Voinko jotenkin estää äitini pääsyn synnärille katsomaan vauvaa?

  • Viestiketjun aloittaja Jannaa
  • Ensimmäinen viesti
Jannaa
En halua äitiäni sinne, mutta todennäköisesti äitini ei kunnioita päätöstäni. Voinko sanoa esim henkilökunnalle etteivät kerro äidilleni mitään tietoja? Ja turha tulla sanomaan mistään hormoneista mitään. Olen ollut tätä mieltä jo vuosia ennen kun lastenteko oli edes ajankohtaista.
 
joopa taas joo
[QUOTE="Verna";30277979]No et kerro vauvan syntymästä ennen kuin olette jo kotiutumassa. Sitten ei ainakaan tiedä missä ootte ja milloin.[/QUOTE]

Juuri näin.
 
safsdfdf
Totta kai voit eikä sun tietoja kerrota kenellekään ulkopuoliselle. Monella synnärillä sitäpaitsi ei saa vierailla kuin vaan lapsen isä ja sisarukset.
Suosittelen, että mainitset asiasta henkilökunnalle, ettei sinusta saa antaa tietoja kenellekään. Olin pöyristynyt, kun äidilleni oli sanottu laitoksella, että mut oli viety synnytyssaliin, kun odotin esikoista,kun se oli soittanut synnärille.En olisi halunnut.
 
noup
Jos joku tietää, että olet sairaalassa synnyttäneenä, niin kyllähän sinne osastolle pääsee lähes kuka vain! Ei siellä mitään portsaria ole ovella, joka henkkareita kyselis, tai katsois valokuvista, kuka on "poissa pidettävä"..
 
vieraskin.
JOs todella haluat estää niin ette kerro vauvan syntymästä kenellekään ennen kuin olette kotiutuneet. Synnärille kun saa isovanhemmat tulee lähes kaikissa sairaaloissa. Toisaalta voit kieltää ettei kerrota missä huoneessa olet, mutta jos on tarpeeksi röyheä niin kurkkii huoneet läpi, kun tietää sinun siellä olevan.
 
Böh
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30278923:
ethän sitten myöskän vaadi myöhemmin, että mummon pitää otaa lapsenlapsi hoitoonsa tai yökylään
Niin juuri, se ettei toivota äidin tulevan synnärille = katkaistaan kaikki siteet ja suhteet.
Ihme ei ole, että tämä maa on katkeroituneiden ämmien valtakuntaa, kun toisen pyyntöä ei haluta millään kunnioittaa.
 
"vvvv"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30278923:
ethän sitten myöskän vaadi myöhemmin, että mummon pitää otaa lapsenlapsi hoitoonsa tai yökylään
Nyt kyllä saisit mennä vähän ittees.
Jos tollaseen kosto-kiristys-katkeroitumis-taisteluun ollaan heti valmiita esikoisen syntyessä - nii todellakin Pysy poissa!
 
"hmh"
Aloittajan tilannetta nyt ei tietysti voi tietää, joku syyhän siinä on ettei omaa äitiä (=lapsen mummoa) haluta sinne synnärille.

Tuskinpa suhteiden ollessa tuonkaltaiset myöskään haluaa antaa lastaan sille mummolle hoitoon tai yökylään. Eikä se viisasta olekaan; lapsi vain joutuu tuon ristiriidan välikappaleeksi. Parempi pitää välit viileinä mutta kuitenkin jonkinlaisina (esim. perhekyläilyt muutaman kerran vuodessa) kunnes lapsi on isompi, ja voi sitten vaikka itse käydä mummin luona, jos haluaa.
 
- vieras -
Oletko puhunut asiasta äitisi kanssa? Selittänyt mikset halua hänen tulevan synnärille?

Varmaan paras olla kertomatta kenellekään joka vois kertoa äidilles millon/missä olet synnyttämässä,ja vielä lisäksi sanoa synnärin henkilökunnalle ettei susta saa kertoa kysyjille eikä sun luokse saa päästää ketään.
 
vieras*
[QUOTE="outoa";30282452]Siis tuo alkuperäinen teksti vauva.fi palstalla on minun kirjoittamani. Enkä todellakaan ole tänne samaa avausta tehnyt..[/QUOTE]

No nyt sait vaustaukset täältäkin
 
vieras---
Toki voit mutta aina se ei ole niin sanottua, pystyvätkö estämään jos ei-toivottu henkilö todella on päättänyt tulla synnärille.
Itse synnytin kolmannen muksun NKL:llä viime toukokuussa ja jo toisena päivänä synnytyksestä todistettiin kivaa välikohtausta huonekaverin taholta kun mustasukkainen ex ryntäsi tätä huorittelemaan ja syyttämään suhteen rikkomisesta.
Vauva oli ilmeisesti saanut alkunsa vielä edellisen suhteen aikana ja oltiin miehen kanssa todella kiusaantuneita, kun seurattiin sen naisen järjetöntä riehumista potilashuoneessa.
Kätilöt ja vartijat sitten tulivat poistamaan raivostuneen exän huoneesta.
 

Yhteistyössä