytyksistä, tasavertaisesta kohtelusta, asemasta, arvostuksesta ja vaikutusmahdollisuuksista"

Heti aamusta tuli tekstiviesti puhelimeen, että töitä Ei saa hakea VSSHPlta.

Jaa-a.

Onko tässä nyt yhtään mietitty asiaa loppuun asti?? Mitä miten tolla saavutetaan yhtään mitään? Sisäisiä sijaisuuksia saa jatkaa normaalisti, ylitöitä saa tehdä, vuoroja saa vaihtaa, sisäisessä haussa oleviin paiikoihin talon sisällä olevat saa hakeutua.

Mutta kenen selkänahka kärsii?
Meidän jo kaikista huonoimmassa olevien.

Esim
-Ero tuli yllättäen, joutuu kotona miehen palkan varassa ollut hakeutumaan pikaisesti töihin, mutta tehy kieltää.
-mies olisi vuoden vaihteessa jäämässä kotia hoitamaan lapsia, minun pitäisi hakea töitä, en saa hakea!
-tarttisin opiskelujen lomassa lisärahaa, en saa hakeutua töihin
-olen pari vuotta ollut kotona lapsen kanssa, nyt alkaa olla rahat loppu, mutta en saa hakeutua töihin!!
-jouluna valmistuva opiskelija ei saa hakea töitä, tai tehdä työsopimusta harjottelupaikan kanssa.

Siis mitä ihmettä?? Miten työelämässä tasa-arvoon pyrkivä ammattijärjestö voi pitää eettisenä sitä, että jo töissä, turvatussa asemassa olevat ovat kaikessa rauhassa olla töissään, kun taas meiltä kaikista heikoimmassa asemassa olevilta kielletään koko työnhaku?? Toiset saavat tehdä töitä, toisilta se kielletään kokonaan?? -Niiltä jotka sitä työtä eniten tarvitsisivat.

"Koko hoitohenkilöstön työntekemisen edellytyksistä, tasavertaisesta kohtelusta"???
Kun toiset saavat tehdä työtä normaalisti, ja toisilta se kielletään kokonaan??

Eihän tässä ole pahimmillaa muuta mahdollisuutta kuin erota tehystä jos haluaa ylipäätään päästä takas työelämään? Hieman nurinkurista
 
vierasss
En ole sairaanhoitaja tai tuo muutenkaan mua koske, mutta ihmettelin uutista lukiessa mitä tehy vois eed tehdä, jos jäsen hakee töihin tuonne? Saako edes selville, vaikka ottaisi paikan vastaan...Kai erottaa liitosta voisi, mutta mieluummin työ kuin tehy.
 
"Ccc"
En ole sairaanhoitaja tai tuo muutenkaan mua koske, mutta ihmettelin uutista lukiessa mitä tehy vois eed tehdä, jos jäsen hakee töihin tuonne? Saako edes selville, vaikka ottaisi paikan vastaan...Kai erottaa liitosta voisi, mutta mieluummin työ kuin tehy.
Ei ne mitään voi. Juuri liitosta erottaminen ainoa keino. Tuskin edes sitä kun sitten jää rahat saamatta. Kuka nyt tuollaiseen edes haluaa kuulua? Liittykää tekin ytk kassaan.
 
app
Itse ainakin olen aina täyellyt niitä tietoja työpaikasta tehylle.
Ja omalla kohdalla kaikki maksut alkais taas pyörii, kun palaan töihin.

