mitä vanhemmat teette sillä aikaa kun lapsi harrastaa?

  • Viestiketjun aloittaja "jepulis"
  • Ensimmäinen viesti
"jepulis"
Jos harrastustunti kestää vaikka 40min tai 60min, mitä te vanhemmat teette sillä aikaa? Kyse siis sellaisesta harrastuksesta mihin lapsi jätetään ilman aikuista.

Meidän lapsen harrastuspaikat on kävelyetäisyyden 15min päässä kotoa ja harrastuspaikoissa ei ole ns. tilaa missä aikuinen odottaa tunnin ajan. Eli yleensä aika menee jossain pihalla pyöriessä tms. Olisipa joku kahvila tai penkki missä odottaa nyt aika menee vähän poukkoillessa tai kännykkää näprätessä. Kotiinkaan ei viitsi mennä kun pitäisi melkein heti lähteä takaisin.

Näin syksyllä voi tietysti ulkoilla mutta jos onkin sadepäivä tms. niin eipä sitä jaksaisi 40min pihalla odottaa.

Kertokaa mitä te muut teette? Oletteko valinneet harrastukset niin että niissä on myös aikuisille joku tila missä odottaa? Esim. joku kahvila tms. Olisi kiva jos tuon harrasteajan voisi käyttää jotenkin järkevästi tai muuten rentoutuen.
 
vierass
Olen käynyt joskus kotona, joskus kaupassa. Joskus olen istuskellut pukukopissa odottamassa kirjaa lukien tai käsitöitä tehden. En kyllä mitään paikkaa muista, missä ei olesi voinut sisällä odottaa. Tosin jossain kovalla koulunkäytävän penkillä ei ole niin hirveän mukava ollut istua odottamassa.
 
aET
Käyn aina lenkillä. Pojalla harkat 3 x viikossa. 2 kertaa kerkeää käydä tunnin lenkin ja yks puolitoistatuntia. Meillä harrastuspaikkaan matkaa 10 km, niin ei viitti eeskahtaale ajaa.
 
Vierras
Kaupassa kävin viime talvena aina sillä välin. ehti hyvin tehdä viikonlopun ruoka-ostokset, lämpimlöä ilmalla oli kylmälaukku mukana että ostokset pärjäs auton perällä sen aikaa että päästiin kotiin. Meilläkin tuo harrastuspaikka on niin lähellä että muuten oltais menty kävellen/pyörällä, mutta kaupassa ei olis sitte ehtiny käydä/ei olis saanu vietyä ostoksia.

Tänä talvena meillä on kahden isomman lapsen harrastukset peräkkäin, niin vietän sitten 'laatuaikaa' sen toisen lapsen kanssa sillä aikaa kun toinen on harrastuksedsa, piirretään, luetaan tms(meillä onneksi k.o paikan aulassa on pöytä ja penkkejä)

Minusta on hyvä periaate sekin että oman liikuntansa ajoittaa lapsen liikunnan yhteyteen eli vaikka lenkille sitten tai jos lähellä on kuntosali niin tunnin harrastuksen aikana ehtisi 45min olla salillakin jne.
 
"Heidi"
Se on mitä mainiointa aikaa käytettäväksi kuntoiluun. Käyn usein kävelyllä tai hölkkäämässä. Kauppareissu hoituu myös kätevästi siinä välissä. Joskus, kun on laiskottanut tai ollut huono ilma, niin olen ottanut lehden mukaan pukuhuoneeseen tai pelannut tabletilla.
 
miunmau
Hyvälllä ilmalla kävin lenkillä, jos ei ollut muita lapsia mukana.

Välillä kävelin vieressä oleville vaatekaupoille tai ajoin autolla Citymarkettiin.

Tänä vuonna toisen lapsen harrastus alkaa heti perään, joten kävellen vien hänet sinne.

Monilla äideillä jotka jäävät oven taakse odottamaan näkyy olevan kutimet mukana.
 
5+2+lemmikit
Niinkun muutkin täällä: joskus käyn kotona, usein lenkillä, tai sitten luen, teen käsitöitä, juttelen muiden kanssa, näprään puhelinta, luen koulujuttuja, järjestelen kalenteria, leikin toisen lapsen kanssa jos hän on mukana tms.
 
"Mariska"
käyn kaupassa tai kirjastossa, tai lenkillä. Voi ottaa koiran mukaan niin tulee sekin siinä samalla ulkoilutettua.

Tytöllä on siis yksi harrastus, 45min tanssitunti eli ei siinä ihmeitä ehdi odotellessa :)
 
tjaah
Hyvin tutulta kuulostaa vastaukset. Itse aikanaan kävin joskus lenkillä, joskus hoidin kauppareissun, joskus luin kirjaa ja joskus oli käsityö mukana (soittotuntien aikana saattoi istua odotustilassa mutta tanssituntien aikana ei). Nykyään kun olen lapsenlasta vienyt soittotunnille, mulla on usein läppäri mukana ja teen sillä töitä.
 
halipupu harmaana
Mä kävisin varmaan kävelyllä tai geokätköilemässä lähimaastossa. Jos kauppoja on lähellä, niin voi shoppailla, jos hatkat eivät ole sunnuntaiaamuna, jolloin kaupat on vielä kiinni.
 

Yhteistyössä