Mikä lapsellani on?

  • Viestiketjun aloittaja Äkä-äiti
  • Ensimmäinen viesti
Äkä-äiti
Lääkärissä käyty kaksi kertaa alkukuusta.

Lapsi on 3v. ja kärsinyt kovasta kurkkukivusta jo kolme viikkoa. Kaulan imusolmukkeet ovat olleet koko ajan turvoksissa. Hyvin pientä nuhaa, ei kuumetta lainkaan missään vaiheessa.

Pari päivää sitten alkoi limainen yskä ja joskus sanoo että rintaan sattuu, jonka luulisin johtuvan yskästä. Eilen oli eka kerta kun kuumemittari näytti 37,1c, eli ei kuumetta sekään. Silmät rähminyt vain yö aikaan myös tuon kolme viikkoa ja sain hänelle silmätippoja, joilla yöllinen rähmäily on loppunut.

Jaksaa päivisi touhuilla hyvin.

Kolme viikkoa olemme antaneet yöksi pronaxenia ja pamolia ja siltikin lapsi itkee melkein joka yö kurkkuaan.

Mitä tää voisi olla ja vienkö taas lääkäriin?
 
V.ieras
Vosiko teillä olla hometta?

Millä lääkärillä muuten olette käyneet? Itse koittaisin yksityiselle nenä-kurkku ja korvalääkärille viedä.
No joka tapauksessa uudestaan lääkäriin.
 
1
Meillä pidettiin vast´ikään enterorokko, jossa kurkku tosi kipeä, jopa niin, ettei voinut niellä ollenkaan. Tuli myös kuumetta ja jonkun ajan kuluttua näppylöitä -toisille ylävartaloon, toisille kämmeniin ja jalkapohjiin. Sitä on täälläpäin ollut liikkeellä.
 
Äkä-äiti
Ihan normi lääkärillä käyty, eikä edes nieluviljelyä olla otettu. Yritän saada huomiselle taas lääkäri aikaa.

Hometta ei pitäisi olla, allergialapsi ainakaan ei oireille mitenkään ja asiaa tutkittiin keväällä muista syistä. Itse asuin aikoinani homekämpässä ja olin aina kipeä, nyt ei mitään...
 
V.ieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äkä-äiti;30274206:
Ihan normi lääkärillä käyty, eikä edes nieluviljelyä olla otettu. Yritän saada huomiselle taas lääkäri aikaa.

Hometta ei pitäisi olla, allergialapsi ainakaan ei oireille mitenkään ja asiaa tutkittiin keväällä muista syistä. Itse asuin aikoinani homekämpässä ja olin aina kipeä, nyt ei mitään...
No niin, kunnon lääkärille sitten vaan. Ja parempi jos tänään pääsette. Kyllä tuolla kipulääkemäärällä kurkkukivun pitäisi hävitä
 
"pipari"
En tiedä mitä tauteja liikkeellä teilläpäin, mutta meillä 1,5 v kotihoidossa oleva poika nyt jo kohta neljä viikkoa "flunssainen", siis räkäinen ja välillä yskäinen. 3v samaan aikaan kaksi erillistä "kurkkukiputautia" sairastanut, ei nuhaa ollenkaan. Kummallakaan ei ole ollut kuumetta. Itselläni oli viime vkolla joku mystinen kurkkukipu, joka kesti pari päivää ja katosi.Eli olisiko teilläkin vain nyt monta tautia peräkkäin niin kuin tuolla meidän kuopuksella?
 
"123456789"
Omat lapseni sairaana paraikaa. Yskiessä kipu rintakehässä voi myös viitata ns kuumeettomaan keuhkokuumeeseen. Nyt äkkiä lääkärille ja vaadita niitä tutkimuksia (ainakin pika CRP,nieluviljely mahd keuhkokuva, vaikka keuhkoista ei mitään kuuluisikaan)
 
Äkä-äiti
Keuhkokuume on ollut joskus toisella lapsella kuumeettomana, mutta en oikein usko että tällä olisi kun ei ole erityisen sairaan oloinen. Nyt kyllä sait mut pelkäämään. :(

Ei joka ilta pronaxenia, mutta pamolia kyllä. Annan lapsille kipuun lääkettä.
 

Yhteistyössä