Onko glukosamiini huijausta vai ei?

  • Viestiketjun aloittaja nivelkipu
  • Ensimmäinen viesti
nivelkipu
Kertokaapas nyt. Menin just tuhlaamaan 17 e glukosamiinivalmisteeseen, joka oli apteekissa tarjouksessa. Olikohan tuo nyt taas yksi täysin humpuuki ostos? Jotenkin se apteekkiympäristö hämäs mua ajatelemaan että se vois oikeesti auttaa mun kipeytyviä niveliäni. Kokemuksia? Tuo näkyy olevan vielä glukosamiinihydrokloridia, joka nopealla googgeloinnilla ois tehottominta.
 
"..."
Mun mies käytti jotain glukosamiini valmistetta parin vuoden ajan polvileikkauksen jälkeen. Lääkäri määräsi jotenkin kuuriluontoisesti, puoli vuotta lääkettä, puoli vuotta ilman jne. Ainakin lääkärin mukaan (ja miehen tuntemuksien) auttoi. Polvi oli kontrollissa kuulemma näyttänyt paremmalta.
 
"Murri"
Ei ole humpuukia, mutta ei mitään ihmeitä pysty valitettavasti tekemään.
Tuotetta pitää käyttää 2 - 5 kk, jotta huomaa eron.
Glukosamiinia määrätään nivelrikkopotilaille sekä esim. nivelkierukan rikkoneille (vaikka kierukka oltaisiin parsittu kasaan jne.)
Huomaathan myös, että glukosamiini menee kaikkiin niveliin ja jos niveliä venyttelee tehokkaasti niin nivelistä saattaa saada ylitaipuvaiset.
 
"a p"
Olen kärsinyt epämääräisistä nivelkivuista joihin ei ole saatu selvyyttä. Kipua on sormien ja jalkaterien nivelissä ja selkä on aamuisin tosi jäykkä. Kun istun pitkään, jalat ei meinaa toimia, siis jalkoterät. Lonkkakipuun on muutaman kerran annettu kortisonipiikki, ja siihen sanottu että ois nivelrikkoa. Muihin kipuihin sain särkylääkettä, kun reumatestit oli negatiivisia. Että.. kokeillaanpa nyt sitten tuota. 120 tablettia pitäiskin sitten riittää 3 kk, jos sitten näkis auttaako se. Eipä siinä enää muukaan auta, kun tuli ostettua :)
 
"kuikka"
[QUOTE="a p";30273762]Olen kärsinyt epämääräisistä nivelkivuista joihin ei ole saatu selvyyttä. Kipua on sormien ja jalkaterien nivelissä ja selkä on aamuisin tosi jäykkä. Kun istun pitkään, jalat ei meinaa toimia, siis jalkoterät. Lonkkakipuun on muutaman kerran annettu kortisonipiikki, ja siihen sanottu että ois nivelrikkoa. Muihin kipuihin sain särkylääkettä, kun reumatestit oli negatiivisia. Että.. kokeillaanpa nyt sitten tuota. 120 tablettia pitäiskin sitten riittää 3 kk, jos sitten näkis auttaako se. Eipä siinä enää muukaan auta, kun tuli ostettua :)[/QUOTE]



vaadis tekemään tarkemmat/laajemmat verikokeet. mulla 10 vuotta oireita selässä, verikokeessa(reumakokeessa) ei mitään muuta kuin kerran arvo vähän koholla, lopulta reumalääkärin vastaanotolle jossa todettiin selkärankareuma. tulehduttaa pikkuniveliä usein esim. sormet ja polvet. verestä löytyi hlab27 antigeeni mutta reuma-arvoissa ei koskaan mitään näkynyt.
jos si-nivelet on tulehtuneet niin yleensä voi jomottaa myös lonkkia, mulla nyt uutena tulokkaana lonkan nivelpussin tulehduksia lisänä kun si-nivel tulehtuu. selkärankareumassa todellakin aamut pahimpia, selkä notkea kuin rautakanki.

reumaliiton sivuilta löytyy lisätietoa!
 

Yhteistyössä