Mutta minäkään en nyt millään hahmota miten tällä mitään saavutetaan....? Talossa riittää varahenkilöstöä, toimia on muutenkin auki todella harvoin ja niihin yleensä palkataan omalta osastolta henkilö, määräaikaisia sijaisuuksia saa jatkaa normaalisti, ylitöitä saa tehdä...
 
vinks
[QUOTE="Ccc";30270434]Ei ne mitään voi. Juuri liitosta erottaminen ainoa keino. Tuskin edes sitä kun sitten jää rahat saamatta. Kuka nyt tuollaiseen edes haluaa kuulua? Liittykää tekin ytk kassaan.[/QUOTE]

Tulevaisuudessa jää palkankorotukset saamatta, jos kaikki liittyvät ytk:hon.
 
vieraskin.
Niin parempi olisi ollut, jos myös ylityö olisi kielletty. Joukkovoimalla kuitenkin on valtaa ja jos ihmiset sitoutuisivat siihen niin tulosta tulee.

MItähän siitä tulisi, jos kaikki palkan itse neuvottelisi. Työpaikka sen palkan määrää ja aina joku työn ottaa vastaan. Liitto huolehtii, että palkka on työehtosopimuksen mukainen ja on mukana jäsenen ongelmissa. Yksin paha painia työnantajaa vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Aina Marina
vieras..
Liitto huolehtii, että palkka on työehtosopimuksen mukainen
Nooh, tästä huolehtii kyllä laki.

Onhan tuo TEHY:ltä käsittämätön linjaus, vaikka asia jonka vuoksi linjaus on tehty on puuttumisen arvoinen kohta. Mutta tämä TEHY:n linjaus vaikuttaa eniten heikommassa asemassa olevaa kohtaan, kuten ap:ta, jolla ei ole vakituista työpaikkaa tai sijaisuutta.

Kuinka helposti esim. tehystä erotetaan..? Kuitenkaan tuossa ei ole kyse lakkorikkuruudesta..
 
Tyhjä rumpu
Jokainen huolehtii ap itsestään, totta kai menet oman etusi mukaan. TEHY voi halutessan avikuttaa muutoinkin kuin uhkatoimilla - jotka ovat aina olleet aika tehottomia tämän järjestön kohdalla.
 
vieraskin.
Nooh, tästä huolehtii kyllä laki.

Onhan tuo TEHY:ltä käsittämätön linjaus, vaikka asia jonka vuoksi linjaus on tehty on puuttumisen arvoinen kohta. Mutta tämä TEHY:n linjaus vaikuttaa eniten heikommassa asemassa olevaa kohtaan, kuten ap:ta, jolla ei ole vakituista työpaikkaa tai sijaisuutta.

Kuinka helposti esim. tehystä erotetaan..? Kuitenkaan tuossa ei ole kyse lakkorikkuruudesta..
Juu, mutta sitä lakia kun ei työnantajat noudata ja työntekijää käytetään hyväksi. Ammattiliiton avulla voit vaatia esim. palkkasaatavia turvallisesti, kun ei ole huolta oikeudenkäyntikuluista ja asianajajasta. Työehtosopimukset on ammattiliittojen neuvottelemia ja parantavat työntekijöiden asemaa. Yksittäinen työntekijä ei pysty siihen hoitoalalla.

Oishan se elämä helppoa, kun lakia noudetatttaisiin, mutta kun niin se ei vain mene.
 
vieras..
Juu, mutta sitä lakia kun ei työnantajat noudata ja työntekijää käytetään hyväksi. Ammattiliiton avulla voit vaatia esim. palkkasaatavia turvallisesti, kun ei ole huolta oikeudenkäyntikuluista ja asianajajasta. Työehtosopimukset on ammattiliittojen neuvottelemia ja parantavat työntekijöiden asemaa. Yksittäinen työntekijä ei pysty siihen hoitoalalla.

Oishan se elämä helppoa, kun lakia noudetatttaisiin, mutta kun niin se ei vain mene.
Mitä lakia työnantajat ei noudata? Pääasiassa käsittääkseni noudatetaan oikeinkin hyvin, tästä huolehtii myös työsuojelu. Mutta aina on olemassa ääritapauksia ja niitä varten on tietenkin hyvä, että ammattiliittoja on olemassa.

