Iittala taika sarjan- omistaville kysymys...

  • Viestiketjun aloittaja kymysyss..
  • Ensimmäinen viesti
kymysyss..
Olen tässä harkinnut hankkivani kyseisen sarjan vieraskahvitteluun, mutta kun tähän mennessä olen aina kattanut pelkän mukin ja lautasen ja nyt kun katsoin tuota taika sarjaa niin siihen vissiin kuuluu kuppi ja se kupin aluslautanen, eli tarjottaville (pullalle yms.) pitäisi siis hankkia vissiin vielä tuosta isompi lautanen? Vai oletteko vain käyttäneet tuota niin että vieraat saavat ottaa siihen kupin aluslautaselle tarjottavat?
 
..ap..
toi kastehelmen lautanen on myös ihan kiva idea, liekö vaan liian "juhlallinen" siihen tarkoitukseen mitä minä haen, kun ystäviä tulee kylään "muuten vain" eikä ole varsinaisia juhlia.
 
"miimaa"
Taika-sarjaan käy hyvin lähes mitkä tahansa melko neutraalit lautaset: Teeman aamiaslautaset (niitä käytän itse), samoin kuin Villeroy&Boch lautasia, joita minulla on muutamia, toisinaan taikalautasia myös. Samoin Ikean perussarjan leipälutaset on varsin jees. Taika on itsessään jo niin "kruusattu", että kaiken ei tarvitse olla kruusattua. Päinvastoin. Jos sekä kupit, aluslautaset ja kakkulautaset ovat taikaa, tulee kevyesti sellainen olo, että nyt on liikaa. Tai sitten pitää muun kattauksen olla aivan todella minimalistista. Toisaalta - minä en aina kata edes kakkulautasta, saatan korvata kakkulautasen kauniilla servetillä, mikäli tarjottava on kuivakakkua, pullaa tms. ja tilaisuus on "Mimmi tulee juomaan iltateetä tiistaina".
 
"mie"
Mä käytän taika-kupin alla sitä aluslautasta ja sitten tosiaan pullille tai muulle tulee siihen alle vielä simppeli valkoinen, hieman isompi lautanen. Mielestäni tarvitsee olla se erillinen lautanen vielä, harva kai siitä aluslautaselta mitään syö? Mutta sinällään helppoa tuohon on joku lautanen keksiä, siihen käy hyvin joku kirkas lasilautanen tai joku valkoinen.. Ihmettelen kyllä, ettei suunnittelussa ole huomioitu keksiä suoraan tuohon jotain omaa lautasta?
 
..ap..
Kiitoksia hyvistä ideoista! Tosiaan minunkin mielestä se on ehkä mukavamman näkönen jos se pullalautanen on jokin valkoinen, tulee tosiaan vähän kevyemmän näkönen setti, sellaista siis haenkin. Ja tuleehan se edullisemmaksikin :) Eli taidan ostaa tuon Kahvi/cappuccinokuppi 0,2 l mustavalkoisena + aluslautasen sihen jonka alle jonkin sopivan pelkistetyn lautasen.
 

Yhteistyössä