Kävin tänään tekemässä naapurista rikosilmoituksen

  • Viestiketjun aloittaja haluat kysyä jotaki
  • Ensimmäinen viesti
apap
Naapuri on sellanen perheenisä joka on eläkkeellä ja käyttää suuren osan vuodesta juopotteluun. Eka kun muutin tähä pyyteli ottamaan kuppia jne. josta kieltäydyin niin sitte alko huudella kaikenalaista, tehdä valituksia milloin lapsista milloin mistäki ja viimeisin on että havaitsin ukkelin kyttäävän meille sisälle ikkunasta ja pitävän kirjaa kuka syö mitäki :O viikonloppuna huuteli huoraa pihalla kun meille tuli vieraita... siinä kohtaa tuli kiintiö täyteen.
 
.vieras.
Naapuri on sellanen perheenisä joka on eläkkeellä ja käyttää suuren osan vuodesta juopotteluun. Eka kun muutin tähä pyyteli ottamaan kuppia jne. josta kieltäydyin niin sitte alko huudella kaikenalaista, tehdä valituksia milloin lapsista milloin mistäki ja viimeisin on että havaitsin ukkelin kyttäävän meille sisälle ikkunasta ja pitävän kirjaa kuka syö mitäki :O viikonloppuna huuteli huoraa pihalla kun meille tuli vieraita... siinä kohtaa tuli kiintiö täyteen.
Kuinka ollakaan osasinkin odottaa jotain tämänkaltaista pöljyyttä "rikosilmoitukseen". Kuvittelet varmaan saavasi vähintään miljoonan korvauksia ja ukon vankilaan.
 
apapa
Kuinka ollakaan osasinkin odottaa jotain tämänkaltaista pöljyyttä "rikosilmoitukseen". Kuvittelet varmaan saavasi vähintään miljoonan korvauksia ja ukon vankilaan.
No ihan sekä isännöitsijän että poliisin ohjeistuksella rikosilmon tein. Tästä on odotettavissa vaan et seuraavaksi käy kiinni kun on kokoajan pahemmaksi muuttunu. En kaipaa mitään "korvauksia" ja ihan sama juopotteleeko naapuri vai ei ja seki on ihan sama mitä mieltä on minusta, mut ikkunan takana vaaniminen ja huorittelu tossa pihalla kaikkien kuullen ei käy laatuun mulla.
Sulla on ehkä kevyempi suhtautuminen kotirauhan rikkomiseen ja huuteluun :hug:
 
apap
Niin siis en ole haluamassa mitään rahallista kompensaatiota vaan että ukkeli jättäis minut ja mun lapset rauhaan :/ ja omassa asutaan molemmat... rivarissa viereiset asunnot... ei kiva.
 
apap
[QUOTE="sanni";30280902]Suomen ihanan lain mukaan ukko saa viidenkympin sakot eikä mikään muutu :([/QUOTE]

No joo sitä se polliisiki oli mieltä, että parast olis jos sais sen kiinni ratista... et kovermpi rangaistus olis se

ajelee siis kännissä tää ihana naapuri..

mut jos oikeutee mennää ja ukko joutuu maksamaan euroissa oikeudenkäyntikuluja sekä pikku sakon niin ehkä silllä pysyy korkki kiinni..,
 
vinkkaaja
Poliisi toteuttaa rikosoikeutta. Se tekee esitutkinnan ja syyttäjä syyttää. Ei siinä sinua tarvita ja ei se maksa sille ukolle muuta kuin sakot. Lähinnä tulee mieleen kunnian loukkaus, joiden tutkimista poliisit inhoaa.

Seuraavan kerran uskalla kohdata kyseinen ihminen ja sano, että jos kielenkäyttö tai käyttäytyminen ei muutu, hän joutuu vastaamaan teoistaan. Mikäli tällä ei tokene, vinkkaat jollekin paikalliselle narkkarille ja pyydät hakkaamaan pesäpallomailalla polvet paskaksi. Usein korvaukseksi riittää parin piikin hinta.
 
apaaapeee
Niin siis rikoksena tutkitaan kotirauhan häirintää joka on kai enemmän kuin kunnianloukkaus.
Ja en tunne narkkareita :) enkä halua et tota säälittävää ukkelia kukaa hakkaa vaan et se tajuaisi jättää mut rauhaan.
Oon sille yrittäny puhuu, ei auta :/
 
aapeee
Hehe ongelma vaan on, et ite olin aiemmin hallituksessa nyt on se juoppo... siis kun tää valittii ni itse sanoin että kiitos mulle riittää en jatka.
Eli ei apua hallituksesta.
 
vierasss
No joo sitä se polliisiki oli mieltä, että parast olis jos sais sen kiinni ratista... et kovermpi rangaistus olis se

ajelee siis kännissä tää ihana naapuri..

mut jos oikeutee mennää ja ukko joutuu maksamaan euroissa oikeudenkäyntikuluja sekä pikku sakon niin ehkä silllä pysyy korkki kiinni..,
Seuraavan kerran kun näet ukon kaasuttavan pihalta kännissä, soita poliisille ja anna auton rekkari ja tuntomerkkejä.
 
vieraileva
eikös nuo naapuririidat ole meneet joskus ihan henkirikoksiin asti. mun mielestä viisainta olla mahdollisimman vähän provosoitumatta. eikö tuollaiset häirinnät kuole siihen ettei niihin reagoi. yksin on paha riidellä.
 
....
Siis herranjumala, miten saatat asua lapsiesi kanssa tuollaisen naapurin lähellä?!?
joku kaunis päivä se ukko vielä ajaa kännis ja hyväl tuuril vielä lapsesi päälle.
Iha sama vaikka tekisit 1000 ilmotusta. Poliisi ei reagoi ajoissa piste.
 

Yhteistyössä