Turhautuneet lapset

  • Viestiketjun aloittaja neuvoja?!?
  • Ensimmäinen viesti
neuvoja?!?
Mitä keksiä turhautuneille lapsille teemistä? Meillä 5 ja 3 vuotiaat lapset on nyt tosi rasittavassa elämäntilanteessa. Odotan neljättä lasta ihan viimeisilläni ja voimat ei riitä lasten kanssa puhailuun. Lisäksi 1,8v tyttömme vaatiii erityiskohtelua koska ei ole kehittynyt ihan normaalisti ja ei vieläkään esim. kävele. Kaikki aika menee nyt häneen ja vauvan tulon valmiteluun. Ymmärrä hyvin että lapset turhauuneita kun en puuhaile hein kanssaan enään samalla lailla kun vielä kesällä,mutta en van jaksa. Pakko himailla ja mennä voimien mukaan. Nyt kaipaisinkin vinkkejä että mitä voisin keksiä lapsille? Askastelut ja ulkoilut, kirjojen lukemiset ja palapelit on "niin tylsiä!" Puistoon en enään jaksa lähteä mutta onneksi on oma piha. Osaisitteko nähdä tilanteen ulkopuolelta ja antaa vinkkejä? :) Mies tekee pitkää työpäivää joten hänestä eiole apua kuin iltaisin.
 
vierass
Anna rakentaa majoja/telttoja tyynyistä ja lakanoista ja mitä sopivaa löytyykään kotoa.

Leikitte ravintolaa, annat lasten pitää sitä, itse olet vain asiakkaana ja syöt tilaamasi ruoat.
 
"Jenis"
No, mä suosittelisin niille kahdelle isommalle harrastuksia - kerhoa, osapäivähoitoa päiväkodissa, kaveritreffejä yms. Enkä kyllä tajua, miksi niitä lapsia pitää tehdä sellaisella aikataululla, että ei jaksa edellisiä hoitaa kun uutta jo puskee. Anteeks vaan, tiedän että näin ei saisi sanoa.
 
"Mymy"
Anna lapsille sormivärit (tai vesivärit) ja pistä maalaamaan pesuhuoneeseen. Tunnin päästä suihkuta sotku ja pistä lapset ammeisiin istumaan. VAROITUS!! Vaaleisiin laatansaumoihin väri saattaa tarttua tiukemmin kun toivoisi, jos menee ohi kohteista pahasti.

Soita paikalliselle perhetyönohjaajalle ja pyydä pariks tunniks viikossa perhetyöntekijä (ent. kodinhoitaja) viemään lapsia ulos.
 
"Veera"
[QUOTE="Jenis";30278172]No, mä suosittelisin niille kahdelle isommalle harrastuksia - kerhoa, osapäivähoitoa päiväkodissa, kaveritreffejä yms. Enkä kyllä tajua, miksi niitä lapsia pitää tehdä sellaisella aikataululla, että ei jaksa edellisiä hoitaa kun uutta jo puskee. Anteeks vaan, tiedän että näin ei saisi sanoa.[/QUOTE]

Kun nyt sanoit ääneen, niin ajattelen ihan samoin. Olisi hyvä miettiä mihin omat rahkeet riittää, varsinkin jos nuorimmaisin on erityislapsi.
 
aloittaja..
[QUOTE="Jenis";30278172]No, mä suosittelisin niille kahdelle isommalle harrastuksia - kerhoa, osapäivähoitoa päiväkodissa, kaveritreffejä yms. Enkä kyllä tajua, miksi niitä lapsia pitää tehdä sellaisella aikataululla, että ei jaksa edellisiä hoitaa kun uutta jo puskee. Anteeks vaan, tiedän että näin ei saisi sanoa.[/QUOTE]

Tulihan se sieltä :D Tiesin odottaa tätä kommenttia, mutta jätän omaan arvoonsa koska a, kaikki lapset rakkaita ja toivottuja b, varmaan sinäkin brutukseni olet jossain vaiheessa ollut väsynyt, lasten lukumäärästä riippumatta ;)
Ja tosiaan, raskausviikkoja 39 tässä että sen syyksi laitan väsymyksen.

