väärinkäsitys

  • Viestiketjun aloittaja hämillään
  • Ensimmäinen viesti
hämillään
Miten reagoisitte, jos teidät uhattaisiin jättää pienen väärinkäsityksen vuoksi? Olemme ehtineet seurustella vasta muutaman viikon, sitä ennen tapailimme useita kuukausia. Väärinkäsitys liittyi kissaani, joka on ollut vähän reppana viime aikoina sairauden vuoksi, mutta on parantumaan päin. Voivottelin "hyväntuulisesti" puhelimessa miehelle, että voi sitä reppanaa, toivottavasti uusi lelu sitä vähän piristää. Niin mies todella kylmällä äänellä käski minun ottaa kissalta lelun pois. Säikähdin tätä reaktiota, kun reaktio oli jotenkin niin outo. Kysyin oliko se jostain syystä jotain sarkasmia vai mitä? Miksi minun pitäisi viedä lelu pois kun juuri olin kertonut miten kissani on vähän ollut alamaissa. Oli kuulemma vähän sarkasmia, yritin kysyä että miksi, mutta mies lopetti puhelun, sillä hänellä oli kiire. Sitten laitoin asiallisen viestin, että säikähdin vain, kun en ymmärtänyt yhtään, miksi piti olla sarkastinen. Ja sitä, että eikö hän pidä kissastani. Kuulemma pitää. Puhuimme puhelimessa myöhemmin ja pyysin anteeksi omaakin käytöstäni ja kerroin sen johtuvan siitä, että minulla on aiempia kokemuksia, jossa entinen mies ei ole hyväksynyt lemmikkiäni. Luulin siis toimivani koko ajan oikein ja asiallisesti, otin vastuun omasta loukkaantumisestani myös. Tämän jälkeen mies sanoi, että en voi loukkaantua noin pienestä ja tämä suhde on tässä, jos en pysty näin pientä asiaa sopimaan. Mutta minähän olin sopinut asian, pyytänyt itsekkin anteeksi?? Ja vielä edellisenä päivänä mies oli kertonut miten on minuun niin ihastunut ja rakastunut. Emme kuitenkaan eronneet, sillä pyytelin anteeksi kun säikähdin hänen oikeasti jättävän minut, kun loukkaannuin niin pienestä. Olenkin miettinyt, että loukkaannuinko sitten liian herkästi, mutta se oli joka tapauksessa vain väärinkäsitys. Eikö kaikille tule sellaisia? Minulle ei tullut mieleenkään että lopettaisin suhteen sellaisen takia tai toisinpäin. Tuntuu pahalta. Olinko vain liian herkkänahkainen ja miehellä meni hermot? Mutta oliko se nyt kuitenkaan sen arvoista, että jättämistä täytyi miettiä...Eivätkö väärinkäsitykset ole sovittavissa jos välittää toisesta? Enkä missään vaiheessa raivonnut tai huutanut tai ollut ilkeä. Halusin vain keskustella asiasta. Tilannetta on vaikea kunnolla selittää, mutta eniten siinä säikähdin sitä, että miksi käyttää sarkasmia tuollaisessa asiassa. Ehkä hän ei edes ajatellut asiaa kummemmin, mutta minä säikähdin.
 
"tommy"
Olet kova analysoimaan kaikkea. Tuossa tapauksessa et tehnyt mitään väärin, paitsi pyytelit anteeksi vaikka mitään anteeksipyydettävää ei ollut. Väärinkäsitykset ovat sovittavissa, mutta ei tuon miehen kanssa mistään mitään tule. Ensinnäkin hän ei välitä sinusta, ei piittaa tunteistasi, eikä todellakan välitä vaikka lemmikkisi kärsisi kuinka paljon. Jos olisitte yhdessä, mies varmaankin kiusaisi kissaasi ja joutuisit pyytelemään anteeksi sata kertaa päivässä jopa kissasi puolesta.
 
"katten"
Mies käytti sinuun nähden huonoa huumoria, joka ei osunutkaan oikein. Kissa on sinulle tärkeä ja se varmasti selkeni tässä vaiheessa miehellekin.

Mitäs, jos annat asian nyt vain olla ja annat ajan kulua. Olet jo tosi paljon yrittänyt, siirtynyt matelemisen puolelle ja sekin voi viedä tilannetta huonompaan päin. Koska miehen asenne sinua kuitenkin kisuasi ota asia puheeksi parin viikon päästä uudelleen. Olet itsekin siihen mennessä konnut ajatuksesi ja pahin tunnekuohunta on ohi.
 

Yhteistyössä