Ei taida lähihoitajia työttömyys koskettaa.

  • Viestiketjun aloittaja aito ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieraana"
Juu, ei ainakaan meilläpäin. Sais painaa useammassakin paikassa itsekin keikkaa, jos vakipaikasta annettais lupa ja kroppa kestäis. Joka puolella tuntuu olevan sijaispula. Omalla työpaikallakin on useampikin "vakkarisijainen", joiden piti vaan tehä joku kesälomasijaisuus viime kesänä (vuosi sitten) mutta, niin ne vaan edelleen sielä pyörii. Itsekin olin vuoden sijaisena ja sitten nasahti jo vakkaripaikka. Mutta se on pitkälle myös asennekysymys saako töitä - ei hoitoalallakaan tuollaset ap:n kaltaset kitiviurut töitä saa, vaikka olis millanen sijaispula.
 
aito ammattivalittaja
[QUOTE="vieraana";30272859]Juu, ei ainakaan meilläpäin. Sais painaa useammassakin paikassa itsekin keikkaa, jos vakipaikasta annettais lupa ja kroppa kestäis. Joka puolella tuntuu olevan sijaispula. Omalla työpaikallakin on useampikin "vakkarisijainen", joiden piti vaan tehä joku kesälomasijaisuus viime kesänä (vuosi sitten) mutta, niin ne vaan edelleen sielä pyörii. Itsekin olin vuoden sijaisena ja sitten nasahti jo vakkaripaikka. Mutta se on pitkälle myös asennekysymys saako töitä - ei hoitoalallakaan tuollaset ap:n kaltaset kitiviurut töitä saa, vaikka olis millanen sijaispula.[/QUOTE]

En mä ole sille alalle hakemassakaan. Ei mun fyysinen kunto sellaista työtä kestäisi.
 
"lähäri"
En mä ole sille alalle hakemassakaan. Ei mun fyysinen kunto sellaista työtä kestäisi.
Tässä taas näkee, mitä suurin osa ihmisistä ajattelee lähihoitajien tekevän. Ei kaikkeen tarvita kovi kummoista fyysistä kuntoa: esim. hammashoitaja, labra, päihdetyö, vammaistyö (jos ei vaippoja, pyörätuoleja jne), päivätoiminta (jos pystyt tavallisia kävelylenkkejä heittämään, niin se usein riittää) yms.
 
meillä huonosti
riippuu ehkä vähän missä päin suomea asuu. Täällä maalla melkeen ainoa työnantaja on kunta. Meillä kunta nyt lomauttaa koko loppuvuoden. Mikä sitten vaikuttaa niin että ei saa palkata lisää väkeä. Eli ei oo työtilanne kovin hyvä nyt vasta valmistuneille lähihoitajille. Joutuu sitten lähteä jo aika kauas töiden perään. Voi olla aika raskasta jos tekee vuorotöitä ja siihen päälle pitkä työmatka.
 

Yhteistyössä