paino 61.7kg ja pituus 152cm

  • Viestiketjun aloittaja cp
  • Ensimmäinen viesti
Tuuliajolla
Minä kamppailen paljon suurempien kilojen edessä.Mä olen 160cm ja painoa on 110kg.Joten olisin kovin tyytyväinen jos painaisin vaikka 80kg.Mutta laihduttaminen on mulle pakkomielle.Haluaisin laihtua mutta ei se niin vaan onnistu.Kamppailen varmaan koko ikäni läskien kanssa.
 
vvvvieras
Ruokavaliolla. Järkevä karppaus, eli valkoinen sokeri ja vehnä kokonaan pois, rajoitetusti perunaa/pastaa/riisiä (max desi per lämmin ruoka). Leivänsyönti minimiin tai kokonaan pois. Rasvoissa panosta laatuun, rypsiöljyssä kaikkea hyvää. Yksi ateria päivässä kaurapuuro, aamu on paras niin edistää suolen toimintaa päivän aikana. Tarpeeksi proteiineja, muussakin muodossa kuin lihana! (Suurusta kasvissosekeitto linsseillä, tee kasvispapupihvejä, syö pähkinöitä... Proteiinissa nyrkkisääntö on 1g/painokilo, sulla siis n. 60g päivässä. Kananmunassa on n. 8g, 100g vaaleaa lihaa n. 25g, samoin 100g pähkinöissä on n. 20g proteiinia.) Välipaloiksi maustamattomia jogurtteja, rahkoja hedelmien ja marjojen kanssa. Ainoa suht terveellinen, valmiiksi maustettu kylmä välipala on Skyr.

Liikuntaa voi harrastaa hyvin monella tapaa, salillakin voit varmasti joitain liikkeitä tehdä (olen ollut vaikeavammaisten asumisyksikössä töissä ja heistäkin suurin osa kävi salilla). Uinti, vesijuoksu, kävely, pyöräily, hiihto... Salitreeni olisi siinä mielessä ihanteellinen, että mitä enemmän saat lihaksia, sitä isompi on peruskulutus, jolloin ruokavaliota rajoittamalla painonpudotus tapahtuu nopeammin.
 

Yhteistyössä