poika rikkoi vahingossa ikkunan,yritin yhteistyössä hoitaa asiaa,eipä onnistunut

  • Viestiketjun aloittaja "jenna"
  • Ensimmäinen viesti
"jenna"
Siis poika heitteli kilpaa toisen pojan kanssa kiveä: kumpi saa pidemmälle, no mun poika sai ja kivi osui moptoauton ikkunaan. Kävin Pojan kaverin äidille antaa numeron ym. ja käytiin puhuu asiasta. Mopauto kuitenkin oli ex miehen nimissä.

Sain viestin Tuolta äidiltä että takaovi maksaa 400e. Johon laitoin takas että miksi ei voi vain vaihtaa ikkunaa ja miten voi olla niin kallis/onko autopurkamoista kysytty.

Sain ex miehen numeron johon laitoin asiasta viesti ja kerroin että isäni voisi kysellä edullisempia vaihtoehtoja. En saanut mieheltä mitään vastausta. Ja nyt sitte kiertotietä tuli kysymys että paljonko maksan että nyt on uusi ikkuna.

Eihän homma voi mennä niin että hommataan kallein mahdollinen vaihtoehto ja sitte vaan ilmoitetaan summa. vai voiko? Yritin kuitenkin sitä vaihtoehtoa että olisin itse asiaa hoitanut,enpä saanut vastausta
 
meillä poika rikkoi auton takalasin, vahingossa (tai no, kivien heitto oli kiellettyä joten onko se sit vahinko kuitenkaan? ) ja ymmärettävää oli et auton omistaja vei auton huoltoon just sinne minne halusi.ONNEKS vakuutus korvasi.
Tuollaiset asiat saattaa kuitenkin vaikuttaa auton/mopoauton jälleenmyyntiarvoon, et kyllä se mun mielestä on ymmärrettävää et ihan mitä tahansa ei siihen haluta tilalle.

ja mun mielestä toi 400€ ei ole edes paha summa tuollaisesta, vaikka ei itsellänikään tuollaiseen varaa olisi.
 
"heh"
[QUOTE="jenna";30271759]no ei päästy, 400e mopoauton lasista on aika paljon, ja luultavasti autopurkaamoista ei ole edes kysytty. 400e saa jo halvan auton.[/QUOTE]

Mitä sinä köyhä vingut?
 
vakuutus
[QUOTE="jenna";30271747]niinpä,mutta sain kiertotietä tiedon että vakuutus ei korvaa(enpä tiedä miksi)[/QUOTE]

Miten voit saada kiertotietä tiedon, ettei vakuutus korvaa, kyseessä on teidän lapsi ja teidän vakuutus, kyllä minä ainakin tiedän mitä vakuutus korvaa ja mitä ei, ihan ilman kiertoteitä. Provolta alkaa vaikuttamaan... minkäikäinen poika oli kyseessä?
 
"jenna"
No vanhasta mopoautosta kyse ettei se jälleenmyynti hintakaan ole valtava. Ei mun päähän mahdu se että jos rikkoo vanhan lasin niin miksi tilalle ei voi ostaa samanikäistä ehjää lasia?

Sehän on sevä että olen vastuussa lapsesta, mutta e mulla ole varaa maksaa 400e! joten kaikkien kannalta helpointa olisi ollut käytetty ehjä lasi
 
"jenna"
Miten voit saada kiertotietä tiedon, ettei vakuutus korvaa, kyseessä on teidän lapsi ja teidän vakuutus, kyllä minä ainakin tiedän mitä vakuutus korvaa ja mitä ei, ihan ilman kiertoteitä. Provolta alkaa vaikuttamaan... minkäikäinen poika oli kyseessä?
heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.

Olen siis keskustellut tuon äidin kanssa mutta tämä ex mies ja mopoauton virallinen omistaja ei ole suoraan minulle vastannut yhtään mitään
 
veras..
[QUOTE="jenna";30271770]No vanhasta mopoautosta kyse ettei se jälleenmyynti hintakaan ole valtava. Ei mun päähän mahdu se että jos rikkoo vanhan lasin niin miksi tilalle ei voi ostaa samanikäistä ehjää lasia?

Sehän on sevä että olen vastuussa lapsesta, mutta e mulla ole varaa maksaa 400e! joten kaikkien kannalta helpointa olisi ollut käytetty ehjä lasi[/QUOTE]

Mopoautot ei muuten ole halpoja..

No sinun täytyy vain nyt keksiä korvaustapa (esim. erissä maksu), ellei sinulla ole todellakaan vastuuvakuutusta lapselle.
 
elämä on kallista
eikö teidän oma kotivakuutus korvaa tuota? Kai teillä on vakuutus, vai saitko kiertotietä kuulla ettei teillä ole vakuutusta?
se nyt vaan on tosiasia että auton omistajan ei tarvi ajatella onko sinulla rahaa vai ei vaan hän saa viedä koslansa sinne merkkiuhuoltoon ja ottaa siihen uuden lasin jos niin haluaa eikä tyytyä johonkin autopurkaamon vanhaan lasiin
 
vakuutus
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.

Olen siis keskustellut tuon äidin kanssa mutta tämä ex mies ja mopoauton virallinen omistaja ei ole suoraan minulle vastannut yhtään mitään[/QUOTE]

Et voi olla tosissas noin tietämätön? No, joko tää on provo tai sitten olet tietämätön. No, sitten vain kaivat kuvettas, siinä tapauksessa.
 
"Mymy"
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.

Olen siis keskustellut tuon äidin kanssa mutta tämä ex mies ja mopoauton virallinen omistaja ei ole suoraan minulle vastannut yhtään mitään[/QUOTE]

Et sinä tarvitse autovakuutusta, mutta jos sulla on JOKU vakuutus, vaikka se lapsen tapaturmavakuutus tai kotivakuutus, niin joku niistä mahdollisesti korvaa tuon ikkunan. Soita vakuutusyhtiöös. Ja jos ei oo mitään vakuutusta, soita kuluttaja-asiamiehelle ja kysy, mitä sun pitäs tässä tapauksessa korvata. Sitten, jos ei oo rahaa, soita sossuun kun tiedät korvattavan summa.
 
veras..
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.
[/QUOTE]

No just tämän takia joudut MAKSAMAAN sen lasin, jollei sinulla ole vastuuvakuutusta.
 
vieras..
[QUOTE="jenna";30271773]heh nyt puhutaan autovakuutuksesta ja tänmän toisen osapuolen vakuutuksista. ei minun! Miksi mulla olisi vakuutus joka kattaisi rikkimenneen auton lasin kun mulla ei ole autoa.[/QUOTE]

Ajoneuvon kasko-vakuutus ei tietenkään korvaa toisen tekemää vahinkoa.

Teidän kotivaikuutus korvaa lasten tekemät vahingot. Omavastuu on 150-200e.
 
"mie"
Kotivakuutuksessa on vastuu vakuutus,jos sellaisen on ottanut lapsille,nin se korvaa juurikin tällaiset tapaukset.Meille korvasi taulutv:n kun poika rikkoi ruudun.Kannattaa kyllä se kotivakuutus olla,kun ei maksa kun 20-30 kuussa.
 
hehhh
[QUOTE="...";30271802]Se pelkkä lasin vaihto maksaa useamman satasen, ei se lasin hinta korkein ole.[/QUOTE]

mutta Jenna meinaakin sen kiinnittää erikeepperillä ja jesarilla :LOL:
 

Yhteistyössä