Auttakaa tympeässä vaivassa

  • Viestiketjun aloittaja vaivaantunut
  • Ensimmäinen viesti
vaivaantunut
Nyt kaipaan apua, lääkärille en ole kehdannut vielä mennä ja äitille tälläisestä on hankalaa puhua!

Olen pian 15 vuotias tyttö ja minulla alkoi kutista alapäässä lauantaina. Kutina voimistui niin pahaksi su-ma yönä, etten juurikaan saanut nukuttua ja ma-ti yönä sama homma. Nyt kutina on hellittänyt hieman. Virtsaaminen käy hieman kipeää, mutten usko että minulla on tulehdusta..

Ongelma on, etten tiedä tälle syytä. Voiko minulla olla hiivatulehdus? Ikinä ei ole ollut ja käsittäkseni näin nuorilla ei ruukaa sellaisia olla? Olen juuri syönyt antibioottikuurin poskionteloihin.. Olen pessyt iltaisin ja päivisin, desinfioinut ja rasvannut. Lisäksi olen syönyt aika paljon hapanmaitotuotteita.

Vaiva on ikävä ja haluaisin tietää onko muilla samankaltaisia kokemuksia?
 
Hiivatulehdukselta kuulostaa. Siihen on apteekissa lääkkeitä ilman reseptiä, mutta en muista onko niissä ikäraja. Kokemuksesta tiedän että se kutina tekee hulluksi.
Käy vaikka kouluterkkarilla, osaa varmasti neuvoa tai tarvittaessa saa Sinulle reseptin apteekkiin. Niin, äidille voi kyllä kertoa, et ole sitä vaivaa itse aiheuttanut se on vaan tullut samoin kuin vaikka yskä tai nuha, kurjemmassa paikassa vaan.
 
Tai sit se kutina tuli siitä kortsusta (jos / toivottaavasti sitä käytitte). Mä sain aikoinaan kortsusta aina kutinan, ihan sama mitä merkkiä oli. Tosin se kutina meni kyllä päivässä parissa ohi.
 
"Maatushka"
Luulen myös, että hiiva tullut antibioottikuurin "jälkitautina". Jos paikat kutisee ulkopuoleltakin, niin sellainen yhdistelmähoito auttaa tuohon vaivaan, eli vaikka Ganestenin emätinpuikko ja rasva. Saa ilman reseptiä apteekista.
 
Vierras
Kaikki hiivalääkkeet on ilman reseptiä apteekista. Paras on sellainennkerta-annos suunnkautta otettava tabletti tai sitten on noita paikallishoitoja. (Apteekin täti varmaan sanoo sinulle että kun olet noin nuori niin sun pitäis käyä lääkärissä mutta aina voit sanoa käyneesi jo lääkärissä ja että lääkäri suositteli itsehoitotuotteita)
 

Yhteistyössä