Mitä ajatuksia herättää: Aloin seurustelemaan 16-vuotiaana 28-vuotiaan mieheni kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Karoliina.
  • Ensimmäinen viesti
Karoliina.
Rehellisesti.

Ja tämä on nyt sitten ihan tosi tarina, tiedän että täälläkin on varmaan vaikka minkälaista provoa pyörinyt suuremmilla ikäeroilla olevista parisuhteista, mutta korostan että tämä ei ole nyt provo, olemme ihan aitoja henkilöitä tosielämässä ja ainut "provo" tässä aloituksessa on, että "Karoliina" ei ole oikea nimeni vaan ainoastaan nimimerkki. :)

Eli tapasimme ja tutustuimme mieheni kanssa v.2010, hänen ollessa jo 27-vuotias ja minun vasta 15. Meistä tuli aluksi vain kaverit ja korostan siis, huom. että todellakin vain kaverit! tietty ihastusta saattoi olla molemmin puolin ilmassa, mutta mies käyttäytyi oikein sivistyneesti ja fiksusti minua kohtaan, eikä olisi pakottanut minua mihinkään mitä en olisi halunnut. Ja mitään ihmeellistä siis ei tapahtunut, olimme vain kavereita. :)

2v seurustelun jälkeen muutimme avoliittoon kun minä olin 18v ja mies 30v.

Nyt 19-vuotiaana odotan esikoistamme syntyväksi toukokuussa 2015, jolloin minusta tulee ensimmäisen kerran 20-vuotiaana äiti ja miehestä isä 32-vuotiaana. :)

Asiallisia vastauksia ja keskustelua toivon sitten saavani. :)
 
"jenni"
Rakkaus ei ikää katso, mutta naapurit katsovat senkin. Tuollainen sanonta on olemassa, ja niin totta! Älkää muista välittäkö. Elätte omaa elämää ja kohta ikäero on numero vain. Joku 50 ja 60vuotias yhdessä, ni ei se enää kuulosta yhtään hassulta. Luultavasti miehesi on nuorekas ja sinä fiksu aikuismainen ikäiseksesi, niin täydennätte toisianne.
Tähän tulee takuulla paljon vastauksia jossa uhotaan että "jos mun lapseni jne niin se mies sais turpaan/lapsella ei asiaa kotiin enää jne jne. Mutta itse teinin äitinä sanon, että ei se rakkaus katso moraaleja ja jos oman lapsen kohalle sattuisi, niin ei se auttais ku alkaa tutustumaan kokelaaseen sitten ja yrittää hyväksyä. Lastani en ainakaan kotoa ulos heittäis! Jos mies ois kunnollinen ni kyl mää hyväksyisin.
 
onhan sitä
Ei tuo 12 vuoden ikäero keski-ikäisillä tietysti mikään ihmeen suuri ole, teiininä kyllä. Lähinnä ihmettelen millainen 28-vuotias mies alkaa seurustelemaan 16-vuotiaan kanssa.

Eihän tuo tietysti maailmassa ennennäkemätöntä ole. Jossain naitetaan yleisesti nuorempiakin tyttöjä paljon vanhemmille miehille. Voi toimia tai sitten ei, niin kuin samnikäisempienkin suhteet.
 
Karoliina.
[QUOTE="jenni";30274596]Rakkaus ei ikää katso, mutta naapurit katsovat senkin. Tuollainen sanonta on olemassa, ja niin totta! Älkää muista välittäkö. Elätte omaa elämää ja kohta ikäero on numero vain. Joku 50 ja 60vuotias yhdessä, ni ei se enää kuulosta yhtään hassulta. Luultavasti miehesi on nuorekas ja sinä fiksu aikuismainen ikäiseksesi, niin täydennätte toisianne.
Tähän tulee takuulla paljon vastauksia jossa uhotaan että "jos mun lapseni jne niin se mies sais turpaan/lapsella ei asiaa kotiin enää jne jne. Mutta itse teinin äitinä sanon, että ei se rakkaus katso moraaleja ja jos oman lapsen kohalle sattuisi, niin ei se auttais ku alkaa tutustumaan kokelaaseen sitten ja yrittää hyväksyä. Lastani en ainakaan kotoa ulos heittäis! Jos mies ois kunnollinen ni kyl mää hyväksyisin.[/QUOTE]

Kiitos, vastauksestasi! :)
 
"jemppu"
No mä aloin seurustelemaan 30vuotiaan miehen kanssa ollessani itse 15v. Ei siinä, asuttiin yhdessä ja kaikki oli hyvin kunnes 18v täytettyäni iski menohalut ja baarit ja mies kun oli jo elänyt sen vaiheen elämässään niin ero tuli. Että näin.. Mutta näin itse aikuisena ja äitinä tajuan että onhan miehessä joku vika ollu! Oikeesti!
 
