Muita tulottomia palstalaisia?

  • Viestiketjun aloittaja aito ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
"mmmm"
Mulla ei säännöllisiä tuloja. Vuoden olin kortistossa nyt en sielläkään. Töissä käyn nimikkeellä kutsutaan tarvittaessa. eli joka kk ei välttämättä tuu palkkaa.
 
"mielipide"
Miten sä nyt voit olla tuloton kun vastahan se tuli voimaan asetus ettei puolison työsskäynti enää vaikuta peruspäivärahan maksamiseen. Sun pitäisi saada peruspäivärahaa jos et ole kieltäytynyt työstä tai koulutuksesta?

Ja jos olet niin oma valinta.
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
aito ammattivalittaja
[QUOTE="mielipide";30276309]Miten sä nyt voit olla tuloton kun vastahan se tuli voimaan asetus ettei puolison työsskäynti enää vaikuta peruspäivärahan maksamiseen. Sun pitäisi saada peruspäivärahaa jos et ole kieltäytynyt työstä tai koulutuksesta?

Ja jos olet niin oma valinta.[/QUOTE]

Miehen yrittäjyyden takia olen tuloton. Jos mieheni olisikin tavallinen palkansaaja niin tietenkin saisin työmarkkinatukea.
 
Minni-hiiri harmaana
No mulla nyt on jo jonkin aikaa "tulot" olleet aika minimaalisia, mutta aika vähällä tämän ikäinen pärjää, kun kaikkea jo on.

Lastenlapsia olen hoitanut paljon ja siitä on kyllä saanut sisältöä elämäänsä vaikka ainahan mulla on kaikenlaista muutakin puuhaa ja projektia meneillään.

Nyt kuitenkin aloitan taas palkkatyön, joka tuntuu innostavalta :)
 
taas mennään
Oma valinta. Antamillaan tiedoilla ap olisi halutessaan sairauspäivärahalla/kuntoutustuella.

Tämä logistiikka on oiekasti hyvin yksinkertaista, ihminen on joko työttömyysturvan tai sairauspäivärahan/eläkkeen piirissä, asia järjestetään käytännössä niin.
 
aito ammattivalittaja
Alkuperäinen kirjoittaja taas mennään;30276357:
Oma valinta. Antamillaan tiedoilla ap olisi halutessaan sairauspäivärahalla/kuntoutustuella.

Tämä logistiikka on oiekasti hyvin yksinkertaista, ihminen on joko työttömyysturvan tai sairauspäivärahan/eläkkeen piirissä, asia järjestetään käytännössä niin.
Eipä sitä eläkettä niin vaan irtoa vaikka olisi kuinka paljon sairauksia. Mutta tokihan jos eroaisin saisin työmarkkinatuen yms mutta silti elämänlaatuni huononisi koska ei jollain työmarkkinatuella niin vaan käydä ravintoloissa syömässä, kylpylöissä, laivareissuilla yms eli en jaksaisi sellaista sentin venytystäkään.
 
taas mennään
eipä sitä eläkettä niin vaan irtoa vaikka olisi kuinka paljon sairauksia. Mutta tokihan jos eroaisin saisin työmarkkinatuen yms mutta silti elämänlaatuni huononisi koska ei jollain työmarkkinatuella niin vaan käydä ravintoloissa syömässä, kylpylöissä, laivareissuilla yms eli en jaksaisi sellaista sentin venytystäkään.
sairauspäivärahaa 1 vuosi, sen jälkeen kuntoutustuelle.
 
"northern soul"
Minulla ei ole talla hetkella minkaanlaisia tuloja. Vapaaehtoisesti tuloton. Joulun jalkeen voisi katsella, jos taas heittaytyisi tyonteon ikeeseen.
En asu Suomessa.
 
vieras..
Ei yrittäjän puolisot saa automaattisesti työttömyyskorvauksia. Ihan sama minkä alan yritys niin kela olettaa että se työllistää. Ite sain tehdä kymmenen sivun selvityksen ja sittenkin lopulta asian ratkaisi se että mies omistaa alle puolet yrityksestä. Eli jos mies olisi perustanut yrityksensä yksin en olisi ollut oikeutettu työttömyyskorvaukseen.

Että joo helppoahan se on olla yrittäjä tässä maassa.
Ap:n tilanteeseen sen verran että mies toki voi tehdä selvityksen missä sanotaan että tuotannollisista ja taloudellisista syistä sinulle ei löydy töitä.
 
aito ammattivalittaja
Ei yrittäjän puolisot saa automaattisesti työttömyyskorvauksia. Ihan sama minkä alan yritys niin kela olettaa että se työllistää. Ite sain tehdä kymmenen sivun selvityksen ja sittenkin lopulta asian ratkaisi se että mies omistaa alle puolet yrityksestä. Eli jos mies olisi perustanut yrityksensä yksin en olisi ollut oikeutettu työttömyyskorvaukseen.

Että joo helppoahan se on olla yrittäjä tässä maassa.
Ap:n tilanteeseen sen verran että mies toki voi tehdä selvityksen missä sanotaan että tuotannollisista ja taloudellisista syistä sinulle ei löydy töitä.
Näin se vaan on. Ja meillä kun miehellä toiminimi eli omistaa koko yrityksen yksin plus että olen yhden harjoittelun täällä suorittnut niin ei siinä selvitykset auta.
 
taas mennään
Kun ei mulla ole lymfoomaa.
Ensin sulla oli lymfooma johon olit kuolemassa, sitten et ollutkaan kuolemassa siihen ja aloitetiin sytostaattihhoito ja sädehoito joista ei tullut sivuvaikutuksia mutta et halunnut niitä ottaa kun ei niin voi elää ja nyt sitä lymfoomaa ei sitten olekan.

No kerrataanpa sitten mitä sulla oli. Ja muista että Meniere kirjoitetaan e-kirjaimella.
 
"Mymy"
Saan lapsilisää mutta en muuta. Oon yrittäjä, mutta vasta alussa niin plusmiinusnolla on tilanne, kun noita alkukustannuksia ja -investointeja riittää. Mitään tukea en saa, strarttirahaa en saa (koska lapset osittain hoidossa, ei kokonaan), joustavaa hoitorahaa en saa koska olen alle ALV-rajan eikä ole YEL-vakuutusta... oma valinta. Mutta nauran räkäsesti kaikille, jotka väittää että yrittäminen on helppoa, näppärää eikä se byrokratiakaan nyt niin paha ole. Verotuksesta puhumattakaan.

Yksinäisellä ehkä eri, perheellisellä menee hetkeksi kaikki sekasin kun alkaa toiminimen harjottajaksi.
 
"Mymy"
Alkuperäinen kirjoittaja taas mennään;30276471:
Ensin sulla oli lymfooma johon olit kuolemassa, sitten et ollutkaan kuolemassa siihen ja aloitetiin sytostaattihhoito ja sädehoito joista ei tullut sivuvaikutuksia mutta et halunnut niitä ottaa kun ei niin voi elää ja nyt sitä lymfoomaa ei sitten olekan.

No kerrataanpa sitten mitä sulla oli. Ja muista että Meniere kirjoitetaan e-kirjaimella.
Mitä höpinää tää on?

Vai onko "aito ammattivalittaja" sitten jossain muussa ketjussa sairastanu noita kaikkia? Onko sama kirjottaja ees? Meni ohi aika kovaa ja korvan vierestä jotta suhina vaan jäi kuulumaan.
 

Yhteistyössä