Mut joo, kiitos kaikille asiallisista vinkeistä! MENEE kokeiluun! :) Pihalle vois kyhätä jonkun majan ja tehdä niille retkieväitä sinne yms..
 
"Jenis"
Tulihan se sieltä :D Tiesin odottaa tätä kommenttia, mutta jätän omaan arvoonsa koska a, kaikki lapset rakkaita ja toivottuja b, varmaan sinäkin brutukseni olet jossain vaiheessa ollut väsynyt, lasten lukumäärästä riippumatta ;)
Ja tosiaan, raskausviikkoja 39 tässä että sen syyksi laitan väsymyksen.

Mut joo, kiitos kaikille asiallisista vinkeistä! MENEE kokeiluun! :) Pihalle vois kyhätä jonkun majan ja tehdä niille retkieväitä sinne yms..
Olen ollut väsynyt joo, mutta en ole ajatellut että lapseni ovat "turhautuneita" sillä aikaa kun teen lisää lapsia ;) Ja sitten kun se pienimmäisin syntyy, niin työmäärä ei varsinaisesti helpotu, minkä varmaan jo tiesitkin. Että sormivärejä ja majahommia saa aika lailla kehitellä jotta se arki lähtisi silloin rullaamaan paremmin kuin nyt.

Ja pyydänpä vielä anteeksi sitäkin, että puran nyt tähän aloitukseen kaiken sen turhautumisen, mitä en kehdannut purkaa päin naamaa tänään naapurin rouvalle - on nimittäin lähes sanasta sanaan sama tilanne siellä, paitsi että hän tunkee nämä turhautumansa meille leikkimään = hoidettaviksi ja ruokittaviksi :D
 
"jep"
[QUOTE="Jenis";30278308]Olen ollut väsynyt joo, mutta en ole ajatellut että lapseni ovat "turhautuneita" sillä aikaa kun teen lisää lapsia ;) Ja sitten kun se pienimmäisin syntyy, niin työmäärä ei varsinaisesti helpotu, minkä varmaan jo tiesitkin. Että sormivärejä ja majahommia saa aika lailla kehitellä jotta se arki lähtisi silloin rullaamaan paremmin kuin nyt.

Ja pyydänpä vielä anteeksi sitäkin, että puran nyt tähän aloitukseen kaiken sen turhautumisen, mitä en kehdannut purkaa päin naamaa tänään naapurin rouvalle - on nimittäin lähes sanasta sanaan sama tilanne siellä, paitsi että hän tunkee nämä turhautumansa meille leikkimään = hoidettaviksi ja ruokittaviksi :D[/QUOTE]

kuulostaapa katkeralta. sinäki pistät paskan kiertämään, kaadat oikein likasankolla ap:lle, ihan oikein mitäs tekee lisää lapsia kuten sun naapurin rouvasi, jolle et kehtaa sanoa päin naamaa turhautumistasi. voin kuvitellla, oikein hymysit naapurinrouvallesi tänään :D enkä ihmettelisi, vaikka olisit vielä sanonut että juu, saavat tottakai tulla meille.. ja sitten verhoat anteeksipyytelyillä vittumaisuutesi. hyvää päivää vaan sullekin :)
 
"Jenis"
[QUOTE="jep";30278332]kuulostaapa katkeralta. sinäki pistät paskan kiertämään, kaadat oikein likasankolla ap:lle, ihan oikein mitäs tekee lisää lapsia kuten sun naapurin rouvasi, jolle et kehtaa sanoa päin naamaa turhautumistasi. voin kuvitellla, oikein hymysit naapurinrouvallesi tänään :D enkä ihmettelisi, vaikka olisit vielä sanonut että juu, saavat tottakai tulla meille.. ja sitten verhoat anteeksipyytelyillä vittumaisuutesi. hyvää päivää vaan sullekin :)[/QUOTE]

Öö - mitä? Eli se, että hoidan naapurin lapsia, että naapurin rouva saa levätä, on jotenkin paskan kiertämään pistämistä? AP kysyi, minä vastasin. Itse toki olen tehnyt vain ne lapset, jotka jaksan ihan itse hoitaa. Että tapu tapu mulle :)
 

Yhteistyössä