Haluaisin tehdä ruokaa, mutta

  • Viestiketjun aloittaja nöyränä kiitän
  • Ensimmäinen viesti
nöyränä kiitän
No niin, haluan tietää miten teen kolmihenkiselle perheelleni keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta. Kirjoittakaa yksityiskohtaiset neuvot! - Lisäänkö tasakokoiset perunat kiehuvaan veteen vai kylmään? Entäs kastike, mitä rasvaa pannulle ja pitääkö sen rasvan ensin ruskistua? Miten jauheliha paistetaan? Miten teen kastikkeen?
 
Nohh
Keittokirjaahan sinulla ei ole, Googlekin on tuntematon ja kotitaloustunnit jäivät väliin. Aivan.

Perunat: ihan sama, kypsyvät kiehuessaan joka tapauksessa

Jauhelihakastike: paista jauheliha pannulla (rasvaa et tarvitse) sipulin ja valkosipulin kanssa. Heitä ruskistuneen jauheliha. Joukkoon pari rkl vehnäjauhoja ja sekoita kunnolla lihojen kanssa. Lisää kuumalle
pannulle pari lasillista vettä, sekoita ja anna kiehua ja kas, vedestä tulee kastike. Maista kunnolla ja anna hetki hautua.
 
halipupu harmaana
Takas koulun penkille, mars! Mene keväällä kansalaisopisto alkeiskurssille opettelemaan perunoiden keittoa, niin voitte syödä muutakin kuin leipää ja jogurttia. Kukaan täällä viitsi tuollaista alkaa opettaa.
 
itse ruskistan ensin pelkät jauhot (ajallisesti menee sellanen 15min) eli kunnes valkoinen jauho on muuttunut ruskeaksi/ruskehtavaksi. sitten kaadan jauhot lautaselle/syrjään hetkeksi, paistan jauhelihan, ja sitten kaadan ruskistetun jauhon siihen päälle. sekoittelen ne keskenään, sitten panen veden (joku puoli litraa). tälleen saan itse ainakin nimenomaan RUSKEAA kastiketta. niin ja jauhoja sellainen 5rkl.
 
..aloittaja..
Alkuperäinen kirjoittaja eihän;30280071:
Tän on paras olla perjantain kunniaks porvoolainen!? Muuten kyl suuresti ihmettelen mitä lapsesi syö??
Sitä, mitä isä laittaa. Kiltisti neuvoi mulle tuon aterian, sain tarkat ohjeet ja tarpeetkin on kotona, joten huomenna mä ryhdistäydyn.
 
paras paikka
Alkuperäinen kirjoittaja nöyränä kiitän;30280051:
No niin, haluan tietää miten teen kolmihenkiselle perheelleni keitettyjä perunoita ja jauhelihakastiketta. Kirjoittakaa yksityiskohtaiset neuvot! - Lisäänkö tasakokoiset perunat kiehuvaan veteen vai kylmään? Entäs kastike, mitä rasvaa pannulle ja pitääkö sen rasvan ensin ruskistua? Miten jauheliha paistetaan? Miten teen kastikkeen?
Hei, katso tuonne:
Kaappaus keittiössä - Ohjelmat - MTV.fi

Nähdään:-D
 

Yhteistyössä