Miten valmistaa 6-vuotias ekaluokkalainen prick-testeihin?

  • Viestiketjun aloittaja Allergikon äiti
  • Ensimmäinen viesti
Allergikon äiti
Testit ovat edessä ensi viikolla; mitenköhän tyttöä tulisi ja voisi valmistaa etukäteen.. ?? Lasta ei vielä jännitä, on vain varmistanut, että saa ottaa rakkaan pehmopupunsa mukaan sairaalaan.. äitinä vain odotan, että saamme vihdoinkin selvyyttä hurjien iho-oireiden aiheuttajasta, ihottuman kanssa olemme jo taistelleet useita kuukausia.. kuinka paljon te olette kertoneet / kertoisitte, minkälaisin eväin matkaan.. ?? Riippuu toki varmasti lapsesta, mutta kertokaahan kokemuksianne, kiitos, käyn välillä kurkkimassa vastauksia.. (testataan perusruoka-ainesarja ja koira)
 
Mä taisin olla ekaluokalla kun olin testeissä. Yläselän pistokset eivät tuntuneet oikeastaan miltään. Alempana lievästi nipistelivät. Älä siis suotta ainakaan kivusta suuremmin mainitse, kun sitä ei välttämättä tunnu lainkaan.

Tsemppiä!
 
6xäiti
Meillä tehtiin kahdelle lapselle tuon ikäisenä. Sanoin, että mennään tutkimaan, mitä voit syödä ja mitä et. Täti/setä laittaa käsivarteen pienen pienellä neulalla pienen reiän, jossa jotain ainetta, sitten voi alkaa kutisemaan, mutta ei saa raapia. Se on nopeasti ohi, eikä satu juuri yhtään.
Molemmat istuneet paikallaan kuin unelma. Pojasta hoitaja sanoi vielä, että oli todella hienosti paikoillaan edellisen 15v verrattuna, joka oli kiemurrellut ja panikoinut.
Meidän lapsista kyllä nämä kaksi on olleet ehdottomasti reippaimpia näissä tilanteissa. Rokotukset, hammaslääkärit, siedätyshoidot ym. ym. ei ole hetkauttaneet puoleen eikä toiseen. Poika neuvolassakin 3v sanoi terkkarille, että pistä tähän kohtaan ja terkkari ihan hoomoilasena , että ok. Piikki pistettiin ja poika alkoi leikkimään leluilla. Terkkari ihan ihmeissään, että kaikkea hän näkee :)
Kuopus meillä on vastarannan kiiski, joten luulen, että esim. allergiatesteihin mentäisiin kiukutellen. Antaisi ehkä tehdä, mutta pahaa pelkään, että hoitaja saisi kuulla kunniansa. Onneksi ei ole allerginen..
 

Yhteistyössä