oonko liian tiukkapipoinen?

  • Viestiketjun aloittaja harmistuin miehen puheesta
  • Ensimmäinen viesti
harmistuin miehen puheesta
Haluan opettaa lapsille hyviä tapoja ja monesti tuntuu, että mies taas käytöksellään vesittää asiaan. Äsken tuli paha mieli, kun mies luki lapselle ja kirjassa lapsi teki jotain mumminsa kanssa. Mies sanoi, että säkin voisit pyytää mummia, voisit sanoa että voisit tulla kanssani harrastamaan jos et olisi niin vanha ja pullea. Mies ja lapsi hekottivat jutulle, lapsi toisi kommentin ja heillä oli hauskaa. Mies viittasi siis minun äitiini, joka aina hoitanut lasta paljon ja tehnyt vaikka miten asioita lapsen kanssa, iältä 58v (ei vanha!) ja on aika pyöreä. Minä suutahdin että mies sanoo äidistäni noin ja että lapselle opettaa ylipäätään kommentoimaan jonkun painoa ja ikää negatiivisesti. Voi voi kun taas vedit huumorista herneen nenään, meillä ainakin oli hauskaa, kommentoi mies minulle.
 
no joo
Alku kuulosti jo ihan hyvälle, että mies lukee lapselle ja tuolleen keskustelee, mutta on tosiaan väärin sanoa vanhaksi ja pulleaksi. Opettaa lapsen kommentoimaan toisen ulkonäköä, ei ollenkaan hyvä juttu! Ja ihan taatusti saa itsekin hävetä vielä, kun lapsi toistaa mummolle että se on vanha ja pullea.. isi sanoi niin!
 
moekoe harmaana
Meillä on täysin nollatoleranssi kiusaamiselle ja haukkumiselle kotona. Kenenkään toimesta, ketään kohtaan. Meillä suuttuisi kumpi vaan aikuisista, jos kuulisi toisen puhuvan lapsille noin! Täysin asiatonta.
 
vierass
Sulla on juntti mies jolla on outo huumorintaju. Ikinä ei kenenkään ulkonäköä kommentoida negatiiviseen tyyliin lapsen kuullen (eikä muutenkaan). Ei yhtään hauskaa vaan loukkaavaa. Aiheesta sanoit.
 
Meilläkään ei suvaita toisen ihmisen ulkonäön tms asiatonta kommentointia, olkoonki muka huumorilla sanottu. Opetetaan pojalle muiden arvostamista ja kaikkien ihmisarvoa. Ja sitä että suun voi pitää kiinni siinä mitä tulee ulkonäköön tms asiaan. Et oo tiukkapipo ap.
 
"hmh"
Et ole liian tiukkapipoinen. Mies sanoi tyhmästi ja luopui aikuisuudestaan halutessaan liittoutua lapsensa kanssa. Mukavaa että miehesi lukee lapselleen, siitä voit miestä kiittää. Mutta myös voit ja sinun pitäisikin pitää kiinni siitä, että on halveksuttavaa ruveta syyttämään mummia yhteisen tekemisen vähyydestä ja ylipainosta, tai yleensäkään puhua mummista tavalla jolla ei voisi yhtä hyvin puhua mummin kuullenkin. Kerro että olet mieheen tässä suhteessa pettynyt ja toivot että hän pystyisi tarkistamaan asennettaan sekä ilmaisuaan jatkossa.
 
Alkuperäinen
Mies sanoi, ettei tätä keksinyt itse vaan tämä oli Minttu-kirjasta. Tarkistin ja tosiaan siellä Minttu harrastaa-kirjassa on tuollainen kirje mummolle! Fiksu mies olisi kommentoinut tilanteessa, että noinei oikeasti kellekään sanota eikä olis hirnunta asiaa lapsenkanssa..mutta sisu lieventävä asianhaara (onneksi..) tässä nyt että kommentti tuli kirjasta... Ap
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen;30273028:
Mies sanoi, ettei tätä keksinyt itse vaan tämä oli Minttu-kirjasta. Tarkistin ja tosiaan siellä Minttu harrastaa-kirjassa on tuollainen kirje mummolle! Fiksu mies olisi kommentoinut tilanteessa, että noinei oikeasti kellekään sanota eikä olis hirnunta asiaa lapsenkanssa..mutta sisu lieventävä asianhaara (onneksi..) tässä nyt että kommentti tuli kirjasta... Ap
ap:n onneksi se oli kirja eikä hänen miehensä. Joskus voi todeta maailman muuttuneen parempaan suuntaan. Eikös noi ole -80 luvun kirjoja?
 
Jos kirjasta luki niin ei olisi kauheasti tarttenut ottaa hernettä nenään,. Tietenkin ukko ois voinu esim. jättää sen kohdan lukematta - ite olen tehnyt silleen kun olen lukenut pienimmille jotain kirjaa ja siellä ollut arveluttavia kohtia. Keksiny vaikka päästäni jotakin.
 
nooo
Meillä kyllä lapsetkin ymmärtävät pikkuisen viiltävääkin huumoria, silti ovat hyvin asiallisia koulussa ym. Terävä ja tilanteeseen sopiva huumori kuuluu myös lapsille, on nin paljon kiinni siitä miten ja milloin sanotaan.
 

Yhteistyössä