Mutta tämä ammattiliittojen aika tuntuu menevän aiak käsittämättömiin asioihin. Onkohan kukaan TEHY:n pampuista oikeasti ajatellut tuon työnhakukiellon vaikutuksia.. Eli vaikuttaako se enemmän työnetekijään vai organisaation, jota kohtaan "painostusta" käytetään. Miettimisen arvoinen juttu.
 
vieraskin.
Mitä lakia työnantajat ei noudata? Pääasiassa käsittääkseni noudatetaan oikeinkin hyvin, tästä huolehtii myös työsuojelu. Mutta aina on olemassa ääritapauksia ja niitä varten on tietenkin hyvä, että ammattiliittoja on olemassa.

Mutta tämä ammattiliittojen aika tuntuu menevän aiak käsittämättömiin asioihin. Onkohan kukaan TEHY:n pampuista oikeasti ajatellut tuon työnhakukiellon vaikutuksia.. Eli vaikuttaako se enemmän työnetekijään vai organisaation, jota kohtaan "painostusta" käytetään. Miettimisen arvoinen juttu.
Ihmiset ei ymmärrä ettei se ammattiliittojen ja myöskään tehyn työ ole aina ulkopuolisille helposti näkyvää. Itse olen hoitaja ja kuulun tehyyn. Tällä hetkelläkin tehy on mukana vaatimassa meidän palkkasaatavia. Työnantajana kunta ja meillä on palkkasaatavia vuosien takaa.
 
vieras..
Ihmiset ei ymmärrä ettei se ammattiliittojen ja myöskään tehyn työ ole aina ulkopuolisille helposti näkyvää. Itse olen hoitaja ja kuulun tehyyn. Tällä hetkelläkin tehy on mukana vaatimassa meidän palkkasaatavia. Työnantajana kunta ja meillä on palkkasaatavia vuosien takaa.
Eli olet TEHY:n kanssa samaa mieltä työnhakukiellosta, eli tämän ko. ammattijärjestön paukut suuntautuvat oikeaan kohtaan?

Mistä teillä on kertynyt palkkasaatavia?? Siis, että työnantaja on jättänyt maksamatta tehdystä työstä tai lomarahoista?? :D Miksi työsuojelu ei puutu asiaan?
 
vieraskin.
Eli olet TEHY:n kanssa samaa mieltä työnhakukiellosta, eli tämän ko. ammattijärjestön paukut suuntautuvat oikeaan kohtaan?

Mistä teillä on kertynyt palkkasaatavia?? Siis, että työnantaja on jättänyt maksamatta tehdystä työstä tai lomarahoista?? :D Miksi työsuojelu ei puutu asiaan?
Kyllä olen samaa mieltä. Tehy on kaikki me tehyläiset ja meillä on vain joukkovoima ja jos kaikki yhteen hiileen puhtaltaa niin tulosta voi tulla.

Meillä on eräitä työvaativuussaatavia. Työsuojelulle asia ei kuulu mitenkään vaan meidän luottamusmies asiaa hoitaa.
 
johtaja ylihoitaja
Tässä nimenomaan syödään rivimiesten- ja naisten oikeuksia. Soitin Tehyyn ja kysyin mikä on sanktio mikäli hakee töitä kiellon aikana. Vastaus;ei mitään. Eli eivät uhanneet EDES liitosta irtisanomisella, mikä olisi loogisin sanktio. Itsellä oma lehmä ojassa,samoin puolisolla. Puolison työsuhde määräaikainen vuoden loppuun saakka, nyt haku päällä samaan tehtävään ja toimi alkaisi 1.1.2015. Itsellä tarkoitus hakea toisen osaston hallinnollista oh tehtävää, haku alkaa ensi viikolla. Molemmat haemme ja mikäli liitosta on erottava, niin sen teemme. Ennemmin palkka käteen töistä kuin työttömyyspvraha tai työsuhde jossa ei viihdy.
 

Yhteistyössä