Karoliina.
Alkuperäinen kirjoittaja onhan sitä;30274642:
Ei tuo 12 vuoden ikäero keski-ikäisillä tietysti mikään ihmeen suuri ole, teiininä kyllä. Lähinnä ihmettelen millainen 28-vuotias mies alkaa seurustelemaan 16-vuotiaan kanssa.

Eihän tuo tietysti maailmassa ennennäkemätöntä ole. Jossain naitetaan yleisesti nuorempiakin tyttöjä paljon vanhemmille miehille. Voi toimia tai sitten ei, niin kuin samnikäisempienkin suhteet.
Ensinnäkin, korjaan vähän käsitystäsi. :)

Minua ei ole koskaan naitettu kellekkään, olen aina päättänyt itse kenen kanssa alan seurustelemaan.

Ja miksi ei voisi alkaa seurustella, jos olen kaunis, mukava ja luonteemme sopii hyvin yhteen? Ainakin mun mies alkoi. :) ja emmää myöskään mikään tyhmä ole...
 
Karoliina.
[QUOTE="jemppu";30274685]No mä aloin seurustelemaan 30vuotiaan miehen kanssa ollessani itse 15v. Ei siinä, asuttiin yhdessä ja kaikki oli hyvin kunnes 18v täytettyäni iski menohalut ja baarit ja mies kun oli jo elänyt sen vaiheen elämässään niin ero tuli. Että näin.. Mutta näin itse aikuisena ja äitinä tajuan että onhan miehessä joku vika ollu! Oikeesti![/QUOTE]

No jotkut miehet on menohaluisia aina... :)

Ja emmää, ainakaan mitään vikaa tulevan lapseni isässä näe... :) tottakai hän rakastui paljon nuorempaan, mutta ei se ns. mikään vika ole. Kun avoimesti onnellisia kuitenkin molemmat ollaan toistemme kanssa!
 
"jemppu"
No jotkut miehet on menohaluisia aina... :)

Ja emmää, ainakaan mitään vikaa tulevan lapseni isässä näe... :) tottakai hän rakastui paljon nuorempaan, mutta ei se ns. mikään vika ole. Kun avoimesti onnellisia kuitenkin molemmat ollaan toistemme kanssa!
No enhän mä sanonutkaan että sun miehessäs mitään vikaa oisikaan. Ihme puolustusasenne..hmmm... :D

Mä en ollu eka huomattavasti nuorempi tyttöystävä joka tällä minun exällä oli ollut.. tosin ainoa jonka kanssa oli noin paljon ikäeroa. Toki itsekin olin jostain syystä ikäistäni vanhemman oloinen enkä sellainen "tavallinen" 15-16vuotias.

Mutta onnea vaan teille, ettehän te ole sen kummempia kuin kukaan muukaan pariskunta.. :D
 
Karoliina.
[QUOTE="jemppu";30274713]No enhän mä sanonutkaan että sun miehessäs mitään vikaa oisikaan. Ihme puolustusasenne..hmmm... :D

Mä en ollu eka huomattavasti nuorempi tyttöystävä joka tällä minun exällä oli ollut.. tosin ainoa jonka kanssa oli noin paljon ikäeroa. Toki itsekin olin jostain syystä ikäistäni vanhemman oloinen enkä sellainen "tavallinen" 15-16vuotias.

Mutta onnea vaan teille, ettehän te ole sen kummempia kuin kukaan muukaan pariskunta.. :D[/QUOTE]

Kiitos. :)
 
No minkälaisia tunteita herättäisi jos 16-vuotias poika alkaisi seurustelemaan 28-vuotiaan naisen kanssa? Ihan samanlaisia tunteita ainakin minulla kuin tuo ap:n tilanne, eli sitä suhteen aikuista osapuolta katsoisin kyllä väkisinkin kieroon.

Suhteen nuoresta osapuolestahan on varmaan tuntunut jännältä alkaa seukkaamaan vanhemman osapuolen kanssa - tullaan hienolla autolla hakemaan koulun portilta, on rahaa viedä ravintolaan, on asunto jossa voidaa 'leikkiä' kotia. Nämä puitteet kun on yleensä kolmekymppisellä jo kunnossa.

Nuori ihminen kylläkin tähän tilanteeseen on syytön. Mutta mitkä on motiivit aikuisella tässä? Onko suhde tasa-arvoinen, ja parisuhde älyllisesti haastava kun toinen on vielä selkeästi lapsi, ehkä hakemassa enemmän isä- tai äiti-hahmoa.

