Miten toimitte, jos koululaisenne unohtaa läksynsä kouluun?

  • Viestiketjun aloittaja Liekkiö
  • Ensimmäinen viesti
Liekkiö
Meillä on koulumatkaa ekaluokkalaisella reilu kilometri, jonka pyöräilee. Unohti jälleen kerran läksykirjansa kouluun ja laitoin hakemaan ne sieltä.
Melkoisen kitinän ja kätinän saattelemana lähti, mutta mielestäni läksyt hoidetaan kerran ne on saatu ja pitää osata huolehtia kirjat koulussakin reppuunsa.
 
Hakemaan olen laittanut jos olen tiennyt että sen pystyy hakemaan. Yleensä ei pysty koska luokkien ovet on lukossa.

Muuten en ole oikeastaan ollu moksiskaan. Ne pitää tehdä seuraavaksi päiväksi sitten. Meillä noita unohtamisia on käynyt todella harvoin, joten ei suurempaa huolta ole ollut siitä.
 
"kieppi"
Ei ole vielä kertaakaan unohtanut, tosin läksyjä on vain kaksi kertaa viikossa. Kai minä sanoisin, että pyytää opettajalta sitten anteeksi, että on unohtanut. Jos alkaisi unohdella usein, niin varmaan koetettaisiin keksiä keino, jolla muistaisi läksyvihkon ottaa mukaan.
 
Kova linja
Olen laittanut hakemaan läksyt koululta. Täällä koulut ovat iltaisin harrastuskäytössä, ja iltavahtimestarilta joutui käydä kysymässä oven avausta.

On muistanut sen jälkeen
 
halipupu harmaana
Illalla ei kirjojen hakeminen koululta onnistu, joten laittaisin opelle Wilman kautta viestiä, että lapsen saa jättää koulun jälkeen tekemään rästit pois.
 
vierassss
Lähettäisin hakemaan kirjat ym(molemmilla kouluun n.500m) nyt koulunsa aloittaneen mukaan menisin ainakin ekalla kerralla.Meillä läksyt tehdään aikalailla pian koulusta tulon jälkeen ja opettajat/muu henkilökunta usein ainakin klo 16 asti koululla niin hyvin ehtisi!
 
Oma ekaluokkalaiseni ei ole vielä unohtanut, mutta omana kouluaikanani huikkasin isälleni, että lähdetkös avaamaan oven. Aikakaudelta jolloin yksi avain kävi about koko taloon. Lienee turhaa mainita, ettei isälläni oikeasti olisi ollut asiaa koulun puolelle :D
 

Yhteistyössä