Mitä on se punainen kastike, mitä ne laittaa pizzerioissa kebabin päälle?

  • Viestiketjun aloittaja ikkunaprinsessa
  • Ensimmäinen viesti
"kokki"
Ootko tosissasi? Se on ihan tomaattikastiketta mutta tietenkin on muutakin siinä kuin tomaattipyreetä.
Ja satavarmasti karvakäsipizzerioissa ne on purkkikamaa. Esim tukuista löytyy ja joistakin etnokaupoista valmista pizza/kebab- tomaattikastiketta.
 
ikkunaprinsessa
[QUOTE="kokki";30275447]Ootko tosissasi? Se on ihan tomaattikastiketta mutta tietenkin on muutakin siinä kuin tomaattipyreetä.
Ja satavarmasti karvakäsipizzerioissa ne on purkkikamaa. Esim tukuista löytyy ja joistakin etnokaupoista valmista pizza/kebab- tomaattikastiketta.[/QUOTE]

No just. Arvasin sen sisältävän tomaattia, mutta ei sitä purkkikamaa, mitä löytyy kaupoista.
Mitähän mausteita ne siihen sitten laittaa? Ihan tosissani kyselen, kun haluan itse sitä valmistaa. Täällä ei ole mitään etnisiä kauppoja ja eikös tukusta ostamiseenkin tarvita jotain y-tunnuksia tmv?
 
V.ieras
[QUOTE="kokki";30275481]Kerma pois niin on lähellä semmosta mitä itse teen, on hyvää. Sipulia paaaljon, haudutellaan niin kauan että sulavat sinne tai lopuksi sauvasekoittimella tasoittelee.[/QUOTE]

Unohdinkin tuon sauvasekoittimen mainita :)
 
Tämä:

+
Tämä:

+
Oregano
+
mustapippuri
+
Keittele hetki kasaan
=
Hyvä kastike :p

Ei välttämättä sama kastike mitä haet, mutta hyvä :p

Srirachaa ei kannata laittaa äkikseltään kahta ruokalusikkaa enempää, maun mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kastikekokki
[QUOTE="kokki";30275447]Ootko tosissasi? Se on ihan tomaattikastiketta mutta tietenkin on muutakin siinä kuin tomaattipyreetä.
Ja satavarmasti karvakäsipizzerioissa ne on purkkikamaa. Esim tukuista löytyy ja joistakin etnokaupoista valmista pizza/kebab- tomaattikastiketta.[/QUOTE]

Miten viitsit käyttää noin alentavaa nimeä pizzerioiden työntekijöitä ja omistajia kohtaan? Eikö työtä tekevä maahanmuuttaja ansaitse kutsutuksi muulla nimellä kuin karvakäsi?

Tomaattikastike vaihtelee paikoittain. Hyvälaatuisissa pizzerioissa tomaattikastike tehdään itse omalla reseptillä. Valitettavasti reseptiä en ala paljastamaan koska se on jokaisen kokin "salaisuus", mutta siihen laitetaan mausteita, öljyä, jne.
 

Yhteistyössä