Paljonko koululaiselle rahaa mukaan nälkäpäiväkeräykseen?

  • Viestiketjun aloittaja "Wee"
  • Ensimmäinen viesti
mä...
[QUOTE="123";30274493]Max 5€. Ihan hirveitä nuo keräykset missä painostetaan lapsia antamaan rahaa, hyi!![/QUOTE]

Miksi sitten osallistutte? Ei ole hyvä opettaa lapsille, että lahjoittaminen on pakko. Jokainen voi lahjoittaa omalla tavallaan, jos haluaa. Me emme osallistu nälkäpäiväkeräyksiin juurikin tuon painostamisen vuoksi. Moraalisesti väärin kerätä lapsilta rahaa.
 
"nuuh"
En penniäkään laiteta. Wilman kautta linkkasin opettajalle artikelin miten Somaliassa ryöstetään avustusrekkoja ja joita klaanipäälliköt posseineen myyvät kylissä.
 
kiuh
5 e ajattelin. Muuta kautta laitan huomattavasti suurempia summia hyväntekeväisyyteen, suunnattuna hätäalueille. Suomalaiskohteiden hyväntekeväisyys ei oikein innosta, se kuittautuu runsaasti veroäyreillä.
 
nälkä
1-2euroa olen antanut per lapsi kouluun keräykseen laitettavaksi. Mua myös välillä ärsyttää lapsiin kohdistetut keräykset ja erityisesti, jos niitä on usein. Me osallistutaan tiettyihin koulun keräyksiin, mutta ei kaikkiin ja nuo kerrat, kun ei osallistuta, selvästi hiukan häiritsee lasta. Joutuu selittelemään, että äiti ei nyt tykkää just tästä keräyksestä...
 
vvvb
1,2€.
Kuulun kyllä kirkkoon, mutta tuokin nyt ehkä on vanha jäänne...
Jos lapsilta ei saa enää kerätä rahaa edes omaan luokkaretkeen, niin miksi sitten ulkopuoliseen kirkolliseen keräykseen saa?
 
Mä annan aina muutaman euron / lapsi. Jossain keräyksessä kerrotaan tyyliin viidellä eurolla saa peiton ja siinä lapset aina haluavat antaa vähän enemmän, kun tuntuu konkreettiselta.
Mutta se on minustakin ihan hassua että ei voida tehdä sitä vähän kivempaa luokkaretkeä kun se kustantaisi 5 euroo / laps vanhempien pussista. Eli oman lapsen hyvinvointiin ei saa kerätä rahaa mutta maailman hätääkärsiville kylläkin. Varsinkin kun näiden rahojen päätepistettä kukaan meistä ei tiedä toisin kuin lapsen luokkaretki tms.
 
vieraskin.
En antaisi ollenkaan. Itse olen avustanut perheitä täältä kaksplussan kautta mm. joulupaketeilla, kun se on suoraa apua ja tietää, että apu menee oikesti perille.

Thaimaan Tsunamin uhreille lahjoitin 20 euroa silloin, kun se katastrofi oli, mikä oli tosi iso raha kolmen lapsen opiskelijaperheelle. Sitten olikin melkoinen uutinen, kun jossain asiaohjelmassa sanottiin kahden vuoden kuluttua ettei ne rahat ole menneet sinne tsunamialueelle vaan niitä vain säilötään jotain myöhempää jälleenrakennusta varten. Olin kyllä tarkoittanut raha ihan hätää kärsiville, kodittomille ihmisille akuuttiin hätään.
 

Yhteistyössä