Ihan kaamea tilanne jos sattuisi oman lapsen kohdalle, vaikeahan tilanteeseen olisi mennä puuttumaankaan.
 
siitä vaan sitten
Ensinnäkin, korjaan vähän käsitystäsi. :)

Minua ei ole koskaan naitettu kellekkään, olen aina päättänyt itse kenen kanssa alan seurustelemaan.

Ja miksi ei voisi alkaa seurustella, jos olen kaunis, mukava ja luonteemme sopii hyvin yhteen? Ainakin mun mies alkoi. :) ja emmää myöskään mikään tyhmä ole...
No, kyllä lähemmäs kolmekymppiselle 15-16 -vuotias on melkoisen lapsi yleensä. Laillisuuden rajamaillakin siinä mennään. Tuossa vaiheessa toisen ikä on melkein kaksinkertainen toiseen nähden ja maailmankuvat ja elämänkokemukset aika erilaiset.

No, nyt kun homma on tuossa vaiheessa niin, mitäs siinä muuta kuin onnea valitsemallanne tiellä. Aikuisten kirjoissa kun on molemmat.
 
dddd
Olen 43 v nainen ja luojan kiitos, mieheni ei ole nyt 55 v, vaan paljon nuorempi. Miehet alkavat hiipumaan seksuaalisesti keski-iässä pahasti, kun taas naisilla on seksuaalisuus huipussaan.
 
en ymmärrä
Ap, vaikutat lapselliselta huomionhakijalta tälläisine aloituksinesi. Miksi tämän pitäisi herättää ajatuksia tai miksi luulet että ihmiset epäilevät provoksi? Aivan kuin ei muita ison ikäeron pariskuntia voisi olla olemassakaan. Nuorena ovat muutkin aloittaneet seurustelun, miksi te olisitte jotenkin ainutlaatuisia? Itse tunnen eräänkin, 25v ikäeroa ja mies on naisen äidin kanssa saman ikäinen.
 
Karoliina.
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksia herää;30277218:
Mutta sinä et vastaa kysymyksiin.
No kun ei jaksas mielellään tollasiin paska kysymyksiin vastata, kun pointti on kuitenkin se, että meillä on menny kaikki hyvin. :)

Mutta teen myöhemmin tänne vähän yhteenvetoa asiasta.

Raskaana pitää muutenkin ottaa vähän iisimmin, kun tää raskaus on vasta 1kk, niin riskikuukaudet menossa, niin en viitti ottaa pattiin mistään idioottimaisimmista kysymyksistä...
 
ajatuksia herää
No kun ei jaksas mielellään tollasiin paska kysymyksiin vastata, kun pointti on kuitenkin se, että meillä on menny kaikki hyvin. :)

Mutta teen myöhemmin tänne vähän yhteenvetoa asiasta.

Raskaana pitää muutenkin ottaa vähän iisimmin, kun tää raskaus on vasta 1kk, niin riskikuukaudet menossa, niin en viitti ottaa pattiin mistään idioottimaisimmista kysymyksistä...
Paskakysymyksistä? Kysymys koulutuksesta ja työstä on mielestäsi paskaa? Se ja kirjoitusvirheesi kertovatkin jo kaiken.

Toivottavasti saat keskenmenon. Tämä maailma ei tarvitse enää yhtään uusia hillujien lapsia jotka tarvitsevat kohta kaikki erityistuet kun vanhemmat eivät osaa suunnitella elämäänsä.
 
en ymmärrä
No kun ei jaksas mielellään tollasiin paska kysymyksiin vastata, kun pointti on kuitenkin se, että meillä on menny kaikki hyvin. :)

Mutta teen myöhemmin tänne vähän yhteenvetoa asiasta.

Raskaana pitää muutenkin ottaa vähän iisimmin, kun tää raskaus on vasta 1kk, niin riskikuukaudet menossa, niin en viitti ottaa pattiin mistään idioottimaisimmista kysymyksistä...
Vaikutat lapselliselta, vielä vähemmän nyt ymmärrän että miksi niin vanha mies on kanssasi..?!
 
50/50
Suhteenne voi onnistua. Lapsen saaminen on helppoa. Kasvattaminen on sitten toinen juttu. Jos teillä on paljon yhteistä ja luonteenne sopivat yhteen niin pärjäätte yhdessä hyvin. Kriisinpaikkoja lapsi, ja naisen 30v kriisi. Onnea tulevaisuuteen.
 

Yhteistyössä