Saako kampaaja kertoa yleisesti asiakkaan kertomia asioita?

  • Viestiketjun aloittaja "miukumauku"
  • Ensimmäinen viesti
"miukumauku"
Èräällä FB-ryhmällä (jäseniä reilut 2400ihmistä) eras kampaaja kertoi asiakkaansa kertoman Asian ilman asiakkaan nimeämistä. Kyseessä oli semmottis negatiivinen asia että siitä poiki pitkä asiakkaan arvosteluketju.

Jotkut kyseen alaisti aloittajan oikeuden kertoa julkisesti työhön liittyviä asioita mutta suurin osa oli sitä mieltä jotta ei tehnyt mi9tään väärää. Itse olen kanssa kampaaja ja juuri aloitellut uraani ja pohdin, saako noin nyt sitten tehdä vai ei.
 
kuka tässä on tyhmä
Pitääkö kertoa kampaajalle sellaisia henkilökohtaisia asioita, joiden ei halua leviävän. Ei kampaajaa sido mitkään vaitiololait. Tietysti on lait, jotka koskevat kunnianloukkausta. Mutta kuten juuri tänään lehdissä oli tästä, että nekin pitäisi saada pois oikeuden käsittelystä kokonaan, koska vain 10% menee edes syyteasteelle. Mielensäpahoittajien maa.
 
"tii-"
[QUOTE="miukumauku";30276873]Itse olen kanssa kampaaja ja juuri aloitellut uraani ja pohdin, saako noin nyt sitten tehdä vai ei.[/QUOTE]
Jos itse mietit saako niin tehdä vai ei, niin yleensä kannattaa jättää tekemättä. Vaikka et juridisesti tekisi mitään väärää, niin asiakas saadessaan tietää asiasta tod.näk. loukkaantuu ja levittää sinusta ikävää mainetta, jolloin menetät asiakkaita.

Eihän tuo mitään positiivista kuvaa anna juoruilijasta, vaikka ketään jutusta ei tunnistaisikaan.
 
viras
[QUOTE="hmh";30276885]No eihän se nyt ihan fiksuakaan ehkä ole, mutta ei se laitonta kumminkaan ole. Ei kampaajaa sido mikään laki salassapidosta tms.[/QUOTE]

se että miten estät leviämisen et enää kerro ja käy sen luoda kampaamossa.
 
"asiakas"
Ei tuo kiellettyäkään ole kun ei ole mitään vaitiolovelvollisuuksia, sitä paitsi ainahan kampaajat ovat juoruilleet.

tänäpäivänä somessa juoruilu vaan saa ihan uusia mittasuhteita eikä sen haittoja aina tunnisteta. Mun mielestä toi on huonoa arviointikykyä ja samalla tosi huonoa mainosta, varsinkin jos siis ihan omalla nimellä tuon kirjoittaa. Kuka oikeasti haluaa mennä kmapaajalle joka sitten jälkikäteen noin julkisesti kirjoittelee ilkeitä juttuja asiakkaistaan?
 
"123"
Mitä nyt kampaajilla olen käynyt, niin koviahan ne ovat puhumaan myös muitten asioista. Enkä ole sitä hirveän pahana asiana pitänyt.

Mutta onhan tuo törkeää alkaa kirjoittamaan nettiin mitä asiakkaat ovat kertoneet, ei ollenkaan hyvää käytöstä eikä etenkään mainosta!
 
"jes"
Alkuperäinen kirjoittaja epäammatillista;30276903:
Kmapaajalla ei ole salassapitovelvollisuutta ammattinsa vuoksi. Hyvät käytöstavat ja hienotunteisuus on sitten eri asia.
just näin! aivan samaa mieltä ja olen 20-vuotta kampaajana toiminut!!
 
viras
[QUOTE="jes";30276995]just näin! aivan samaa mieltä ja olen 20-vuotta kampaajana toiminut!![/QUOTE]

oikein kertoa toisen jutut facebook?! Se että jos paljon kertoilet olet työtön.
 
