Milloin ompelukoneen neula on vaihdettava?

  • Viestiketjun aloittaja harmaa...
  • Ensimmäinen viesti
harmaa...
Luin tuossa uuden ompelukoneeni ohjetta ja en olekaan tiennyt että neula olisi vaihdettava suunnilleen joka toisen ompelutyön jälkeen. Itse olen ommellut niin kauan kuin se on kestänyt eli vanhassa koneessa lienee vuosikausia vanha neula.....
 
Omp pom
Minäkin olen ommellut niin pitkään kun neula kestää. Ehkä jos ompelee jotain ohutta kangasta tysällä neulalla niin jälki ei välttämättä ole kaunista, silloin saattaisin vaihtaa neulan.
 
vierass
Erilaisille materiaaleille käytetään erilaista neulaa, ohuille ohuempia ja paksuille paksumpia. Trikoolle kuuluu käyttää pallopäistä neulaa ja nahkalle nahkaneulaa. Kaksoistikkaukseen tarvitaan sitten oma neulansa.
 
Omp pom
Erilaisille materiaaleille käytetään erilaista neulaa, ohuille ohuempia ja paksuille paksumpia. Trikoolle kuuluu käyttää pallopäistä neulaa ja nahkalle nahkaneulaa. Kaksoistikkaukseen tarvitaan sitten oma neulansa.
Niin, siis meinaatko että ap:n ohjeet tarkoittivatkin tuota. Että neula vaihdetaan säännöllisesti sen vuoksi että ohjeet tietävät ap:n ompelevan erilaisia materiaaleja joka toinen kerta? Ja sitten kun ommellaan taas samaa kangasta kuin ekalla kerralla, niin kaivetaan se käytetty ekan kerran neula sille kankaalle?
 

Yhteistyössä