Laihdutus ja epäonnistumisen pelko

  • Viestiketjun aloittaja ..vieras..
  • Ensimmäinen viesti
..vieras..
Millä sellaisesta voisi päästä eroon. Siis sellaisesta, kun alkaa edes suunnittelemaan laihduttamista, niin mieleen tulee vaan heti ajatuksia tyyliin: "Ole nyt realistinen. Sulla on niin paljon ylipainoa, että sitä on täysin mahdotonta saada pois." "Et kuitenkaan jaksa kuukausikausia niin pienellä ruokamäärällä, mitä tarvittaisiin siihen, että laihtuisit"
 
Mitä sitä jännittämään, 5kg tuntuu jo niin loistavalta että kaikki siitä eteenpäin on vaan bonusta. Älä aseta turhia tavoitteita vaan etene askel kerrallaan. Ja pidä taukoja. Siitä se lähtee. Nimimerkillä -30kg ja edelleen jatketaan.
 
Alussa ajattelin aivan samoin. Pelkäsin epäonnistumista eikä kukaan (tuttukaan) uskonut että voisin vielä joskus olla hoikka (lapsesta asti ylipainoinen)! Mutta ensimmäisten pudotettujen kilojen myötä itsetunto nousi kohisten ja loppu olikin helppo nakki :) -40kg ja karppauksella mennään.
 
hnnn
Minä olen melko äskettäin aloittanut ison laihdutusprojektin ja tällä kertaa (monien epäonnitumisten jälkeen) se ensimmäinen fiilis olikin jotain tällaista "Hitto, musta tulee laiha!!" Mietinkin että olenko todella vasta nyt ensimmäistä kertaa ihan tosissani koska aiemmin on ollut samat aatokset kuin sinulla, että ei todellakaan tule onnistumaan.

Mutta jos pudotettavaa on paljon niin kannattaa kääntää ajatukset siihen että ei ole mikään kiire, hiljaa hyvä tulee. Ota pieniä tavoitteita ensin, siitä se lähtee, esim. 4 kilon pudotus ei kuulostakaan ihan niin pahalle, vai mitä? :) Ja niitä neljäkiloisia kun saa muutaman niin oletkin jo hyvässä vauhdissa!
 
"pullukka"
Oon ollu laihiksella nyt 3kk, minä jolla on ollut aina tosi huono itsekuri herkkujen kans. Olen ollut kyllä norm painonen, mutta tämän kolmannen raskauden jälkeen jäi 20kg ylipainoa.
Laitoin itselleni tavoitteeksi Eka sen että pysyn ruokavaliossa, täsmälleen, ei pienintäkään ylimääräistä suupala. Paljon motivoi myös Se että kylässä pystyin kieltäytymään herkuista ja kerroin että nyt on oikeesti laihis päällä.
Eka paino tavoite oli 3kg, sitten seuraavaan kymmeneen jne, nyt seuraava ja vaikein on päästä normipainon rajalle.
Nyt meinaa välillä kyllästyttää, mut ehkä pidän vähän löysemmän jakson ja jatkan
 

Yhteistyössä