"Mymy"
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;30276941:
Käyttämässäni kampaamossa on monta tuolia vierekkäin ja asiakkaat kuulee toistensa jutut jos vaan viitsii kuunneella. Ihmettelen vaan jos "omia" asioita ruvetaan "yleisissä" tiloissa kertoilemaan
Nojaa, ite oon hyvinkin usein puhunu jotain melkoyksityistä niin, että joku ohi kulkeva tai lähellä seisova on saattanu kuulla osan jutusta. En kuitenkaan halua, että se joku ohikulkeva tai lähellä seisova nauhottas tai kirjais ylös mitä sanoin ja sitten levittäs jossain isossa nettiyhteisössä eteen päin. Nimen kanssa tai ilman. Ei sellanen oo asiallista käytöstä.

Mut en kyl itekään kovin innoissani ollu, kun bussikyydissä vuosia sitten mun takanani joku mies teki eroo vaimostaan kovaäänisesti. Ois voinu oottaa ees vähän ettei tartte kuunnella... ja nyt vielä kerroin koko jutun tänne nettiin!!!11
 
lusikka
On ihan sama onko asiakaspalvelutyössä olevalla henkilöllä vaitiololovelvollisuus ja kertooko hän asiakkaan asioita asiakkaan nimeä mainitsematta, mutta jos minut siitä jutusta tunnistaa tai minä tunnistan mistä on kyse, niin kampaaja ryhtyisi hyvin pian makselemaan minulle juristini avustuksella vahingonkorvausta. Kyllä siinä jonkun tonnin saisin irrotettua, koska ei tähän mitään poliisia tarvita kun koravus homma sujuu ihan nätisti muutenkin. Jos kampaajalla on varaa maksella juoruilustaan korvauksia jonkun tonnin, niin siittä vaan.
 
In your dreams
On ihan sama onko asiakaspalvelutyössä olevalla henkilöllä vaitiololovelvollisuus ja kertooko hän asiakkaan asioita asiakkaan nimeä mainitsematta, mutta jos minut siitä jutusta tunnistaa tai minä tunnistan mistä on kyse, niin kampaaja ryhtyisi hyvin pian makselemaan minulle juristini avustuksella vahingonkorvausta. Kyllä siinä jonkun tonnin saisin irrotettua, koska ei tähän mitään poliisia tarvita kun koravus homma sujuu ihan nätisti muutenkin. Jos kampaajalla on varaa maksella juoruilustaan korvauksia jonkun tonnin, niin siittä vaan.
Nyt ei olla Amerikassa.:D
 
omaan nilkkaan....
[QUOTE="123";30276956]Mitä nyt kampaajilla olen käynyt, niin koviahan ne ovat puhumaan myös muitten asioista. Enkä ole sitä hirveän pahana asiana pitänyt.

Mutta onhan tuo törkeää alkaa kirjoittamaan nettiin mitä asiakkaat ovat kertoneet, ei ollenkaan hyvää käytöstä eikä etenkään mainosta![/QUOTE]

Miksi muuten mammat lukevat kampaajalla seiskaa ja muita juorulehtiä, joissa kerrotaan ja levitetään ihmisten asioita ja sitten niistä vielä joukolla juorutaan siinä istuessa. VAROKAA, ettei toimittajia ole asiakkaana samassa kampaamossa.
 
"hmh"
On ihan sama onko asiakaspalvelutyössä olevalla henkilöllä vaitiololovelvollisuus ja kertooko hän asiakkaan asioita asiakkaan nimeä mainitsematta, mutta jos minut siitä jutusta tunnistaa tai minä tunnistan mistä on kyse, niin kampaaja ryhtyisi hyvin pian makselemaan minulle juristini avustuksella vahingonkorvausta. Kyllä siinä jonkun tonnin saisin irrotettua, koska ei tähän mitään poliisia tarvita kun koravus homma sujuu ihan nätisti muutenkin. Jos kampaajalla on varaa maksella juoruilustaan korvauksia jonkun tonnin, niin siittä vaan.
No en nyt neuvois lähtemään ihan noin toiveikkaana taisteluun. Tietysti juristille mukavaa aina kun hänellä piisaa töitä jonkun tyhmän kanssa. Mutta ei, ei onnistu rikastuminen tuolla konstilla.
 
vieras*
Fiksu ihminen ei kerro kampaajalleen omia yksityiasioitaan, toisaalta fiksu kampaaja ei kerro kuulemaansa eteenpäin.

Juoruakka kampaajan asiakkaat saattavat loppua melko äkkiä.
 

Yhteistyössä