Taas alan "kipuilemaan" vanhojen juttujen kanssa, miten saada

  • Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti
"äitee"
pinnaa himppusen verran pitemmäksi??

Vuosia sitten ekan ollessa taaperovaiheessa, en ollut kovinkaan kiva äiti aika ajoittain. Tuli äksyiltyä ja äristyä turhista jutuista. Välillä jaksoin pitää päivärytmistä kiinni ja toisinaan taas en. Monesti näin jälkikäteen harmittelen, että olisi pitänyt olla napakampi otteissaan, kun koen, että en saa enää kunnon otetta lapseen lainkaan.

Nyt sitten kuopus on taaperoiässä ja kun hän oli pienenpieni vannoin mielessäni, että pyrin olemaan kärsivällisempi äiti mitä ekan aikana. Vaan ei aika ajoin hyvältä näytä :(( Kummallista väsymystä alkoi iskeä elokuun puolivälin jälkeen ja väsymys aiheuttaa sen, että pinnani on lyhyt + herkästi katkeva. Lisäksi pikkuinen on todella eläväinen ja ehtiväinen tapaus. Aikansa kun hänen menoaan ja sähläämistään katselen, niin sitten ei vain rahkeet riitä, vaan tulee hänellekin ärähdettyä turhan herkästi. Vaikka tiedän, että ei pieni tutkimisella ja sähläämisellään mitään pahaa tarkoitakaan.

Päivärytmistä sen sijaan pyrin pitämään kiinni, ei saa mennä siihen pisteeseen kuin ekan aikana eli välillä oli jonkinlaista rytmiä ja välillä ei mitään.

Muutenkin pyrin olemaan jämympi tämän tokan kanssa. Jospa hän olisi sitten fiksumpi tapaus myöhemmässä vaiheessa, kuin mitä eka on nyt. Eikä tarvitsisi samoista asioista "nuohota ja vääntää".
 
alkuperäinen
No en tästä asiasta aikanaan neuvolassa puhunut enkä puhu nytkään. En halua tänne mitään perhetyöntekijöitä. Ei kannata missään yhteyksissä olla sossuun nykyaikana. Sieltä ei saa muuta kuin harmeja. Onhan siitä lukenut monesta eri paikasta.

Tosin ennen elokuun puoltaväliä olin kyllä jaksavampi äiti ja mielialanikin oli selkeästi parempi kuin nyt. Mutta kai tämä alkava pimeämpi vuodenaika alkaa vaikuttaa näin varhaisessa vaiheessa.
 
"Mymy"
Jos heti kättelyssä kieltäydyt avusta, niin taatusti kyllä väsyt lisää. Et sinä täältä palstalta saa kotiapua tai pitempiä hermoja!

Meillä on käynyt säännöllisesti kotiapu, perhetyön ohjaaja on käynyt, lastensuojelun pomo on käynyt, itse käyn terapiassa ja syön lääkkeitä, eikä KUKAAN ole ollut missään aikeissa ottaa lapsia pois tai hankkia vaikeuksia meille. Rehellisyyttä peliin niin ei joudu vaikeuksiin. Kun ite sanoin, että kai joku muu olis meidän lapsille parempi hoitaja kun oon näin poissa tolaltani, niin koko porukka oli sitä mieltä, ettei missään nimessä.

Ei kukaan niistä hyvistä tarinoista Iltalehdessä kirjota, totta kai sieltä löytyy vaan järkyttäviä juttuja. Eikä niistäkään kerrota kaikkee.

Voit tietty laittaa lapsen osa-aikaseen hoitoon, hankkia töitä tai harrastuksia. Mitä tahansa, mikä tuo lisää jaksamista. Ja lopuks mee kirjastoon ja lainaa - Clarissa Pinkola Estés; Naiset jotka kulkevat susien kanssa.

Oon ihan pimee kun joka ketjussa suosittelen samaa kirjaa :D
 

Yhteistyössä