Tota, mitä meinaa kun kuukautisten aikana sain ovulaatiotestiin plussan??

  • Viestiketjun aloittaja "greetta"
  • Ensimmäinen viesti
"greetta"
Eli tilasin raskaustestejä verkkokaupasta koska epäilin olevani raskaana. Kuukautiset kuitenkin alkoivat samana päivänä. No, tein varmuuden vuoksi testin niiden saavuttua ja siihen tuli plussa. Sitten huomasinkin että minulle on toimitettu väärä tilaus eli testit olivatkin ovulaatiotestejä. Eli plussa menkkojen aikana ovulaatiotestiin.. Onko mulla ovulaatio siis menkkojen aikana vai sotkevatko ne tuloksen?
 
viera.s
Oliko testiviiva vähintään yhtä vahva kuin kontrolliviiva? Ovulaatiotesteihin tulee käytännössä aina kaksi viivaa, toisen viivan vahvuudesta pitää päätellä, onko tulos positiivinen vai ei.
 
aino-
Siis onko testiviiva yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva? Ainoastaan tuolloin on ovulaatio, kun viivat ovat yhtä vahvat tai testiviiva vahvempi. Ovulaatiotestisdä testiviiva tulee itselläni ainakin näkyviin kierron joka vaiheessa, ainoastaan ovulaation aikaan se näkyy sitten vahvempana. Raskaudenkin ovulaatiotesti voi näyttää, silloinkin testiviivan on oltava tumma :)
 
nohh
Miten mulla on sellainen mielikuva, että se näyttäisi aina kuukautisten aikaan plussaa... johtuen hormoneista. Mene ja tiedä, voin olla väärässäkin. Voihan sitä yrittää kuukautisten aikaankin, tsemppiä :)
 
"greetta"
Ok, kiitos! En ole ikinä ovulaatiotestejä käyttänyt niin en tiennyt että pitää olla yhtä vahva viiva.. Kiitos tiedosta. Ei ollut siis yhtä vahva punainen mutta ihan selvä viiva ja värillinen.

Emme siis yritä lasta vaan minulla oli oireita joita on ainoastaan ollut kun olen ollut raskaana. Siksi halusin testata myös vaikka kuukautiset olivatkin jo alkaneet, voihan ne tulla kun on raskaanakin. Raskaus ei tässä vaiheessa olisi kovin toivottavaa, siksi halusin asiasta varmistua. (tämä tuolle joka vihjailee että olen koukussa tikkuun pissimiseen, huvittava ajatus sinänsä tikkuunpissijien vieroitusklinikasta tai Anonyymit tikkuunpissijät.. :D )
 
kokemusta on
[QUOTE="greetta";30276993]Ok, kiitos! En ole ikinä ovulaatiotestejä käyttänyt niin en tiennyt että pitää olla yhtä vahva viiva.. Kiitos tiedosta. Ei ollut siis yhtä vahva punainen mutta ihan selvä viiva ja värillinen.

Emme siis yritä lasta vaan minulla oli oireita joita on ainoastaan ollut kun olen ollut raskaana. Siksi halusin testata myös vaikka kuukautiset olivatkin jo alkaneet, voihan ne tulla kun on raskaanakin. Raskaus ei tässä vaiheessa olisi kovin toivottavaa, siksi halusin asiasta varmistua. (tämä tuolle joka vihjailee että olen koukussa tikkuun pissimiseen, huvittava ajatus sinänsä tikkuunpissijien vieroitusklinikasta tai Anonyymit tikkuunpissijät.. :D )[/QUOTE]

Ovulaatiotestit näyttää aika usein plussana myös raskauden. Sinuna tekisin vielä raskaustestin.
 
"henni"
Googlen kuvahaulla löydät paljon eri ovulaatiitestien kuvia, joihin ihmiset on laittanu vertailuksi useammilta päiviltä testejä.

Eli ovulaatio tosissaa on todella vahvan tumma viiva. Raskaustestisdähän riittää positiiviseksi ihan hailakkakin viiva.
Ja ovulaatiotestiä voi myös käyttää (suuntaa antavana) raskaustestinä. Silloin päivästä toiseen testiviiva jää tumman punaiseksi.
Itsellänikin ovulaatiotesti on koko kuukautiskierron vaaleanpaunainen. Vain ovulaation aikana viiva sit tummenee vielä lisää.
 
"jjjjj"
Minulla tulee liki aina ovulaatiotestiin värillinen viiva, ja menkkojenkin aikana siihen suht viiva tumma ilmestyy. Johtuu kai jostain hormooneista. Negahan se on kun on ovistesti kyseessä.

Ovisplussaviiva on sitten sellainen todella tummanpunainen, samaten sen viivan tulee olla tosi tumma (kontrolliviivaa tummempi) että se meinaisi raskautta.
 

Yhteistyössä