Jään lokakuun alussa työttömäksi, mutta en aio ilmoittaa sitä ulosottoon

  • Viestiketjun aloittaja Cecelia
  • Ensimmäinen viesti
Cecelia
Nyt siis ulosmitataan palkasta tietty osuus joka kuukausi. Nyt kun jään työttömäksi ja saan liitosta rahaa niin en aio ilmoittaa ulosottoon, että sieltä määrätään maksukielto liittoon. Saavat itse huomata asian. Ehdin saada ainakin yhden liiton rahan isompana ja niistä rahoista voin ostaa loput joululahjat lapsille. Joitakin lahjoja olen jo ostanutkin. En vain jaksa taas yhtä joulua kituuttamalla eläen. Niin monta vuotta on ollut yhtä kituuttamista: ensin työttömänä yh:na, sitten opiskelevana yh:na ja sen jälkeen töissä mutta palkasta ulosmitataan.

Mä haluan hetkeksi hengähtää. Maksan kyllä velkani eli ei tarvitse saarnata. Maksuvapaa kuukausi on tulossa maaliskuussa, mutta ei se jouluun auta. Toki tuo maksuvapaa siirtyy nyt sitten ainakin kuukaudella eteenpäin, mutta ei haittaa lopputalvesta/keväällä tuollainen.
 
Vierass
Ilman ulosottoakin työttömäksi jääminen on kova paikka. Rahan tulo viivästyy ja sitten rahaa tulee, niin sitä tulee normaalia vähemmän. Pääasia, että tilanteesta selviäisi omin avuin ilman, että tarvitsee hakea muuta rahoitusta pakollisiin menoihin.
 
"ahaa"
Mutta siis et ilmoita ja sitten ne odottaa saavansa sun palkasta. Työnantaja kyllä minusta ilmoittaa, että heidän kauttaan maksu loppuu. Jos sinun työttömyyskorvauksesi on tarpeeksi pieni, niin eihän ne mitään ota. Suojaosuus jää sinulle aina. Vai saatko niin paljon että jää suuri ero siinä, että alkavat ulosmitata tai eivät?
 
"a p"
[QUOTE="ahaa";30279400]Mutta siis et ilmoita ja sitten ne odottaa saavansa sun palkasta. Työnantaja kyllä minusta ilmoittaa, että heidän kauttaan maksu loppuu. Jos sinun työttömyyskorvauksesi on tarpeeksi pieni, niin eihän ne mitään ota. Suojaosuus jää sinulle aina. Vai saatko niin paljon että jää suuri ero siinä, että alkavat ulosmitata tai eivät?[/QUOTE]

Kyllä ulosmittaavat liiton rahasta jonkun verran.

Mun edellinen työpaikka mokasi lomarahojen kanssa ja maksoi osan päivistä kahteen kertaan ja sen mukaan meni ulosottoon rahaa. En saanut viimeisiä lisiä ollenkaan itselle kun niillä piti kuitata liikaa maksettua ja jotenkin vielä piti palkanlaskijoiden sumplia verojen kanssa. Soitin ulosottoon, että eikö voisi saada edes yhden maksuvapaan kuukauden syksylle kun kerran saivat liikaa rahaa ja reilusti. Jos olisi maksettu palkka oikein, niin eivät olisi todellakaan saaneet niin paljoa rahaa ulosottoon. Ulosotossa oltiin vain asenteella, että voi voi meni jo. Mitää maksuvapaata ei tullut. Vituttaa.
 

Yhteistyössä