Onko jollakin mennyt opintolaina ulosottoon tai tunnetko ketään sellaista jolla on mennyt?

  • Viestiketjun aloittaja Ei jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti
Ei jaksa enää
Mulla ei yksinkertaisesti ole varaa maksaa lyhennyksiä mun tuloilla ja mietin, että antaisin mennä lainan ulosottoon muiden velkojen jatkoksi.

Nytkin pankki oli ottanut lyhennyksen tililtä vaikka ei ollut edes sovittu eräpäivä tänään ja nyt mietin, että miten tässä eletään kuukausi kun rahaa on mennyt lainaan.
 
hmmmm
En tunne. Miksi antaa mennä ulosottoon, halpaa lainaa josta pankki usein helposti neuvotteleekin esim. erien suhteen. Otappa kuule pankkiin yhteyttä, selitä tilanteesi ja voit saada mahdollisimman pienen lyhennyserän lainallesi. Esim. tiedän ihmisiä jotka ovat lyhentäneet lainaansa 20€/kk. Korkoihin voi hakea avustusta kelasta viitenä peräkkäisenä kertana. Tai esim. kahtena kuukautena vuodessa erääntyy pelkät korot, eikä mene lyhennystä ollenkaan.
 
virkailija
[QUOTE="satu";30279656]Soitat pankkiin, saat kyllä sieltä apua! ei kannata päästää tahallaan ulosottoon.[/QUOTE]

Nykyään pankeilta ei löydy joustoa yhtään..
 
Vieras..
[QUOTE="a p";30279695]No ei seuraa maailman tappiin asti jos ne velat maksaa viimeistä senttiä myöden.[/QUOTE]

Ulosoton kautta kuluja kertyy PALJON, joten kun velat on sinne menneet joudut maksamaan ne kalliisti takaisin. Joten miksi et pyri nyt järjestelemään asioita, jos tiedät näin varmasti, että maksukykyisiä tulee parantumaan oleellisesti?
 
"a p"
Ulosoton kautta kuluja kertyy PALJON, joten kun velat on sinne menneet joudut maksamaan ne kalliisti takaisin. Joten miksi et pyri nyt järjestelemään asioita, jos tiedät näin varmasti, että maksukykyisiä tulee parantumaan oleellisesti?
Mitä sä oikein selität. Mä en tietääkseni kirjoittanut, että maksukyky tulee parantumaan oleellisesti. Maksan koko ajan kuitenkin ulosottoon joten velat kuitenkin vähenevät koko ajan. Ei ne siellä maailman tappiin asti ole. Mulla ei nyt kuitenkaan ole varaa palkastani maksaa lainanlyhennystä ulosoton jälkeen kun pitäisi pystyä maksamaan vuokra ja lapsetkin pitäisi ruokkia ja vaatettaa.
 
Mulla..
Mutta se EI mennyt ulosottoon, vaan Kelalle.. Kela makso pankille ja sitten mä sovin kelan kanssa kk-eristä.. Alkuun maksoin 50e, nykyään satasen kk. En suosittele, mutta olin samassa tilanteessa kun ap, eikä voimat riittäneet pankin kanssa sopimiseen, mutta Kelan kanssa oli hyvin vaivaton toimia.. Eikä menny mitään palvelumaksuja tms...
 
samassa veneessä
Hei nää on ihan ääliöitä nää vastaajat. No eihän helvetti kukaan uo tahallaan maksuja päästä. Ja noi että noi neuvonantajat "ei kannate uo päästää" voivat vetää v... korvilleen" Kaikki noi faktat tietää jo pikkulapsetkin.
SIis mitä sulle tapahtui?
Menikö opintolaina uo?
Mulla nyt sama tilanne.Unohdin ottaa yhteyttä(elämässä oli kaikkea,lapsen sairaus yms,)kelaan ja sopia maksusuunnitelman ja kappas vain meni opintolaina ulosottoon vaikka siis koko ajan maksoin edellisen lyhenn.suunnitelman mukaisesti kk maksua.
Nyt sitten odottelen miten kamalan summan kulut tuovat 8000 lainalle.
Jee!!!
Ja pakolaisia lappaa ovista ja ikkunoista mutta omista ei välitetä senkään vertaa vaikka ne kuinka yrittäis.
 

Yhteistyössä