voi hertsileijaa, Erilaiset äidit

  • Viestiketjun aloittaja sossupummeilu
  • Ensimmäinen viesti
sossupummeilu
Tämän äidin mielestä sossupummi ei voi olla, jos ihmisellä on lapsia.

En jaksa käsittää. Toiset ihmiset tässä yrittää sovittaa koulutuksensa, työnsä, tienaamisensa ja tukiryhmänsä sillai että lapsetkin tulee hoidettua. Ja maksavat siinä sivussa veronsa kiltisti - näköjään vain siksi että tällaiset siipeilijät voisivat lisääntyä ja täyttää maan...

Voi huoh.
 
aloittaja tässä ketjussa
Voi hyvä tavaton. Sterilisaatioon suhtaudutaan kielteisesti? Missäköhän päin maailmaa näin tapahtuu?

Sterilisaatio on erinomainen, sivuvaikutukseton ja varma ehkäisytapa. Minusta tuolle teeveessä näytetty terveydenhoitaja joka torjuu sterilisaation ehkäisynä nuorelle kuuden lapsen äidille pitäisi asettaa todellakin joku sanktio. Ja myös noille lääkäreille jotka kertoman mukaan ovat nihkeitä sterilisaatiolle.
 
Jaa.
No sterilisaatio on aika hankala saada. Itse ole 32v, 2 lasta ja enempää en halua. Sopivaa ehkäisykeinoa en ole vielä löytänyt. Kokeiltu kaikenmaailman pillereitä, kuparikierukka ja hormonikierukka. En päässyt sterilisaatioon. Joudun kokeilemaan ensin kaikki muut mahdolliset ehkäisykeinot ja jos mikään ei sovi, niin sitten voidaan EHKÄ tehdä.
Miesten kai helpompi saada? Syrjintää perkele.
 
aloittaja tässä ketjussa
No sterilisaatio on aika hankala saada. Itse ole 32v, 2 lasta ja enempää en halua. Sopivaa ehkäisykeinoa en ole vielä löytänyt. Kokeiltu kaikenmaailman pillereitä, kuparikierukka ja hormonikierukka. En päässyt sterilisaatioon. Joudun kokeilemaan ensin kaikki muut mahdolliset ehkäisykeinot ja jos mikään ei sovi, niin sitten voidaan EHKÄ tehdä.
Miesten kai helpompi saada? Syrjintää perkele.
Olen itse lääkäri ja tehnyt jopa aikanaan tutkimusta sterilisaation myöhäisvaikutuksista.

Tuosta vaikuttuneena halusin itse välittömästi sterilisaatioon kun perheeni oli mielestäni valmis ja olin täyttänyt kolmekymmentä. Lain mukaan sterilisaation saa omasta halustaan, jos on täyttänyt kolmekymmentä ja/tai on jo saanut kolme lasta. Nitinä johtuu kaiketi siitä, että sterilisaation purkuhakemuksia tuli tuossa myös aika paljon. Purut ovat hankalia, ja niiden onnistumisprosentti on matala.

Minusta kuitenkin olisi parempi vaikka sitten tehdä purut taloudellisesti tosi kalliiksi, tai sitten panostaa tuohon peruuttamattomuudesta informointiin. Joka tapauksessa sterilisaatio on helppo, luonteva ja käytännöllinen ehkäisytapa. En ollenkaan ymmärrä lääkärinä, äitinä enkä veronmaksajana tätä nihkeyttä.
 
Tuntuu, etteivät jakson päähenkilöt oikeasti ymmärrä mitä tekevät. Ne luulevat varmaan, että sossu on joku luukku johon rahaa ilmestyy kuin tyhjästä. Musta noi on tosi itsekkäitä!!!! Mikä oikeus heillä on olla vain ottavana osapuolena. Ja kun puhutaan Suomen huono-osaisita niin hei haloo. Näillä on varaa viiteen lapseen, kämppä, ilmanen päivähoito, ilmanen koulu aterioineen, ilmanen terveydenhoito ja 2000/kk vielä päälle. Ihan syvältä!
Nyt se sterilisaatio ja mies töihin!
 

Yhteistyössä